Din data de 02.07.2015
cu ocazia livrării echipamentelor în cadrul proiectului „ÎMBUNĂTĂŢIREA DOTĂRII CU ECHIPAMENTE A BAZELOR OPERAŢIONALE PENTRU INTERVENŢII ÎN SITUAŢII DE URGENŢĂ DIN TRANSILVANIA DE NORD – ETAPA A III-A”
În data de 02.07.2015, la sediul ISU Cluj,a avut loc festivitatea ocazionată de recepţionarea celor 6 autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime. Aceste autospeciale au fost achiziţionate de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” în cadrul proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a III-a”, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013.
Echipamentele achiziţionate vor fi distribuite la cele 6 Inspectorate Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea Nord-Vest: I.S.U. Cluj, I.S.U. Bihor, I.S.U. Bistriţa-Năsăud, I.S.U. Maramureş, I.S.U. Satu Mare, I.S.U. Sălaj.
Autospecialele au fost executate de către firma poloneză WAWRZASZEK ISS SPOLKA Z ORGANICZONA ODPOWIEDZIALNOSCIA SPOLOKA KOMANDYTOWO AKCYJNA(Lider) în asociere cu FABRYKA MASYZN ‘BUMAR-KOSZALIN’ SPOLKA AKCYJN. Înainte de recepţia autospecialelor la sediile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă au fost instruite 20 de persoane privind mânuirea şi întreţinerea utilajelor de intervenţie şi salvare de la înălţime.
Valoare toatală a autospecialelor este de 9243000 lei fără TVA.
Contractul de finanţare pentru proiectul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord – Etapa a III-a” a fost semnat în data de 27 martie 2014, la sediul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Acest contract a fost semnat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice , în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”, în calitate de beneficiar.
Obiectiv general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.
Obiectivele specifice:
- Ø Reducerea timpului de intervenţie pentru acordarea primului ajutor calificat de către unităţile Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă în scopul ridicării capacităţii de acţiune şi reacţie adecvată a centrelor judeţene pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale evenimentelor de urgenţă;
- Ø Îmbunătăţirea nivelului tehnic şi de performanţă a serviciilor publice judeţene de urgenţă din Regiunea Nord-Vest prin achiziţionarea de echipamente specifice moderne, eficiente şi performante;
- Ø Consolidarea capacităţii de colaborare şi conlucrare operaţională între centrele judeţene de urgenţă din cadrul Regiunii Nord-Vest precum şi a centrului regional/centrelor judeţene cu cele din judeţele limitrofe în perspectiva îmbunătăţirii siguranţei populaţiei, salvgardării vieţii, proprietăţii şi bunurilor.
Rezultate estimate:
- 6 autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime
- reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor/ dezastrelor până la 12’ în zonele rurale şi 8’ în zonele urbane.
Valoarea totală a proiectului este de 11.600.000,00 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 11.368.000,00 lei.
Durata de implementare a proiectului este de 18 luni.
În trecut ADI Transilvana de Nord a derulat încă două proiecte de achiziţii cu titlul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord”:
- Primul proiect, s-a derulat în perioada iunie 2010-mai 2012. Prin acest contract au fost achiziţionate 64 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă:
– 30 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă
– 1 autospecială de intervenţie la accidente colective şi salvări urbane
– 2 autospeciale de cercetare NBCR
– 6 autospeciale pentru descarcerări grele
– 21 ambulanţe de prim ajutor
– 3 ambulanţe de reanimare
– Centrul de comandă şi control
- Al doilea proiect s-a derulat în perioada iunie 2012 – mai 2014. Prin acest contract au fost achiziţionate 12 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă:
– 6 autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă
– 6 autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă
Date de contact:
Strâmb Gheorghe |
Director de proiect |
Telefon: 0743 088118, 0722628873, 0264-548854 |
Fax: 0264 548853 |
e-mail: [email protected]; |
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a uniunii Europene sau a Guvernului României.