Ultima actualizare: azi, 08:55
Locale

S-a aprobat SF-ul pentru drumul expres Satu Mare – Oar. Lucrarea, licitată în acest an

S-a aprobat SF-ul pentru drumul expres Satu Mare – Oar. Drumul rapid spre frontieră, care va face legătura dintre Centura de Ocolire a municipiului satu Mare şi Autostrada M3 din Ungaria are toate şansele să fie licitat în acest an.

Inspectorul guvernamental Radu Bud a declarat, pentru PortalSM, în şedinţa de astăzi a Comsiie Tehnice de la CNAIR s-a avizat studiul de fezabilitate pentru această lucrare şi totodată s-a emis şi avizul de mediu.

“Sunt şanse mari ca în luna octombrie să fie licitată lucrarea. Obiectivul nostru este ca în acest an să fie organizată licitaţia. Mai este un pas de făcut, proiectul tehnic. Mă bucur să aud acest lucru”, a spus Radu Bud.

Începutul drumului expres se găseşte pe şoseaua de centură a municipiului Satu Mare, o zonă de luncă, la nord de DN19, între podul peste Someş şi nodul cu DN19, loc unde se va amenaja un nod de tip „trompeta”. Viteza de proiectare este de 60 km/h pentru toate bretelele.

Nodul a fost amplasat astfel încât să se poată înscrie între bretelele nodului existent ce asigură schimbul de trafic între Varianta Ocolitoare Satu Mare – DN19 şi podul Variantei Ocolitoare peste râul Someş. Pentru integrarea în această zonă, traseul a trebuit adaptat pe primii kilometri.

Traseul, se dezvoltă spre vest la sud de râul Someş şi traversează o zonă cu teren arabil, dar şi zone cu teren intravilan.

  • La km 1+740 se supratraversează un drum local;
  • La km 3+070 se supratraversează drumul comunal DC 60;
  • La km 4+010 se traversează un drum local. În aceasta zonă, traseul se desfăşoară la sud de staul Vetiş şi la nord de satul Decebal;
  • La km 6+050, se traversează un drum comunal. Pentru a îmbunătăţi funcţionalitatea în reţea a drumului expres, se va asigura un drum de legătură între drumul expres Satu Mare – Oar şi DN 19, în afara satului Decebal din comuna Vetiş. Prin realizarea acestui drum de legătură se urmăreşte asigurarea unor condiţii mai bune de trafic pentru traficul ce utilizează DN19 în interiorul comunei Vetiş. La intersecţia dintre drumul expres şi drumul de legătură se propune amenajarea unui nod tip „diamant”;
  • La km 8+050 traversează un drum local;
  • La km 9+980 supratraversează un drum local în apropierea terenurilor intravilane, la sud de satul Oar;
  • km 10+832 reprezintă sfârşitul drumului expres, la graniţa cu Ungaria.

Viteza proiectată a drumului expres va fi de 120 km/h.

Pe traseul drumului expres Satu Mare – Oar sunt prevăzute două noduri rutiere. Un nod este prevăzut la km 0+000, la racordarea cu varianta ocolitoare Satu Mare şi este de tip „trompetă”. Viteza de proiectare a bretelelor este de 60 km/h.

Pentru asigurarea unei bune legături cu DN19 mai este prevăzut un nod la km 6+050. Acesta este de tip „diamant”. Pentru racordarea la DN19 se va construi un drum de legătură. Intersecţia între drumul de legătură şi DN19 va fi de tip giratoriu. Intrările pe drumul expres şi ieşirile de pe drumul expres sunt proiectate la viteza de circulaţie de 60 km/h.

Proiectul propus nu intersectează zone împădurite şi ca atare nu necesită scoaterea unor suprafeţe din fondul forestier, ci doar lucrări locale de curăţare a vegetaţiei existente pe coridorul de expropriere.

Traseul drumului expres Satu Mare – Oar, nu intersecteză zone marginalizate. Singura comună ce deţine o marginalizare medie, este Comuna Dorolţ. Cel mai apropiat sat, faţă de proiect, din acestă comună este Dara, la o distanţă de aproximativ 2,6 km. De menţionat este faptul că acest sat nu este menţionat în Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate şi al Dezvoltării Umane Locale din România, ca făcând parte din zona marginalizată.

 

10 comentarii

  1. Techno Răspunde

    A trebuit sa citesc, credeam ca SF = stintifico- fantastic…….
    Oricum pana va fi gata, chinezii fac blocuri pe Lună….

  2. Vlad Tepes Răspunde

    Eu cred sincer in acest proiect.
    Ar fi o mare realizare pentru Satu Mare.
    Am fi singurul oras din Romania legat direct de sistemul de autostrazi european. Practic la iesirea din oras ai intra direct pe soseaua cu patru benzi…
    Lucrarea asta chiar merita efortul investitional.
    Dati-i bataie…

    • România reală Răspunde

      Și am putea să construim un terminal de tranzit pentru TIR-uri care după aceea nu ar mai trebui să tranziteze absolut degeaba Petea. Un fel de Petea2 cum e la Nădlac. Iar mașinile mici ar tranzita granița pe la Petea ca până acum.

      • radu Răspunde

        Este foarte bine venita centura Satmarului ….dar nu inteleg de ce mai ciecula tirurile prin Botiz si pe Drumul Botizului!???Ar trebui interzicerea lor in oras ca fac un zgomot noaptea de nu poti sadoemi!👍🙈🙈🙈🙈

        • România reală Răspunde

          @radu. Pentru că nimeni nu se ocupă să-i dirijeze spre variantă! Iar sfântul gipies nu-i trimite către varianta de ocolire iar șoferii se iau după gipies. Tot orașul e full de tiruri în continuare, nu s-a schimbat absolut nimic! Du-te pe variantă și vei vedea doar din când în când câte un TIR!

  3. Uniqum Răspunde

    @Vlad Tepes: nu am fi chiar primii din tara….Si Aradul are acces de pd centura direct pe A1

    • Vlad Tepes Răspunde

      Apreciez….nu stiam , ca nu am avut drumuri pe acolo, dar ma multumesc si cu locul doi …

      • altu fără bmw Răspunde

        @Vlad Tepes, doar că problema stă în felul următor. Când a pornit discuția cu drumul rapid Satu Mare – Baia Mare care să se lege de autostrada din Ungaria, asta cam prin 2005, autostrada la unguri era prin zona Tokaj la Tisa. Între timp noi vorbim vorbe, ne batem cu cărămida-n piept și ne ocupăm cu ce nu trebuie iar ungurii chiar au ajuns cu autostrada la graniță! Cum se cheamă asta?
        Deja unii spun că dacă ar fi ceva conflict militar infrastructura rutieră de la noi și în cel mai fericit caz ar îngreuna desfășurarea de forțe și transportul de cele necesare către granița de est a țării. Nu eu zic asta ci voci din NATO! Îți dai seama cât timp prețios s-a pierdut și de fapt pentru ce??? Suntem penibili.

        • Vlad Tepes Răspunde

          Asa este @ altu fara bmw.
          Cunosc bine situatia…
          In cazul de fata eu sint mai optimist pentru ca Viktor Orban a promis soseaua cu patru benzi cate M 3, asa ca vrem nu vrem vom fi impinsi de la spate sa facem si noi ceva.
          Am incredere ca Orban se va tine de cuvint.
          Pe asta imi bazez optimismul.

          • T 1918

            Daca ar-i fi dupa Orban , face autostrada pina la Brasov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.