Conducerea Transurban Satu Mare a remis un comunicat de presă prin care face o serie de precizări vizavi de acțiunea de protest a sindicatului din cadrul societății. Greva japoneză a șoferilor este considerată ilegală.
În cele ce urmează redăm integral punctul de vedere al conducerii Transurban:
”Având în vedere ultimele informaţii apărute în spaţiul public ne vedem nevoiţi să facem următoarele precizări, menţionând din start faptul că nu dorim ca această campanie elctorală să împieteze în vreun fel bunul mers al negocierilor pentru noul Contract Colectiv de Muncă.
Începând cu data de 18.04.2016 conform legislaţiei în vigoare (Legea 62/2011 privind dialogul social) s-au constituit comisiile paritare din partea Patronatului Transurban, respectiv Sindicatul Liber Transurban şi au stabilit calendarul pentru negocieri, care se află în desfăşurare, unele puncte fiind rezolvate anterior începerii negocierilor propriu zise. Conform legislaţiei, durata negocierilor nu poate depăşi 60 de zile calendaristice, decât prin acordul părţilor. Sindicatul Liber Transurban a sesizat la data de 13.05.2016 conducerea Transurban asupra faptului că intenţionează să demareze o grevă „japoneză” (de avertisment) deşi au fost informaţi că o astfel de acţiune ar încălca art. 164 din Legea 62/2011 privind dialogul social, care prevede: Pe durata valabilităţii unui contract sau acord colectiv de muncă angajaţii nu pot declanşa conflictul colectiv de muncă. Contractul Colectiv de Muncă al Transurban S.A. Satu Mare este valabil până la data de 29.05.2016, deci acţiunea Sindicatului Liber Transurban este vădit în contradicţie cu articolul menţionat. De asemenea, art. 182 din legea mai sus menţionată prevede: Greva poate fi declarată numai dacă, în prealabil, au fost epuizate posibilităţile de soluţionare a conflictului colectiv de muncă prin procedurile obligatorii prevăzute de prezenta lege, numai după desfăşurarea grevei de avertisment şi dacă momentul declanşării acesteia a fost adus la cunoştinţa angajatorilor de către organizatori cu cel puţin două zile lucrătoare înainte, astfel greva de avertisment este obligatoriu să fie precedată de etapa conflictului colectiv de muncă, pe care Sindicatul Liber Transurban a omis-o.
Totodată în cadrul şedinţelor de negocieri s-au discutat solicitările emise de către Sindicat, iar Patronatul, la ultima şedinţă a propus introducerea sporului de stres şi a sporului de week-end în salariul de bază al şoferilor, restul sporurilor rămânând valabile, nicidecum nu a fost vorba de a fi tăiate, fiind doar o propunere care ar fi urmărit în esenţă mărirea salariilor de bază ale şoferilor. În prezent şoferii Transurban beneficiază de următoarele sporuri şi facilităţi: spor de vechime, spor de stres, spor de fidelitate, spor pentru orele suplimentare (100%), spor de week-end (100%), tichete de masă, tichete cadou de Paşte, Crăciun, Ziua Transportatorilor, tichete cadou pentru copii de Moş Nicolae, decontarea biletului de odihnă şi tratament în limita sumei de 500 lei/salariat, concediu de odihnă de maxim 34 de zile, ajutor de naşteri, înmormântări, etc. Astfel, un salariu de încadrare de 1250 lei cum precizează colegul nostru în presă ajunge la un brut mediu de 2200 lei plus tichete de masă, iar în unele cazuri chiar şi la 2600 lei brut, plus tichete de masă. Comparaţia cu societăţile de transport similare din ţară considerăm că ar trebui să fie facută raportându-ne la salariul brut al fiecărui angajat, întrucât sporurile acordate de societatea noastră nu se regăsesc în totalitate în sporurile acordate de societăţile similare, iar ca şi nivel salarial brut, societatea noastră regăsindu-se în media naţională pentru societăţile de transport similare.
Transurban S.A. Satu Mare recunoaşte dreptul Sindicatului Liber Transurban de a negocia, de a propune soluţii, dar care să nu exceadă cadrul legal, să respecte Ordonanţa 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, Legea bugetului de stat 339/2015, lege care şi anul acesta impune restricţii legate de salarizarea personalului în unităţile cu acţionariat majoritar sau integral de stat, condiţionate în principal de productivitatea muncii şi de rentabilitatea societăţii”.
Sunt locuri disponibile la Zollner sau Drexlmayer daca nu le convine venitul acesta!! 1250 brut plus tichete,si ajung acasa cu 800 de lei plus 20 de tichete a 94 de lei tichetul!!E ok?
9,4 lei,pardon!!