Potrivit masterplanului pe transporturi, elaborat de Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale și Autostrăzilor din România (CNADNAR), în județul Satu Mare va fi construit un drum expres, adică o șosea rapidă, cu patru benzi, care ocolește localitățile.
Practic este vorba despre Drumul Expres Halmeu-Turda peste care se va suprapune și Drumul Expres Bistrița – Petea. Drumul Expres va porni din Turda, va continua prin Apahida, Gherla, Dej, după care va urca spre Nord, până în apropiere de Livada de unde va continua până la Halmeu.
În același timp, un alt tronson de Drum Expres va porni din Bistrița, se va întâlni cu cel meționat anterior la Dej. Drumurile se vor despărți în apropiere de Livada, iar cel venit de la Bistrița va merge spre Vama Petea. Drumul spre Petea se va face prin nordul municipiului Satu Mare, astfel că va fi făcut și drumul de ocolire a municipiului Satu Mare.
Drumul Expres Halmeu – Turda, plus Bistrița – Petea, va fi în lungime totală de peste 320 de km, și va costa circa 1.713,21 milioane de euro. Drumul are ca termen de execuție anul 2032, adică peste exact 16 ani.
Culmea ca in vechiul SF (aici ma refer la drumul expres Petea – Baia Mare), avea lungime de 82km si valoarea era estimata la 820 milioane euro. Acuma dintr-o data 320km de drum expres ii estimat la 1.7 miliarde de euro. Deci practic cei 82km de la Baia Mare la Satu Mare ii aproape jumate din valoarea proiectului (desi e campie aproape tot traseul) fata de proiectul acesta (adica inca 240km ) ar fi inca jumate din valoare. Ce-ai facut ma nene… 900 milioane de euro pentru 240km de drum express (deal si munte in special). Nu doar asta.. se pare e ca e mai important sa sparga vreo 500milioane de euro pe 142km de drum express intre LUGOJ si DROBETA TURNU SEVERIN care au o populatie de ~150.000 comparativ cu Satu Mare si Baia Mare de ~200.000 pe o distanta de ~60km. Adica, is destul de sigur ca drumul express SM-BM ar dezvolta mult mai mult zona noastra decat zona de DTS-Lugoj. Dar mnah, tind sa cred ca sunt interese.
Nu cred ca se va face un drum expres intre Drobeta si Lugoj, este improbabil. Acolo era utila o autostrada Timisoara – Craiova care sa faciliteze iesirea din tara pe la Calafat, dar asa erau sasiti bucurestenii si ardealul din schema. Nu cred ca se va face nimic pe zona aia in urmatorii 15-20 de ani. Nici drumul expres Turda – Halmeu nu se va face intrucat nu se justifica. Avem deja un drum semi expres Dej – Cluj, iar traficul pe Dej – Baia Mare si Dej Bistrita nu justifica prin valori drum expres. Mai mult, si Baia Mare si Satu Mare vor avea legatura cu A3 la Zalau (adica 80 de km). Singura varianta plauzibila este un tronson de autostrada Zalau Satu Mare cu ramnificatie spre Baia Mare, Halmeu si Petea, care sa asigure iesirea din tara pe NV. Insa asta probabil peste 15-20 de ani. Odata ce A3 va fi gata (Bors – Turda) vom aveam noduri la Marghita si la Zalau, deci va fi foarte usor si pentru noi sa o luam pe autostrada.
Dacă ritmul este ca și la pod, sau la str. Dunării, mai punem o contestație-două, în anul 2060 v-a fii gata drumul expres.
Nu se face nimic pt. Satu Mare o fii vreo strategie.
Sătmăreni nu mai stau la coadă pe poduri, mergem la sala polivalentă,la sala de înot, Olimpia are stadion renovat, traficul greu nu mai trece prin oraș,etc.
Daca era-i tu primarita in 2 luni sigur ai fi terminat pe toate… 😛 🙂 😀
@Norik:erai un ungur destept.Ce s-a intamplat cu tine?
@matroz: cu mine absolut nimic.In schimb asa se pare ca la Tine s-a schimbat ceva…;-)
P.S. dar totusi ma bucur,ca te-ai revenit… 🙂