Ultima actualizare: azi, 20:09
Locale

Drumul Satu Mare – Borleşti necesită investiţie de 311 milioane lei. Nu se ştie când încep lucrările

Drumul Satu Mare – Borleşti necesită o investiţie de 300 milioane lei. Cel mai prost drum judeţean, DJ193 Satu Mare – Borlești – limita de județ Maramureș, are pregătit studiul pentru modernizare, stabilindu-se că este necesară o investiţie de peste 311 milioane de lei. Nu se ştie însă când ar putea începe lucrările, însă acest lucru nu se va întâmpla prea repede având în vedere că nici sursa de finanţare nu este foarte sigură.

Consiliul Judeţean ar urma să obţină fonduri europene pentru reabilitarea completă a acestui drum. Totodată trebuie organizată şi o licitaţie pentru efectuarea lucrărilor propriu zise.

Principalii indicatori tehnico-economici ai investiției:

  1. Indicatori valorici, respectiv valoarea totală a obiectivului de investiții, exprimată în lei, cu TVA și respectiv, fără TVA, din care construcții-montaj (C+M), in conformitate cu devizul general:

  • Valoarea totală a investiției este de 311.993.907,63 lei cu T.V.A.,

  • Valoarea totală a investiției este de 262.590.870,24 lei fără T.V.A.,

  • Valoarea construcții + montaj (C+M) 278.555.632,15 lei cu T.V.A.

  • Valoarea construcții + montaj (C+M) 234.080.363,15 lei fără T.V.A.

  • Lungime totală drum: 39.923,60 m;

  • Lățime proiectată:

  • 7,00 m (două benzi de câte 3,50 m fiecare) cu acostamente de câte 1,00 m pe fiecare parte din care 0,50 m este banda de încadrare în cazul sectorului situat între km 1+300,00 – km 5+375,00;

  • 6,00 m (două benzi de câte 3,00 m fiecare) cu acostamente de câte 1,00 m pe fiecare parte din care 0,25 m este banda de încadrare în cazul sectorului situat între km 5+375,00 – km 41+223,60;

  • Drumuri laterale, racordări și platforme:36.214,00 mp;

  • Acostamente drumuri laterale și racordări: 10.710,00mp;

  • Șanț de pământ reprofilat: 23.551,00 m;

  • Rigolă carosabilă, inclusiv de la accesele de la proprietăți: 21.612,00 m;

  • Șanț pereat: 34.684,00m;

  • Podețe transversale (țeavă corugată): 59,00 buc;

  • Podețe drumuri laterale (țeavă corugată): 36,00 buc;

  • Podețe dalate: 11,00 buc;

  • Reabilitare poduri existente: 4 buc;

  • Poduri noi: 2 buc;

  • Zid de sprijin: 253,00 m;

  • Amenajare accese la proprietăți: 121.390,00 m;

  • Suprafața stație de asfalt: 52,50 mp;

  • Parapet de protecție: 2.393,00 m;

  • Structura rutieră:

  • 4 cm strat de uzură BA16, conform AND 605;

  • 5 cm strat de legătură BAD22,4, conform AND 605;

  • 6 cm strat de bază AB22,4 conform AND 605;

  • 25 cm strat de piatră spartă

  • 30 cm fundație din balast pentru km 1+300,00 – km 5+375,00; respectiv 27 cm pentru km 5+375,00 – km 41+223,60;

Durata estimată de execuție a obiectivului de investiții exprimată în luni: 24 luni.

Finanțarea ar urma să fie asigurată din fonduri europene în cadrul proiectului Sprijin la nivelul regiunii de dezvoltare Nord – Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană (reședințe de județ), regenerare urbană (reședințe de județ) și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură (3D)”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.