Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

FOTO. Centrul Vechi, aproape de închidere. Două mari asocieri se bat pentru lucrare

Centrul Vechi din Satu Mare este aproape dedemararea lucrărilor de modernizare, prin care va fi închis circulaţiei autoturismelor.

Două mari asocieri de firme au depus oferte de preţ pentru câştigarea lucrării de modernizare.  Este vorba despre Asocierea S.C. TARR CONST SRL (lider de asociere) – SC ARHABITAT 2015 SRL şi asocierea SC RO-VERDE LANDSCAPING SRL – SCDA INFRASTRUCTURA SRL – SC GRAFIC TENDS SRL.

Valoarea estimată a lucrării este de 14 milioane de lei. Ofertele au fost depuse prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, licitaţia fiind în curs de desfăşurare.

Asocierea S.C. TARR CONST SRL (lider de asociere) – SC ARHABITAT 2015 SRL cuprinde firmele SC TARR CONST SRL, BODNAR SNC, SAMINSTAL, SAMUS TEC SA, SVA ASISTEH şi ARHABITAT 2015.

Asocierea SC RO-VERDE LANDSCAPING SRL – SCDA INFRASTRUCTURA SRL – SC GRAFIC TENDS SRL cuprinde firmele RO-VERDE LANDSCAPING S.R.L., ELEKTRA INVEST, GRAFIC TENDS, SCDA Infrastructura.

 

Proiectul care prevede închiderea circulaţiei în Centrul Vechi
Extinderea și modernizarea spațiilor pietonale constituie una dintre strategiile esențiale stabilite în cadrul realizării Planului de Mobilitate Urbană a municipiului. Astfel, după implementarea proiectelor și creearea unei infrastructuri velo, cât și reamenajarea Parcului Central, Piața Libertății va deveni un punct de interes major al municipiului, atât pentru cetățeni, cât și pentru turiști.

Proiectul propune 4 zone de interes în jurul Parcului Central:
a. Zona pietonală
b. Zonă pentru terase și diverse activități comerciale
c. Pista de biciclete
d. Partea carosabilă (circulația va fi permisă autovehiculelor pentru transportul public în comun, aprovizionarea, ambulanță, etc. )

Circulația rutieră va fi permisă doar în zona sudică a Parcului Central dinspre str. Decebal spre str. Alexandru Ioan Cuza.

De asemenea, în cadrul aceluiași proiect se propune revitalizarea completă a Parcului Central prin mai multe lucrări de intervenție precum: lucrări de infrastructură, modernizarea fântânii arteziene, diversificarea zonelor de spațiu verde, amplasarea de mobilier urban, iluminat ornamental, refacerea sistemului de canalizare, canalizații subterane pentru instalațiile noi cât și pentru rețelele de telefonie, cablu existente, amenajarea zonelor de ședere, etc.

 

29 comentarii

  1. Satmareanul Răspunde

    Arata f bine, dar nu cred ca se va realiza. Aceste povesti au istoric considerabil. Pe de alta parte trebuie gasita solutia logistica prin care sa evitam paralizarea traficului.

  2. matroz Răspunde

    Dar ce conteaza traficul?Facem si dupa aceea vedem noi ce facem!!!Solutii gen Gabor!

    • y Răspunde

      Ai pretenții! Va face ca de exemplu la Burdea apoi pietonii să se descurce! Aici în schimb va fi faza cu “să parchezi unde poți”. Până nu va lua o bătăiță la propriu de la un șofer supărat. Tot timpul ne trezim că acțiunile, măsurile noastre au și efecte. Normal, pentru că trăim în comunitate. Ce e bine pentru unul nu e sigur că e bine pentru celălalt. Îngrămădim toate instituțiile (mă rog, mare parte) în zona centrală dar tu nu ai acces??? Interesant! Acum mai nou am văzut într-un interviu cum declara primarul că pe toți care merg la primărie pentru autorizație de construcție îi obligă să aibă prevăzute locul minim de parcare. Da măi, dar din 1996 de când regulamentul de urbanism e în vigoare ce au păzit??? Primăria este vinovată pentru situația creată nu constructorii, adică urbanism și disciplina în construcții. S-a mers pe linia de minimă rezistență, s-au închis ochii de multe ori. Adică proiecte aprobate la limita legii. Sunt legale dar aceste multe “limite” ne îngrădesc posibilitățile actuale, exemplu studiile de specialitate pentru reducerea distanțelor minime legale.
      PS. Se poate visa și desena mult și frumos. Cu proiecte colorate din carton ne-a prostit și Coica. Acest proiect nu se poate finaliza într-un mandat de primar, poate în două. De fapt eu nu sunt sigur dacă suntem în stare s-o concretizăm. Vezi podul Decebal dar aș putea continua cu exemple.
      PS 2. Centrul vechi trebuie închis. Dar trebuie judecat bine, închis cu cap. Cum se va închide cei care sunt împotriva sau sunt nesiguri vor exclama că ne-am mutat în alt oraș. Se cunosc exempkele din oralele vecine care sunt înaintea noastră. La fel va fi și când va fi operațională de Paștele Cailor centura de ocolire și podul 3 Fata Morgana. Speranța moare ultima.

  3. Satmareanul Răspunde

    La Oradea s-a facut cu cap si arata foarte bine!

  4. Garuboz Răspunde

    Cam de trei ani Gabor ne da frecvent poze din astea ,spuneti daca nu am dreptate ?

  5. Localnic Răspunde

    Concomitent ar treb inceput lucrarile la parcarile supraetajate in locatiile stabilite deja.

  6. dica Răspunde

    Daca nu exista alternativa la locurile de parcare ce urmeaza sa fie desfiintate, cu siguranta problemele vor fii imense in oras. Daca primaria ii obliga pe cei care isi construiesc sa aiba numar minim de locuri de parcare, pe primarie cine poate sa oblige sa indeplineasca aceleasi conditii?

  7. Ion Răspunde

    Nu exista alternativa nici la parcare dar nici la fluidizarea traficului. Sa zicem ca parcari, cum necum, mai poti sa construiesti din alea etajate. Cum faci trasee alternative la sensul din centru, daca se vrea centru vechi pietaonal? Pe unde deviezi circulatia? Faci pasarele peste blocuri si peste parc? Zburam cu masinile? Accesul riveranilor va face sa se lase cai de acces si sunt multi riverani ca e zona locuita… + magazinele, restaurantele… Dacia sau Panonia sau cum se va chema unde o sa aiba parcare? Dar Dana ca e de 4 stele… sau Aurora… unde lasa clientii masinile, le parcheaza in parcarea supraetajata si vin pe jos la hotel? Cine a mai vazut din astea? Si atunci, daca tot va fi trafic, ce pietonal va fi ala? Eu nu cred ca va fi vreodata pietonal in centrul vechi

  8. y Răspunde

    Este un proiect îndrăzneț, care reflectă dorințele sătmărenilor.

    • y Răspunde

      @y fals! Dorința sătmărenilor sau cel puțin a celor care comentează este ca acest portal de știri să-și pună naibii un moderator ca specimene ca tine semianalfabete să dispară.
      De altfel eu mi-am exprimat punctul de vedere mai sus. Eu nu cred că apuc să văd realizat. Administrația licală și aici nu mărefer la primar ci la tot aparatul administrativ nu e în stare să-și lege singur șireturile.

  9. Norick Răspunde

    Nici decum NU reflecta dorintele satmareniilor acest lucru.

    • y Răspunde

      @Norick, nem én írtam. Egy kis hülye akinek nem volt meg a gyerekszobája avval szórakozik hogy a nevemben posztol.

    • matroz Răspunde

      @Norik:De fapt nimeni nu știe care sunt opțiunile sătmărenilor!O asemenea lucrare care schimba radical obiceiuri,nevoi și oportunități nu se pune in opera pentru ca visează rău noaptea orice primar aiurit !Respectul fata de cetățean ar fi normal atunci când acesta și-ar putea spune părerea organizat și sa fie ascultat!Incearca sa spui ceva rău de GABOR fără consultanți sau de COICA fără RENTEA ,ca te înjură ungurii de la Tokay pana in Zotmar sau romanii din Cadrilater pana la Fehergiarmat!

  10. y Răspunde

    @matroz, hai să povestesc cum a început cred. Primarul a văzut ce e la Nyíregyháza și vrea ceva asemănător. Fântâna care țâșnește din pardoseală acolo a văzut-o. Dar nu poate închide de tot Centrul Vechi, o bandă trebuie lăsată de la Casa de Modă către Hotel Aurora și virare obligatoriu spre dreapta către Colegiul Doamna Stanca. Dar cum am mai spus-o nu apucăm noi asta. Nu reușim să aducem la nivel niște guri de canalizare iar de podul Decebal nici nu mai vorbesc!
    Nu știu ce e cu podul 3 că este liniște totală???

    • No bine Răspunde

      Ma intreb pe unde o sa iesim din parcarea supraetajata de la Somesu daca str. Decebal ii sens unic si fundatura.

      • altu fără bmw Răspunde

        ???

      • DESTEPTUL :D Răspunde

        GRESIT! Se va putea cicula pe ruta strada Decebal -> Centru -> str. Al. I. Cuza. Documenteaza-te putin 🙂

        • matroz Răspunde

          De acord,dar si circulatia asta trebuie undeva sa se fluidizeze!Din Cuza voda unde suparare se duce?Mergem toti la gara,pe M.Viteazu si asa supraaglomerat?Mergem in Titulescu peste podul Golescu?
          Sunt un sustinator al centrului vechi liber de circulatie!Se poate face in primul rand cu acceptul satmarenilor,cu conditii de trafic cat de cat multumitoare.Sau Gabor stie ca zilele sale sunt numarate si asteapta cetatenii sa-l puna in Parcul Central!Si apropo:Centrul vechi se face inainte de fantastica reabilitare a Pietonalei si a Pietii 25 Octombrie,sau de abia dupa deschiderea Strazii Zimbrului si accesul navelor de 500 tdw pe Somes,spre podul de la Pomi-Seini?

          • y

            @matroz, exact aici e problema că s-au pierdut în ordinea cronologică și firească a lucrurilor. Închizi circulația dacă ai alternative la parcare. Deocamdată nu văd în termeni reali când vor fi realizate cele două parcări mari propuse (și deja și acestea vor fi insuficiente) adică în spate la Someșul și pe str. Kogălniceanu. Amândouă sunt mi se pare la faza PUZ. Sau toate astea sunt deocamdată SF (adică science-fiction nu studiu de fezabilitate!). Povești să ne prostească? Podul 3, cele două parcări, amenajarea malului Someșului dintre cele două poduri în scop de recreere erau promise în campanie. Unde sunt? Au trecut 3 ani. Este trist. Și Coica va fi de vină iarăși probabil. Sau Sanfira? Ultimele două proiecte NU depind de alte foruri cum este podul sau centura de ocolire, noi trebuie să facem. Nu e treabă ușoară dar 3 ani totuși sunt 3 ani.

  11. Robert Răspunde

    Ai perfectă dreptate, Ion.

  12. Szandokan Răspunde

    Bă voi cam toți sunteți o Gașca de cretini fără prea multă educație. A mai fost închis centrul vechi cu zeci de ani in urma și fiecare sa descurcat cum a putut. Ca vreți voi sa lăsați copiii in usa școlii, la farmacie sa stați pe carosabil sau pe trotuar cu avariile aprinse ca vai cât de betegi sunteți dacă numai cu mașina va puteți deplasa sau chiar d-aia v-ați betegit de atâta cur de-o tona făcut in scaunul comod al Audiului cu volan pe dreapta, manele la maxim și tătye jamurile lăsate sa v-audă satmarul cât sunteți de cretini.
    D-aia este traficul cum este ca ați spart pana și ultimul bănuț pe șaorme și păcănelele din centru făcând burți mai mult decât diabetice și creiere de gămălie. Lăsați conducerea aleasa tot de cei ca voi sa facă ce considera dânșii ca este de făcut, desene aleatorii și vise la conservă, exista arhitecți poate nu chiar incompetenți, ingineri ce nu degeaba mai exista încă și economiști care știu sa cheltuie ultimul sfanț din vistieriile tot mai cu ecou ale națiunii.
    Eu unul m-aș mira ca ceva sa se concretizeze ca, precum ca și voi ăștialanți, desene d-astea au fost cu zecile dealungul anilor și absolut nimic nu-i Kosher din ce se vede sau se scrie.
    Totuși am deplina încredere și satisfacție de maghiar get beget ca Tarr&Tarr va face cumva săracul sa paveze pana și fațadele clădirilor centrului istoric înainte ca el sa devină ISTORIE.
    Tătye cele bunye trăznyvar istenu sa va trăznească de nemulțumiți.
    Sziasztok.

    • y Răspunde

      Mă gândesc că ce ai scris s-a vrut a fi un pamflet. Ugye? Futuj istenu (devla, boha) de meszerie.

      • Nha Răspunde

        Ma tem ca nu-i pamflet ci adevaru’ gol golut . Si ma rog s-o mai termine si tarr cu pavajele astea anoste . Mai mereti bai si prin alte resedinte de judet si vedeti pavaje facute cu gust si culoare ! Noi cu pavaju’ nostru sur vai de capu ‘ nost .

        • y Răspunde

          Aici sunt de acord cu tine mai ales că sunt locuri pavate unde infrastructura subterană nu a fost reabilitată. Iar dacă se sparge vreo conductă de ceva începe iar distracția. Dar nem bai are cineva pavaje fără număr pe stoc. Fraieru să plătească restul nu contează.

  13. citizen Răspunde

    nu vad de ce trebuie închis centrul orasului, doar nu-i ca în Berlin, cred că vrea să-l conserve dl primar, nu să-l renoveze, ca să ascundă și ruina hotelului Dacia, ca să-l nu-l mai vadă oaspeții orașului care vin prin centru cu masina!!!

  14. led Răspunde

    Destul de urat din partea conducerii.
    Si capsunarii, cu bolizii lor de 1600 lire, cu motor de 3500, cu volan pe dreapta, unde vor face ture ?

  15. ciprian Răspunde

    Dati filmul inapoi si vedeti cate nu ati realizat din cele propuse tot de voi prin programul electoral…nu ne mai ametiti cu ceva la care nici voi nu visati,reveniti pe pamant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.