Daniel David, ministrul Educației, a declarat la emisiunea Studio Politic, de la Digi24, că lucrează la un „diagnostic” al întregului sistem de Educație și de Cercetare pentru că „sunt foarte multe lucruri care trebuie organizate” și a făcut precizări despre salariile profesorilor și impozitarea veniturilor din meditații.
„Vă dau un exemplu avem o reformă în zona învățământului superior și zona cercetării în care în a în acest moment ai actori diferiți, ai institute naționale, institutele academiei, universități, centre de cercetare din mediu privat, care de foarte multe ori nu cooperează unele cu altele, se suprapun, se cheltuiesc resurse prin această suprapunere. Suntem în faza în care le vom evalua, iar după aceea vom structura această arie astfel încât să nu apară această cheltuire de resurse și competiție în sens prost și să apară o colaborare care să ducă la dezvoltare cumulativă în zona preuniversitară. Vreau să punem în dezbatere publică și să asumăm planurile cadru pentru liceu. Acolo suntem rău în urmă, ca să spun așa. Iarăși, acest lucru în prima fază se poate face fără a cere un buget mult, mult mai mare”, a spus ministrul Educației la Digi24.
Daniel David a mai spus referitor la bugetul Ministerului Educației că se așteaptă „să fie ușor mai mare față de anul trecut”.
„După această primă etapă, lucrez la un diagnostic al întregului sistem și de educație și de cercetare pentru a știi ce funcționează bine și de ce. Iar acel diagnostic va sta la baza a ceea ce eu văd ca a doua parte a mandatului când sper să ne așezăm politic și sper ca pe la mijlocul anului și aspectele financiare să funcționeze mai bine”, a precizat ministrul Educației.
Ministrul Educației a făcut precizări și despre banii din meditații: „În opinia mea este că dacă sunt vizibili, înseamnă că meditațiile se fac legal și este în regulă. Eu doar asta am spus. Meditațiile nu trebuie făcute pe ascuns, adică nu trebuie făcute într-o manieră în care nu pot fi fiscalizate și în același timp trebuie să avem grijă să evităm conflictul de interes, dar nu sunt pentru a le interzice”, a precizat Daniel David.
„Meditațiile fac parte din diverse, nu sunt un fenomen numai la noi în țară, există și în celelalte țări, doar hai să le facem legal și să evităm conflictele de interese”, a subliniat ministrul.
Sursa: Digi24
Să nu faceți legal…. Atunci trebuie să plătim impozit după meditații.
SĂ NU FACEȚI LEGAL !!!!!!
Aham,da da is curios cum merge Anaful pe la orele 6-7 seara sa bata la profesori la ușă sa le verifice casa daca au elevi la meditatii,fi serios bai David,profesorii fac o grămadă de bani din meditații,nu toți că desen educație fizică,religie nu prea fac meditații. Nu vor declara în veci nimic
pop@ Nu i chiar asa,,,un profesor din Carei a avut plangere penala…dar adevarul e altul…ne place fiecare de unde putem sa ,,ciupim,, sa ,,fentam,, de la meditatii pana la firme mici prin contabilitate,si stiti de ce? Pentru ca se poate si pentru ca e in firea noastra…asta cu regret o spun!
@gelu, proful ăla de care vorbești a forțat nota. I-a pus pe părinți să “ceară” de la el meditații cum că numai și numai el prin competențele sale și experiența extraordinară, supercalificată poate salva copilul și implicit nota la mate. Deci a fost ceva mult peste limita decenței. Adică el nu vrea să facă așa ceva dar tot el a redactat cu mânuța sa niște cereri-tip pe care părinții au fost puși obligatoriu să semneze că altfel …… Nici nu-mi pare rău că a fost pârât. Sincer. Cu restul comentariul sunt și eu de acord. Sau altfel zis să redau afirmația unui contabil de la firma unui prieten de-al meu (a povestit el însuși) – deci ce a zis – Șeful, asta este bilanțul contabil. Acuma numai spune cât vrei să fie profitul ca să știm cum să facem. 😲😉 Nu glumesc, să știi. Întâmplarea e cât se poate de adevărată.
Atunci cum isi justifica profesorii activitatea la scoala? Adica la scoala ii plateste statul sa faca ce? Ca acasa sa ii plateasca parintele pentru ce trebuia sa faca la scoala fiind platit de stat? Sau cum?
Ii ca si cum ma duc la doctor la spital dar ma cheama si la cabinet. Sau
Ca si cum m-as duce la prmarie si mi-ar zice functionarul ca s nu poate sa imi dea adeverinta, sa ma duc acasa la el, dupa serviciu, ca kontra cost, mi-o rezolva el.
Adica, mai oameni buni, ministrul asta gandeste ce vorbeste sau is tampit eu. Nu are logica.
Pai asa, mergem si la politie si la pompieri sa luam meditatii, ca in timpul serviciului vor fi si eu ocupati cu altceva.
Sunt niste diferente majore.
Mai intai, scoala e gratis. “Cat platesti, atata face.” (cu toate ca nu ar trebuie sa fie asa, de acord). Cauzele, lipsa interesului direct, plus lipsa elementului de control al performantei, atat pentru copii, cat si pentru profesori.
vs.
Meditatiile sunt platite. Platesti, deci astepti sa primesti calitate (element de control al performantei). Atat copilul cat si profesorul au interes direct sa aiba rezultate (“skin in the game”).
Plus elementul numarului indivizilor, 2-3 la meditatii, vs. 30 la scoala.
In rest, mult zgomot, putin semnal.
Dragul meu de cand te ai hotarat sa ai copii si pana ii vezi la casa lor ai o mare responsabilitate de parinte,de aceea ca ne place sau nu,e musai sa investim in educatia lor daca vrem ca odata sa le fie bine! Sindicatele au grija sa nu se schimbe nimic,pentru ca performanta cere implicare,iar implicarea inseamna sa te scoata din starea de comoditate,pentru ce sa te zbati daca nu esti fortat,cand poti face bani in timpul liber din alte activitati.In spatele unor profesori dedicati si capabili sunt ceilalti care nu vor nici o schimbare pentru ca le este foarte bine si asa !
@gelu, marea majoritate dintre ei nici nu ar face față la o asemenea schimbare corelată cu performanța educațională cerută. E valabil și la profii de la școlile de elită din păcate. Majoritatea așa sunt. Eu cum am povestit acum ceva ani cu altă ocazie dar la un articol legat tot de așa ceva sunt mândru părinte al unui copil CES (copil cu nevoi pentru educație specială) – pe românește este autist. Nu e vina lui. Dar numai eu știu ce luptă am dus cu liceul de elită ca să fie acceptat (unde chiar a intrat pe bune după clasa a 8-a !). Apoi a avut program special – adică 10 ore pe săptămână și nu 40 cum a fost la alții. La final de liceu a dat bac-ul ca și ceilalți din același subiecte !!! și l-a luat cu brio cu 8,50 !!! asta fără consultații sau meditații! Absolut nimic! Asta spune multe despre eficiența sistemului educațional din țară – practic îi toacă mărunt pe elevi. Și ca la final acum copilul să fie an terminal la Babeș și deja lucrează pe lucrarea de licență. Și profii de la universitate sunt supermulțumiți de el (bineînțeles toți știu de situație medicală dar copilul învață și are note de 8-9 pe linie. Este silitor, sârguincios și foarte meticulos). Cam atât am vrut să zic. Sistemul de învățământ de la noi se reformează pe hârtie dar marea majoritate a lucrurilor încă se predau după sistemul ruso-prusac. Este ca și cum l-am fi pus pe Ceaușescu să pregătească aderarea României la UE și NATO. Ce vrea să facă ministrul va fi o încercare de Sisif care se va împotmoli foarte repede. Inerția sistemului este enormă.