Ultima actualizare: azi, 18:50
Locale

VIDEO. Probleme pe Centura Sătmarului. Picior tencuit pentru a ascunde crăpături!

Probleme pe Centura Sătmarului. Piciorul unei pasarele de pe Centura Sătmarului a fost tencuit pentru a ascunde anumite crăpături, lucru care ridică  multe semne de întrebare.

Reporterii PortalSM au intrat în posesia unor imagini din care rezultă că piciorul de susţinere a unei pasarele de pe Centura Sătmarului a fost tencuit după ce au apărut crăpături. Este vorba despre pilonul de susţinere a pasajului care trece peste DN 19 A Satu Mare – Petea, la ieşirea din municipiului Satu Mare.

Surse avizate au declarat pentru PortalSM că acest lucru nu este unul normal, fiind, probabil, vorba de anumite necorelări în momentul în care s-a turnat pilonul. Potrivit acestora, un astfel de pilon ar fi trebuit  demolat şi construit din nou, sau cel puţin să fie efectuare studii din care să reiasă dacă totul este în regulă sau nu.

“Nu este normal ceea ce s-a întâmplat acolo, se ridică foarte multe semne de întrebare. Se poate ca structura să fie afectată. Pe mine m-a surprins modul în care muncitorii efectiv tencuiau piciorul podului pentru a ascunde acele crăpături. Am sperat să se ia măsuri, să se verifice situaţia, dar nu am auzit absolut nimic pe acest subiect. Din câte am înţeles, în momentul în care s-a turnat betonul nu s-a făcut priză bună, ca să vorbesc pe înţelesul tuturor, astfel că au apărut acele goluri, iar structura ar putea fi afectată. Sper că autorităţile responsabile de lucrare nu au închis ochii! Adică firma străină care face lucrarea să plece după terminarea acesteia, iar noi să rămânem cu probleme ani de zile. Nu am văzut nicăieri un picior de pod tencuit în timp record, imediat după turnare”, a spus sursa, sub protecţia anonimatului.

PortalSM a solicitat Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) un punct de vedere pe această temă.

Reprezentnţii CNAIR au arătat că au fost lucrări neconforme care însă au fost remediate. Rămâne de văzut cum se va comporta lucrarea în timp.

“La momentul respectiv, ca urmare a lucrărilor neconforme realizate de către antreprenor, reprezentantul CNAIR în şantier a  emis un Raport de Neconformitate. Ulterior, Antreprenorul a efectuat lucrările de remediere în conformitate cu prevederile Expertizei Tehnice”, precizează sursa citată.

Alte detalii despre această “neconformitate” nu au fost făcute publice.

Practic astăzi nu se mai văd acele defeţiuni, ele au fost acoperite. Rămâne de văzut dacă vor apărea probleme în timp.

Imaginile au fost surprinse în luna iunie a acestui an.

29 comentarii

  1. Marin Preda Răspunde

    Imi spune un prieten care a lucrat in domeniu ca 1. probabil nici nu este betonul de care ar fi trebuit sa fie si 2. nu a fost corect procedeul de turnare.

    Niste specialisti in testat betoane ar putea ajunge rapid la aceeasi concluzie

    • curios Răspunde

      Aşa am păţit eu când mi-am turnat planseul la casă cu ani în urmă. O somitate locală în betoane mi-a livrat betonul dar la punere în operă a fisurat în draci oricâtă apă am turnat. Era beton făcut cu ciment ucrainean mai ieftincare aşa se manifesta la turnare. Duritatea era remarcabilă dar făcea fisuri la suprafaţă. Un inginer mi-a spus că n-au dibuit secretul de turnare.

  2. vasile Răspunde

    satu mare in miscare ….

  3. Satmarean Răspunde

    Mai degrabă pare o problema estetica decât una structurala!

    • Bogu Răspunde

      Opinia unui expert primeaza, cel putin asa denota calificare. Insa “romanul” se pricepe la dat cu parerea. Dealtfel, o tema interesanta.

  4. hahaha Răspunde

    Bravo! Problemă constatată în iunie, “dezvăluită” în noiembrie. De ce nu se mai aude nimic despre centură? Niște informații minime măcar. Va fi dată în folosință porțiunea între Careiului-Aurel Vlaicu?

  5. Vas Răspunde

    Portal SM, dar cozile formate pe Careiului de ce nu le vedeți?
    Sub pretextul fluidizarii și decongestionari circulației, care probabil va fi peste câțiva ani, autoritățile au blocat circulația la întrarea în oraș, cu limitatoare de viteză. Luați-vă camera și filmați cozile kilometrice la orele de vârf. Implicativă și voi. Aflați care berbec a luat decizia asta proastă.

    • Kuka Răspunde

      Taca-ti gura, ca asa este peste tot, la toate intrarile din oras, indiferent de unde vrei sa intri!
      T=Avem nevoie de centura, asa ca taci din pizda aia de gura si mai rabda putin, sau circula pe jos, in plm!

  6. unu Răspunde

    deci totusi poze din iunie dat publicitatii in sf de noiembrie, oare de ce?? care este intereseul de acum si de atunci cand s-a pozat, de ce sa fie dat in folosinta un tronson , astepta inca 6 luni si vom vedea daca vom circula pe tot tronsonul , de nu lua asa ca vom merge 2 =-3 km si gata, apoi iar

  7. Observator Răspunde

    Ca sa citez un ….mare clasic in viata – psd e de vina !

    • Poate Răspunde

      In cazul asta udmr , adica csongor bacsi , nu ? Aici e explicatiunea , vin alegeri si aci udmr e dominant , asa ca mai tre’ domolit !

  8. Mae Răspunde

    Așa se întîmpla Cind Tarr Beton are foamea mare și vrea sa facă toate lucrările și nu face față sa asigure betonul la timp și uita ce sa întimplat !!!!’ Sa făcut acea întîrziere și betonul sa întărit și sa creat acea întrerupere acel pilon este întrerupt cea ce nu este voie !!!!! Acel pilon ar trebui refăcut !!!!!

    • 😂😂+Bika+😂😂 Răspunde

      @Mae: iar amesteci kâkatu’? Ce Tarr vorbesti, mah?!?
      Ciez: “….Adică firma STRÃINÃ, care face lucrarea să plece după terminarea acesteia, iar…”

  9. 007 Răspunde

    Baieti,voi acestia de la Portalsm,daca va intereseaza cum se cheltuie banul public,atentie, nu numai cel care il incasati cu reclamele de la unii smecheri de patroni ca sa va inchida gurita,ia luati voi pozele si mergeti la Inspectoratul de Stat in Constructii si cereti parerea sefului .S-au deranjul e prea mare pentru a obtine o informatie avizata si apoi prezentata corect contribuabilului ?!

  10. alex Răspunde

    Bloggeri satmareni experti in constructia de poduri dau cu parerea :DDDD

  11. Ion Roman Răspunde

    Sa nu uitam de firma TARR BETON care arealizat această opera de artă .

    • 😂😂+Bika+😂😂 Răspunde

      @Ion Roman: bãi Ioane, te asteaptã sapa în grãdinã! Ce Tarr vorbest mãh?!
      Citez: “….Adică firma STRÃINÃ, care face lucrarea să plece după terminarea acesteia, iar…”

      • Ba vita Răspunde

        Ti-am mai spus sa nu sari , parc-ai fi nefugarita , ca de-a lui tarr a turnat betoanele .

        • 😂😂+Bika+😂😂 Răspunde

          Boule de vitã, Tarr unde e firmã strãina. Muuu grãbeste-te cã vine ciurda 🙈

          • Ba vita

            Tarr e subcontractor , daca stii ce inseamna , da’ tu normal ca vita , dai inainte cu firma straina . Niet cultura …

  12. Daniel Răspunde

    Ajunge sa o demoleze și să o refacă abea după ce au dat-o in folosință! Bineînțeles, pe cheltuiala orașului, pentru că firma de construcție nu va recunoaște nimic…
    Țară de idioți, indiferent de etnie!

    • Smile Răspunde

      Această lucrare aparţine CNAIR, Ministerului Transporturilor, nu primăriei municipiului Satu Mare, primăria nu a alocat nici un leu pentru această centură, fiindcă nu este lucrarea ei, guvernul alocă banii pentru construcţia centurii de ocolire, oraşul va fi doar beneficiarul lucrării, ca să priceapă toată lumea.

  13. unu Răspunde

    deci sa inteleaga fiecare constructorul acestor poduri si drumuri e FIRMA ITALIANA itinera firma italiana , cu muncitori romani, tarr beton e subantreprenor adica a primti niste lucrari care consta in betoane , dar nu e singurul care poarta beton PENTRU ACEL TRONSON, ADICA CENTURA , mai sunt si alte firme agreate documentati-va si acel picior nu tarr a turnat beton, am scris doar sa lamurim treaba.

  14. Xman Răspunde

    Daca lucrarea nu a fost de calitate nu trebuia recepționată, dirigintele de santier și comisia de recepție a lucrării cum au făcut recepția, la fața locului sau din birou ???? și-au încasat îndemnizatiile, plus onorariul(mita) și masa de protocol și gata după. Acuma nu mai pot da înapoi că le greu după ce s-a semnat recepția și s-a batut palma!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.