Ultima actualizare: azi, 21:48
Locale

Drept la replică în cazul articolului despre transportul de detergent întors din vama Halmeu: „Nu a fost vorba despre produse neconforme”

În urma articolului publicat de PortalSM în data de 15 iulie 2025, intitulat „Piedone a trimis ANPC-ul la Halmeu. Peste 45 de tone de detergent, întoarse din drum”, companiile Gabis Fortuna SRL și Bogdas Trade SRL transmit un drept la replică, în care neagă orice nereguli privind calitatea produselor menționate.

Redăm, integral, dreptul la replică:

Referitor la articolul: Piedone a trimis ANPC-ul la Halmeu. Peste 45 de tone de detergent, întoarse din drum– publicat de portalsm.ro în data de 15.07.2025.

Subscrisele: Gabis Fortuna S.R.L., cu sediul în Brașov, str. Egretei, nr. 3, ap. 5, jud. Brașov, J08/2050/2018, CUI 39850724, reprezentanta de administrator Ion Șendrea, titulara mărcii “Free” înregistrata la OSIM cu număr depozit M 2024 03637, număr marca 205720, data depozit 11.04.2024, data expirare 11.04.2034 si Bogdas Trade SRL, cu sediul în Brașov, str. Egretei, nr. 3, ap. 5, jud. Brașov, J08/1947/2023, CUI 48459840, reprezentată de administrator Aliona Șendrea, prin reprezentant convențional avocat Daniela Matei, potrivit împuternicirii avocațiale nr. 8130129/2025, atașată, pentru corecta informare a publicului, vă transmitem prezenta solicitare de publicare a dreptului la replică, în legătură cu informațiile apărute în mass-media online privind presupusa nerespectare a reglementărilor în cazul unui transport de produse de tip detergent sub marca “Free” provenit din Ucraina.

Precizările reprezentanților legali Gabis Fortuna SRL și Bogdas Trading SRL:

1. Negăm cu fermitate asocierea firmelor noastre cu acuzația aferentă “Întreaga cantitate a fost întoarsă din drum, fiind neconformă.” Comunicatul ANPC menționează explicit doar constatarea din timpul controlului a existenței unor neconcordanțe între datele de pe etichetele produselor unde Bogdas Trade SRL figurează ca importator și cele din documentele de transport în care Gabis Fortuna SRL este destinatara a transportului. Aceste aspecte constatate de inspectorii ANPC reprezintă o eroare de procesare în cadrul documentației de însoțire emisă de furnizorul extern, urmând a fi corectată cu sprijinul operatorului vamal și al partenerului logistic.

2. Folosirea termenului „detergent neconform” și asocierea cu imaginile și denumirea firmelor noastre este nefondată, nefiind rezultatul vreunei anchete, ci doar o divagare a rezultatului verificărilor efectuate de inspectorii ANPC care au constatat numai o neconcordanță între documentele aferente transportului și etichetelor greșit aplicate produselor verificate. Prezentarea acestei suspiciuni în articolul publicat ca fapt dovedit aduce grave prejudicii de imagine firmelor implicate.

3. Produsele menționate cu erori de etichetare – Free Original Ultra și Fee Alpin Freshness Ultra – fac obiectul unui proces de verificare documentară și tehnică, urmând ca etichetele, traducerile și fișele de securitate să fie completate și aliniate integral cerințelor legislative în vigoare.

4. Companiile noastre tratează cu maximă responsabilitate conformitatea tuturor produselor comercializate și nu vor permite sub nicio formă ca pe piața românească să fie distribuite produse care nu respectă cadrul legal privind etichetarea, securitatea și informarea în limba română.

5. Siguranța consumatorului și respectarea legislației interne și europene reprezintă pentru noi un angajament ferm. Regretăm situația apărută și asigurăm autoritățile și partenerii comerciali că vom depune toate diligențele pentru rezolvarea acestui incident izolat în mod corect, transparent și responsabil.

6. Subliniem că preluarea și prezentarea în mass-media a unor informații neconfirmate, într-un mod care induce publicului ideea de vinovăție, fără a solicita punctul nostru de vedere, contravine deontologiei jurnalistice și principiilor echilibrului informativ.

În virtutea dispozițiilor legale, solicităm:

• publicarea integrală și gratuită a acestui drept la replică în aceleași condiții de vizibilitate în care a fost publicat articolul în cauză;

• însoțirea materialului editorial cu o notă de corectare sau actualizare de la redacție, astfel încât publicul să fie informat corect cu privire la aspectele constatate de ANPC;

• respectarea principiului deontologic al prezumției de nevinovăție și utilizarea unui limbaj echilibrat, în raport de finalizarea oricăror demersuri legale sau administrative.

Vă asigurăm că respectăm și apreciem misiunea jurnalismului de interes public și sprijinim transparența în relația cu autoritățile, însă considerăm esențială acuratețea formulărilor atunci când sunt menționate entități comerciale, întrucât implicațiile reputaționale legale și comerciale pot fi semnificative.

Un comentariu

  1. 🤣 Răspunde

    Tratează totul cu maximă responsabilitate dar pomeneste în nenumărate rânduri de erori? Nu știti să faceti actele pentru marfă? Ca eu asta aș înțelege de aici seriosilor. Comunicatul asta e bun de un scetch Benny Hill. Iar ca cele foarte firme sunt la aceeași adresa este pură întâmplare. Spuneți mai bine că ați vrut să “amețiți” actele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.