Subprefectul Cristian Sasu a prezentat astăzi proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, implementat la nivel naţional.
Acesta a explicat că în momentul de faţă apostilarea se face anevoios, durează destul de mult, riscul de falsificare fiind crescut iar după implementarea noului sistem verificarea documentelor şi apostilelor se va putea face online, mult mai uşor.
Proiectul va susţine procesul de verificare a autenticităţii apostilelor eliberate în România pentru actele oficiale administrative astfel încât cetăţenii/autoritățile/instituțiile publice/angajatorii din întreaga lume să poată avea garanția autenticității actelor oficiale administrative emise de autorităţile statului român. Soluţia propusă va integra sistemele din cadrul instituţiilor prefectului, care se vor interconecta cu serverele existente în sediul central al MAI din Bucureşti
- Sistemul urmăreşte crearea şi utilizarea unui portal web (baza de date accesibilă online) în vederea îmbunătăţirii procesului de verificare a autenticităţii apostilelor
- Sistemul va permite înregistrarea într-o bază de date centrală a informaţiilor care identifică unic o apostilă (număr și dată) eliberată de instituţiile prefectului
- Sistemul va prezinta două componente:
-> Componenta internă care să se integreze în reţeaua internă a MAI şi să conecteze instituţiile prefectului din România
-> Componenta externă (publică) care să ofere, în condiţii de securitate, posibilitatea verificării în mod unic a autenticității unei apostile emise de o instituție a prefectului din România
- Sistemul va permite gestionarea în mod unic şi sigur a numerelor de înregistrare a apostilelor emise de către instituţiile prefectului;
- Arhitectura sistemului va fi deschisă, flexibilă şi va oferi posibilitatea unor dezvoltări ulterioare cu alte funcţionalităţi
- Securitatea datelor utilizate în cadrul sistemului se va realiza prin folosirea Reţelei de Comunicaţii Voce Date a MAI, reţea care în prezent asigură conexiuni tip VPN
Perioada de implementare este de 16 luni (8.07.2013 – 8.11.2014).
Valoarea totală a proiectului: 2.039.818,61 lei. Valoarea totală eligibilă a proiectului: 1.645.015,01 lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă care se acordă din FEDR: 1.360.427,41 lei