PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Bulevardul Henri Coandă, unul dintre cele mai scumpe drumuri din țară, plin de gropi

Bulevardul Henri Coandă

Bulevardul Henri Coandă din municipiul Satu Mare, unul dintre cele mai scumpe drumuri din țară, este deja plin de gropi, la un an și jumătate după recepția acestuia. PortalSM a relatat la vremea respectivă despre nereguli, fiind vizibil cu ochiul liber că asfaltul este unul de slabă calitate și “în valuri”, însă autoritățile s-au făcut că nu știu nimic, rezultatele fiind foarte clare astăzi. 

Reabilitarea și modernizarea bulevardului Henri Coandă, respectiv a Pieței Romane, au costat municipiul Satu Mare 4 milioane de lei, în 2011, iar acum este deja plin de gropi. Tronsonul este parte a drumului național DN 19, bulevardul suprapunându-se și cu drumul european E 81.

Bulevardul Henri Coandă are patru benzi de circulație și trotuare, respectiv spațiu verde pe ambele părți, lățimea fiind de aproximativ 14 metri, iar lungimea de 1,1 kilometri. S-au realizat lucrări în valoare 4,075 milioane de lei, turnându-se covor asfaltic pe drum și trotuare, reabilitându-se 250 metri lungime rețea de apă și 235 de metri din rețeaua de canalizare. De asemenea, au fost efectuate lucrări electrice în valoare de 62 de mii de lei.

Reabilitarea tronsonului de drum nu a fost lipsită de incidente, bulevardul fiind spart în luna noiembrie 2010, încă înainte de a fi finalizate lucrările, în condițiile în care covorul asfaltic fusese turnat.

Lucrările de modernizare ale Bulevardului Henri Coandă și ale Pieței Romane au fost recepționate în 9 iunie 2011, deși încă de pe atunci existau nemulțumiri cu privire la calitate.

Proiectul de modernizare a fost realizat de SC RONO URBAN GRUP CPN Oradea, iar constructorul a fost Asociația SC SAMCIF SA și SC VAKOND SRL. Lucrările s-au desfășurat între iunie 2010 și iunie 2011. Perioada de garanție este de 48 de luni.

Potrivit unui studiu al Institutului de Politici Publice, la acea perioadă Satu Mare se afla în topul celor mai scumpe reparații la drumuri. Dacă la nivel național costul mediu pentru repararea unui kilometru de stradă era 1,29 milioane de lei, în Satu Mare acesta era de  3,16 milioane lei, aproape triplu.

Fostul primar Iuliu Ilyes declara la acea vreme că s-a ajuns la un cost așa de mare, din cauza lucrărilor la bulevardul Henri Coandă, care au fost de complexitate ridicată, necesitând refacerea fundației, etc.

Cu toate că lucrările la acest tronson de drum au fost printre cele mai scumpe din țară, situându-ne într-un top cinci la acest capitol, în asfalt au început deja să apară foarte multe gropi.