Pene și cotoare de pene în carne tocată de pui, fire de păr în cutia de cereale Fitness, pâine cu mucegai, carne urât mirositoare și vodcă cu sedimente depuse, sunt câteva din neregulile constatate de către sătmăreni și reclamate în anul 2015, la OPC Satu Mare. Inspectorii au aplicat amenzi de aproape 2.000.000 de lei.
Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare și-a prezentat activitatea pe anul 2015. Conform bilanțului, în cursul anului trecut, inspectorii OPC au controlat produse în valoare de 2.879.518 lei, la 803 operatori economici, și s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a unor produse în valoare de 396.205,95 lei. Totodată, comisarii au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare de 91.612 lei și au aplicat sancțiuni contravenționale cu avertisment și amenzi în valoare de 1.951.150 lei.
Din totalul de 565 reclamații depuse la CJPC Satu Mare, în anul 2015, au fost cercetate și soluționate anul trecut un număr de 439 de documente, dintre care 334 au fost rezolvate în mod amiabil în favoarea consumatorilor, 75 s-au dovedit a fi neîntemeiate și 30 nesoluționabile, 84 au fost redirecționate la alte instituții, 24 clasate, cinci retrase și 13 sunt în curs de cercetare.
Pe produse și servicii alimentare s-au înregistrat 48 de reclamații și s-au soluționat 48 din care (33 au fost soluționate în favoarea consumatorilor, 11 neintemeiate, 2 nesoluționabile), una fiind redirecționată la o altă instituție publică.
Printre reclamațiile făcute de sătmăreni se numără: produse cu termen DDM expirată (Toortitzi mixt cu semințe, Pufuleți Gusto, Bere cu Lămâie, cașcaval afumat ), corpuri străine (fir de păr) în cereale Fitness, pene și cotoare de pene în carne tocată de pui, carne mușchiuleț de porc – neconform calitativ și urât mirositor, șunca de casa afumată și pâine cu mucegai, vodcă cu sedimente depuse, iaurt bombat și fermentat. Prețuri diferite la raft /casa de marcat ( la Crema tartinabilă, cartofi, ceai lipton, pâine).
Comportament incorect – Nu s-a oferit restul la casa, nu i-au mai fost vândute produsele dacă la casa n-au avut rest la 100 lei sau 200 lei. Diferențe între cantitatea netă de pe etichetă și cantitatea efectivă după cântărire ( Mezeluri Kaiser ).
În anul 2015, au fost depuse sesizări privind facturarea consumului de apă potabilă și canal, facturare energie electrică, deconectare E.On gaz, servicii curierat, tâmplărie PVC, servicii igienă în camere de hotel, servicii închiriere apartamente, servicii foto modeling pentru copii, servicii reparații auto, servicii proiectare design interior, servicii transport călători, servicii construcții reparații consolidări clădiri, etc.
De asemenea, au fost înregistrate 55 de reclamații pe produse și servicii financiare, fiind semnalate următoarele aspecte:
-Contracte de credit –Comisioane de urmărire riscuri, dobânzi revizubile semestrial, Marja la dobânda majorată abuziv, comisioane de administrare credit sau cont curent.
– Notificare eronată la Biroul de Credit, ca rău platnici
– Produse bancare, carduri de credit cu comisioane abuzive, Servicii Western Union, neonorare ridicări sume ATM, ASV Bancomate, Executări silite.