După ce în toamna anului 2018 a pornit într-o aventură în Siberia, reușind să parcurgă aproape 30.000 de kilometri în 40 de zile, ajungând în 16 țări, familia Bertici se pregătește de o nouă provocare. Dacă anul trecut Attila și fiul său Norbert au parcurs Satu Mare – Vladivostok, de data aceasta, capul familiei Bertici va porni într-o nouă aventură alături de soția sa, Kinga.
Attila și Kinga Bertici, încep pe 12 decembrie o expediție cu destinația Oimiakon, satul siberian considerat ca fiind polul mondial al frigului. În total vor să parcurgă 25.000 de km în 40-50 de zile, iar cea mai periculoasă zonă este un drum dus-întors de 2.000 km unde nu există semnal la telefon, sunt doar câteva așezări, iar temperaturile vor atinge și -50 de grade. Expediția de anul trecut a fost cu un Logan din 2005 care le-a făcut ceva probleme, însă cea de acum, mult mai complicată, va fi cu un Duster nou, diesel.
Expediția va avea 25.000 km și va dura 40-50 de zile. Traseul este Satu Mare – Lvov – Kiev – Cernobâl (Ucraina) – Togliatti – Samara – Ufa (Rusia) – Astana – Pavlodar (Kazahstan) – Novosibirsk – Krasnoiarsk – Irkuțk – Ulan Ude – Iakuțk – Oimiakon – Iakuțk – Novosibirsk – Ekaterinburg – Perm – Iaroslav – Moscova – Vilnius – Varșovia – Satu Mare.
Oimiakon este polul mondial al frigului, cu temperaturi care au scăzut și sub -70 de grade C. Recordul oficial de -68 de grade este din 1933, iar în 1926 s-au înregistrat -71 de grade. În ianuarie, la Oimiakon temperatura medie este de -47 și în cele mai reci zile minima scade sub -60 și maxima nu trece de -55.
Pentru a fi la curent cu știrile PortalSM, vă invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook!
De ce nu pleaca cu gunoiul ala de logan? Au avansat la duster
Ok, da pe Kinguci cine rezolva?
mare bou estem la tine, norick.
Anul trecut a fost rezolvata pt tot anul Kinguci. Acuma nu mai lasă acasă.
ki volt az???
Anyád volt az, a szopos !
Inkább a tiéd kis lopós köcsög. Legalább tanulnál meg helyesen írni, ha már a nevemben beszélsz. Szégyelld magad!
Oricum, @Norick, Loganul este mult peste Trabantul vostru care pina mai ieri era masina nationala a maghiarilor……?
Nu-mi apartine comentariul de mai sus , dar totusi daca asa generalizezi , atunci mai bine un trabant , decat o caruta tras de un magar ca tine…
P.S. Drum bun sa aveti ! 🙂
Esti un bou cu coarne !
Ma-ta
Lasă @Norick. Acum sunt preocupați cu fel de fel de îndeletniciri. Era unul pe la unguri analist politic de prin anii 90 care referitor la guvernul MDF zicea așa: “Az a baj ezzel a demokrata fórumos történész kormánnyal hogy azt akarja elhitetni hogy a múltunk a jövőnk”. Cred că știi bine ce s-a ales de MDF. Una este să-ți știi trecutul, și asta mi se pare corect, alta e să trăiești permanent în ea. Dragul meu @abc, nu prea a fost Trabantul mașină națională pentru că au fost mai multe. Problema ta este că voi tot în Dacii stați și acum. Eventual în niște hârburi de BMW second-hand cu volan pe dreapta. Cu mici excepții. Dar și aceia au sărit o treaptă a evoluției. Din căruță direct în SUV. De aia se circulă așa în țară, e bai mare cu piesa de schimb dintre volan și scaunul de șofer.
Ai dreptate @y. Oricum degeaba tragi tu capul lui pe masa , ca tot pica sub… 🙂 😛
Sa ai parte de o saptamana placuta …
Drum bun si noroc !
Pt un test final parcurgeți Satu Mare –Solduba–Satu Mare .Daca mașina a rezistat pornit la drum cu încredere.
Drum bun si noroc !
Pentru @abc problema este că de ce sunt unguri care pleacă și nu români. Ții minte când au plecat băieții ăia cu mare tam-tam în Sahara și când au mirosit Africa la Gibraltar s-au întors cu Daciile lor pentru că era prea cald??? Na. Numa’ gura de unii, numa’ gura. Viteji după tastatură.