Deputatul USR Radu Panait a reacționat după inaugurarea variantei de ocolire a municipiului Satu Mare și a spus că ,,succesul are întotdeauna mai mulți părinți, eșecul este mereu orfan’’, făcând referire la faptul că mai mulți politicieni au încercat să își lege numele de acest proiect. Totodată, deputatul Panait a ținut să treacă în revistă reușitele fostului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Redăm, mai jos, reacția deputatului USR Radu Panait:
,,Încă din campania electorală din 2020, fiecare candidat în parte a încercat cumva să își asocieze numele cu acest mare proiect al municipiului nostru. Atunci am atras atenția că această realizare este în primul rând a celor care au plătit și plătesc taxe în județul nostru și nu a vreunui politician care ocupă o funcție călduță. De ce nu este nici meritul unuia sau altuia? Simplu, pentru că acești oameni aleși în funcție sunt plătiți pentru a face lucruri bune pentru noi toți, din banii noștri.
Varianta de ocolire a municipiul Satu Mare a fost un proiect care putea fi gata în aproximativ 2 ani, dar când nu îți dai interesul să rezolvi toate micile probleme care apar, sigur că lucrarea se va întinde pe o grămadă de ani, exact situația celui de al treilea pod peste Someș, construit de către primărie.
Deoarece se încearcă minimizarea meritelor celor care au fost cu adevărat implicați în acest mare proiect, vreau să le mulțumesc eu, în calitate de cetățean și nu de parlamentar, tuturor sătmărenilor care muncesc, au muncit și plătesc sau au plătit taxe. Felicitări, acesta este proiectul nostru!
Și da, nu în ultimul rând lui Cătălin Drulă, fost ministru al transporturilor, Horațiu Cosma – secretar de stat și Paul Barabaș consilier, pentru lucrurile pe care le-au făcut pentru acest proiect:
– finalizarea exproprierilor suplimentare ce blocau unele sectoare din centură și soluționarea problemelor cu cei de la ANAR, cu furnizorii de utilități ca să se poată lucra fără impedimente pe tot traseul;
– chemarea aproape săptămânal la minister și la CNAIR a constructorilor, unde colegii mei au ținut de ei și au solicitat constant să crească mobilizarea, să respecte graficele accelerate de lucrări și să se țină de calendarul asumat. (Cătălin verifica personal tot la câteva zile cantitățile de lucrări realizate de constructor și la fiecare deraiere chema la raport compania italiană);
– atât Horațiu Cosma (secretar de stat), cât și Paul Barabaș (fostul consilier a lui Cătălin), au venit în repetate rânduri la Satu Mare să monitorizeze activ ce se întâmplă în șantier, fără ieșiri în presă și fără panglici;
– dacă nu existau aceste insistențe la constructor, nu s-ar fi deschis în 2021 sectorul cel mai important din centură (între drumul de Oradea și cel de Petea ce conține podul peste Someș), și restul proiectului nu ar fi fost gata nici acum.
Astăzi, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu subfinanțează toate proiectele de drumuri și de autostrăzi, iar Ministrul de Interne, Lucian Bode, care de câțiva ani este ministru de transporturi de weekend, a ajuns să fie specialist în tăieri de panglici. În puține cuvinte, bucuria mare stă în faptul varianta de ocolire este finalizată și vom putea circula pe ea, restul e doar gargară politică”.
CITEȘTE ȘI: