Conducerea Autonet i-a pregătit şi în acest an o primire pe cinste motociclistului Mani Gyenes, care a reprezentat cu cinste atât firma cât şi judeţul şi România la cea mai dură competiţie din lume, Dakar.
Mani a fost primit cu entuziasm şi aplauze de colegi, a fost felicitat, iar după ce le-a împărtăşit puţin din experienţa din acest an, a primit un tort cu însemnele Dakar-ului pe care era şi o motocicletă. Colegii de la Autonet i-au făcut o surpriză biker-ului sătmărean, aceştia primindu-l pe Mani acasă cu poarta de finiş de la Dakar.
Directorul general Autonet, Csehi Arpad, a spus că pentru această firmă a fost o onoare să-l sprijine pe Mani, care a reprezentat judeţul Satu Mare dar şi România.
“Sunt foarte fericit că am ajuns aici şi că am câştigat clasa Maraton. La general am terminat pe locul 21. Este un loc bun, însă nu sunt chiar foarte mulţumit, puteam să vin ceva mai în faţă dacă nu aveam probleme tehnice“, a spus Mani.
După un parcurs de 9.295 de kilometri, traversarea de două ori a Munților Anzi pe la altitudini ce au depășit în ambele situații 4.500 de metri, sute de kilometri în Atacama – cel mai arid deșert din lume – și zeci de kilometri prin câmpia de sare de la Uyuni (peste 3.500 de metri altitudine), s-a pus punct celei de a șaptea ediții sud-americane a raliului. Riderii, care au avut de îndurat temperaturi de la aproape 50 de grade Celsius la -10 grade Celsius, de la nisip și ploaie la zăpadă, și-au văzut visul împlinit când au urcat pe podium.
Pentru Emanuel Gyenes concursul nu a fost lipsit de probleme. Dacă în prima etapa s-a dat startul în ordinea numerelor de concurs, iar pentru că a concurat cu numărul 49 a fost nevoit să ia startul destul de în spate, nici etapa a doua nu a fost una prea avantajoasă în ceea ce privește poziția de start. Aceasta a fost însă cea mai dificilă pentru că din pricina unor probleme tehnice a pierdut aproape tot uleiul din motor chiar în prima parte a probei. Primind ulei de la spectatori a izbutit să termine proba, însă zecile de minute pierdute în această etapă aveau să îl coste, misiunea sa din acel moment fiind doar să recupereze.
La sosirea în San Juan, finișul etapei a doua, Mani avea al 50-lea timp la general și încă două etape din acel moment avea să fie forțat să ia startul destul de în spate, astfel încât mereu întâlnea pe traseu quaduri care îl încetineau, acestea neputând fi depășite pe secțiunile cu mult praf. Ajuns în Atacama, riderul sătmărean a dovedit că se descurcă bine în deșert și a început să recupereze, înainte de ziua de odihnă fiind deja pe locul 32 la general.
Traversarea câmpiei de sare de la Uyuni, Bolivia, transformată de ploaie într-un adevărat lac i-a creat, ca multor alți rideri, probleme tehnice însă a izbutit să termine etapa maraton (fără asistență tehnică) și să continue. Cel mai bun timp al echipierului Autonet Motorcycle Team pe probă, a fost stabilit însă în ultima specială Rosario – Buenos Aires, când a înregistrat al 13-lea timp.
Revenirea în Argentina a însemnat și începutul consolidării poziției de lider la clasa Marathon – de-a lungul celor două săptămâni de raliu, la această clasă nu este permisă schimbarea unor componente ale motocicletei, printre ele aflându-se și motorul.
Victoria din 2015 este a doua pe care Emanuel Gyenes o înregistrează în Dakar după ce în 2011 s-a mai impus la aceeași categorie doar că pe atunci a făcut acest lucru cu o altă motocicletă – KTM 690 Rally Replica. În Dakar, 2015 riderul sătmărean a concurat cu o motocicletă KTM 450 Rally Replica produsă în 2011.
Pe lângă victoria de la Maraton după această evoluție în Dakar, Mani și-a mai adăugat în palmares un loc 9 la categoria amatori (în această categorie intră toți riderii care nu reprezintă în mod oficial un constructor de motociclete) și 21 la general.
Emanuel Gyenes a debutat în Dakar în 2007, la aproape 23 de ani și s-a clasat pe locul 46 la general și 9 la debutanți. Ediția din 2015 a reprezentat a cincea sa participare în raliu și a patra din America de Sud. Printre principalii susținători în extraordinara aventură a lui Mani s-au numărat Autonet Import și furnizorii săi: Grupul Schaeffler prin mărcile sale LuK, INA și FAG, precum și TRW și Delphi.
De asemenea, riderul sătmărean s-a bucurat și de sprijinul Primăriei și Consiliului Județean Satu Mare.
Csehy un ticălos ordinar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Csehi ii cel mai mare fraier.
Bravo Mani!!! dar oare Coica si Stef unde erau? RUSINEEEEEEE!!!!!!
Bravo Mani,
Bravo Csehi Arpi!!!
Nu erai bun pentru fraierii judetului dar pentru Autonet, lider de piata in piese auto esti apreciat si iti faci treaba foarte bine! Foarte multi doar acum sesizeaza cat de fraieri au fost cand l-au votat pe analfabetul afemeiatul Adrian Stef!!!!
@andrei:si eu sunt de acord cu bravo celor doi.Dar apoi o iei serios pe aratura:autonet-lider …,Csehy…omul si-a gasit locul potrivit,nu s-a plans niciodata…si vii tu si-i strici bruma de credibilitate pe care o mai are.
Nu am inteles daca 78 este coeficientul de inteligenta sau alcoolemia!