Traficul feroviar se va desfăşura în condiţii speciale la nivel naţional, prin reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20 – 30 km/oră, ca urmare a avertizărilor actualizate de Administraţia Naţională de Meteorologie privind intrarea în vigoare a unui Cod roşu de temperaturi extreme, de 40 – 42 de grade Celsius în aer.
,,Reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor, în medie cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, pe întreaga reţea feroviară, aflată sub incidenţa noilor avertizări meteo de temperaturi extreme de 40 – 42 de grade Celsius la umbră, este principala măsură de siguranţă aplicată de toate administraţiile feroviare pe reţelele de căi ferate, în astfel de situaţii extreme. Precizăm faptul că măsura de reducere a vitezei de circulaţie va fi menţinută în acest sfârşit de săptămână, zilnic în intervalele orare în care temperatura la nivelul şinei va atinge pragul de 50 de grade Celsius, evoluţia temperaturilor la nivelul solului fiind permanent verificată de către personalul feroviar al celor 8 sucursale regionale de cale ferată care administrează reţeaua feroviară la nivel naţional”, se precizează într-un comunicat al CFR SA.
În context, CFR SA recomandă publicului călător ca, în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare ale trenurilor din/în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet şi să consulte periodic site-urile operatorilor de transport feroviar pentru informaţii actualizate despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.
La ăștia este “cod roșu” veci pururi.
Sa mearga in marsarier. Acum viteza trenurilor e aproape 0 km/h in Romania.
Bine că închid bariera înainte cu o jumătate de oră să ajungă juji! Și ăla venea mai repede
Amu avem motive ,se dilată șină din cauza căldurii 🤣
Si la 25 de grade au intarzieri semnificative
@Radu. Aia a fost încălzirea acum cu codurile astea lucrează din plin la înfăptuirea întârzierilor. Dacă și acum după 100 de ani mai sunt (și nu puține) șine de cale ferată pe care încă scrie și acum K.u.K. nu poți avea pretenție de la ei să respecte orarul inclusiv în condiții meteo perfecte. Nu există aceea sumă de bani pe care am putea investi în infrastructură pe care să nu o poată fura ei. Mă rog, unii dintre ei. CFR este un sac fără fund.
In mileniul trei, sa faci distanta Constanta – Satu Mare in 23 de ore….!
Si in evul mediu, ajungeai in timpul asta, cu diligenta !
Dacă poți face lejer în 10 ore Satu Mare – București cu mașina pe când cu trenul e vreo 13-15 ore e clar că de ce toată lumea evită trenul. Și că aerul condiționat din tren poate merge, poate nu. Dar pe CFR asta din ce se pare nu o deranjează. Dacă ies pe minus merg la tata guwern și mai primesc ceva pomană subvenție. Când eram student în anii 90 am făcut 12 ore jumate Satu Mare-București cu trenul. De atunci tot am involuat. Se pare că pentru cei care decid ce se face pe viitor cu CFR asta nu e ceva lucru important.