Programul zilei de joi, 30 mai, al Festivalului Internațional Multicultural ”Fără Bariere”, la Teatrul de Nord Satu Mare.
Teatrul de Nord – Sala Studio, ora 17.30
PĂI, PÂNĂ CÂND?!
one-man-show Cosmin P. Zaharia
Ar trebui sa fim conştienţi, să învăţăm, ori să încercăm să devenim conştienţi de faptul că existenţa noastră, forţa noastră de a supravieţui, valoarea noastră umană, nu îşi au rădăcinile în resursele materiale şi că nu ”o cârpă de firmă”, ”o grămadă de tablă cu roţi” sau ”un palat” ne constituie identitatea, ci bogăţia noastră morală şi spirituală existentă în sufletul nostru, pe care-l ignorăm, ascundem, sufocăm, sau ne e ruşine să-l afişăm aşa cum este el de fapt, pentru a-l putea lăsa să respire, să existe cu adevărat, să reflecte ”soarele”…
Monologul este o adaptare după volumul de ”Epifanii” a lui Imants Ziedonis şi texte din Georges Brassens şi Vasile Voiculescu, ilustrând repere de bază, general valabile în orice societate, indiferent de timp şi spaţiu, deoarece elementul constitutiv fundamental al societăţii – structura fiinţei umane – e aceeaşi.
Teatralitatea firescului şi evenimentele din viata protagonistului compun un mozaic, oferit descifrării şi analizării de către publicul privitor.
P.S. Atenţie! Vă puteţi regăsi în acest mozaic!
preţ bilet: 15 lei
Teatrul de Nord – Sala Mare, ora 19.00
Teatrul Dramatic Maghiar Judeţean din Transcarpatia (Beregovo) Ucraina
EGYFELVONÁSOS KOMÉDIÁK (Trei piese scurte) de A.P. Cehov
traducerea: Sík Endre
regia: Vidnyánszky Attila
scenografia: Balla Ildikó
distribuţia:
I. Ursul
Elena Ivanovna Popova: Szűcs Nelli
Grigori Stepanovici Smirnov: Varga József
Luka: Trill Zsolt
II. Despre efectul dăunător al tutunului
Ivan Ivanovici Niuhin: Trill Zsolt
III. Cerere în căsătorie
Ciubukov, moşier: Trill Zsolt
Natalia Stepanovna, fiica lui Ciubukov: Kacsur Andrea
Ivan Vasilievici Lomov: Tóth László
durata: 1 h 40 min. fără pauză
spectacol cu supratitrare în limba română
preţ bilet: 20 lei
„Cinci actori interpretează trei scenete cehoviene pe care, în cel mai propriu sens al cuvântului, le „înrămează”, căci, asemenea unui pavilion de portrete familiale, ei se prezintă publicului într-o adevărată ramă pentru fotografii. Este un spectacol ce abordează întreaga „familie” a arhetipurilor legate de mimică, farsă, commedia dell’arte şi vasta lume a circului. Este lumea farselor cehoviene. Modul de interpretare a acestor genuri reclamă seriozitate maximă, căci vorbim aici de metoda „realismului psihologic” a cărei sarcină este facilitarea realizării unui final plin de poante surprinzătoare.”
Darvay Nagy Adrienne: Criticai Lapok. 1998. Nr. 6. (iunie)