Se construiește pasarela pietonală la intersecția Crinul din municipiul Satu Mare. Primarul Kereskenyi Gabor a anunțat, joi, 21 noiembrie, în cadrul unei conferințe de presă, că a fost semnat contractul de finanțare.
Este vorba de o pasarelă pietonală și velo care va fluidiza traficul din zonă. Primarul municipiului Satu Mare spune că de această investiție nu vor beneficia doar pietonii și bicicliștii, ci și șoferii, care nu vor mai fi nevoiți să aștepte la trecerile de pietoni. La jumătatea lunii octombrie a fost semnat contractul de finanțare al acestui proiect în valoare totală de peste 74,85 milioane lei. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027.
Obiectivul general al proiectului este reducerea emisiilor de carbon prin îmbunătățirea mobilității urbane, a mediului urban și cresterea calității vieții în municipiul Satu Mare. În ceea ce privește obiectivele specifice, acestea sunt construirea pasajului pietonal și velo suprateran în intersecția Crinul și modernizarea traseului velo Podul Golescu.
Pentru modernizarea pistei de biciclete existente și construirea pasajului suprateran se propun mai multe soluții, respectiv pasajul suprateran, prin realizarea unei compoziții de platforme concentrice. Acestea vizează pietonii și cicliștii și sunt conectate cu spațiul public median propus, unde pot avea acces cicliștii ce vor să tranziteze zona. Platforma va fi dotată cu lifturi ce deservesc accesul și tranzitul persoanelor cu dizabilități, din toate punctele orientative ale intersecției.
În prezent, distribuirea ineficientă a fluxului pietonal și amplasarea trecerilor de pietoni, determină blocarea constantă a traficului auto, scăzând gradul de securitate al pietonilor al biciclistilor. Fluxul intens al traficului face ca zona să fie una cu parametri ridicați de poluare. Astfel, prin proiect se vor insera spații verzi cu vegetație adaptată pentru oxigenare.
Se va efectua un sistem de iluminat al pasajului cu tehnologii noi și eficiente energetic, cu sisteme de iluminat alimentate cu panouri solare. De asemenea, este cuprinsă în proiect inclusiv modernizarea, extinderea și eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public aferent zonei cu sisteme de iluminat cu panouri led.
Pistele de biciclete se vor moderniza pe o lungime de aproximativ 1200 m de la pasajul suprateran de la intersecția străzilor Careiului și Bulevardul Lalelei și acesta din urmă cu strada Bujorului, pe de o parte și alta a Bulevardului Lalelei (inclusiv pod Golescu).
Termenul de finalizare al proiectului este luna decembrie 2027.
Conferința de presă integrală poate fi urmărită în videoclipul următor:
CITEȘTE ȘI:
Un pasaj pe care mai nimeni nu o va folosi. Că va veni turma lui Dumnezeu de la biserică și tot cherestul peste heghi va merge ca și până acum. Și la Burdea sunt cazuri că traversează printre mașini. Apoi să vezi când va ieși boborul și fiind mulți vor prinde curaj!
La intersecția Crinul, circulația este OK!
Probleme serioase sunt la intersecția Burdea, unde pietonii trebuie să facă ocol de câteva sute de metri pentru a putea trece strada! Este inadmisibil!
La Crinul, oricum, mult prea drept credincioșii, aka vacile domnului, trec precum ciurda la păscut, când îi cheamă prim-băunătorul la rugă!
👍. Și tot la suprafață vor circula în continuare. mai bine era să facă acolo un pasaj subteran pentru trafic auto iar behăitorii Domnului puteau merge pietonal în toată zona aia inclusiv bicicliștii cum doreau. Dar în orașul ăsta problema e traficul auto și numai problema conducătorilor auto trebuie rezolvate. Chiar cu riscul de a încurca și mai mult treaba. Fain va fi la pasarela asta când se vor duce dracu lifturile de urcare promise sau când se va înfige câte un prost în stâlpul de susținere. Eu nu știu, primarul nostru nu a văzut ce s-a făcut recent la Oradea?????
Costrucțiile subterane sunt mult, mult mai costisitoare decât cele supraterane.
Satu Mare nu e Oradea. În intersecția Crinul se intersectează toate marile magistrale subterane: gaz sub presiune, cabluri de medie tensiune, apa, canalizare, fibre optice .Podul este prea aproape iar din cauza Someșului nivelul panzei freatice fluctuează. Spațiul e mic. Cum sa faci acolo un sens girator ?subteran ?
Nivelul apei chiar daca acolo este Somesul este la vreo 6 metri. Ce se petrece la biserica ortodoxa este dupa si acolo sunt aluviuni. Inainte de a te da destept afla ca exact cu asta ma ocup. La Burdea nivelul freaticului este la 9-10 m pana atunci totul este pe sec. La statia PECO de la Boitor forajul de observatie pentru rezervoare a prins apa la 12 m, iar la OMW-ul demolat de la Burdea la 10 m. Asa ca du-te si vorbeste pe la piata de vechituri. Nivelul freaticului este problema pe partea cealalta a Somesului. Si afla de la mine ca daca chiar nu se vede cu ochiul liber cota terenului este cu vreo 2 metri mai sus pe malul stang. Asta e si unul din motivele pentru care inundatiile din 70 au facut prapad pe malul drept si nu pe cel stang. Ce am spus este perfect realizabil si pe deasupra chiar ar rezolva ceva. Asa cu SF-ul asta vor fi veci accidente si se va mari viteza de deplasare a masinilor in zona. Va fi totul si mai nesigur. Astept momentul cand se va infige careva intr-unul din picioarele acestei structuri.
E bine venita, dar ar trebui o pasarela si la SUPECO ( BILLA) in loc de trecere de pietoni pentru ca e dezastru in zona mai ales la orele de varf. Ar mai trebui facuta strada BOBOCULUI din M17 sens unic..Eu imi duc copiii cu masina la scoala Lucian Blaga..si nu mai pot intra pe aceasta strada pentru ca e si scoala ION CREANGA in zona..unii intra..altii ies..ar trebui facuta cu un sens dinspre parcul UFO. Iar brazii de la casa de pe colt ..de la intrare pe GRIGORE ALEXANDRESCU ar trebui sa dispara pentru ca cei care ies din cartier nu au vizibilitate, la fel sa dispara si chioscul termopan in care nu functioneaza nimic..de langa FARMACIA CATENA- M17 ( aproape de fosta statie de la UNIO) In rest..BRAVO!
Dacă s-ar face a supratraversare în zona podului CFR ca să încapă dedesubt și traficul pietonii ar merge pe unde ar dori. Practic mulți nici nu ar mai fi nevoiți să folosească aceea trecere de pietoni. Dar faptul că este dezastru acolo este doar încă un semn că nu traficul trebuie veșnic prioritizat ci partea pietonală și alternativele. Deja s-a ajuns acolo că și bicicliștii circulă pe trotuar că le e frică să meargă pe drum din cauza idioților care nu văd decât înainte. Asta în cazulcel mai fericit. Că unii nici asta nu reușesc.
Desteptilor, v-ati gandit inainte de a da cu parerea? Cum va trece drumul turma care iese din biserica din moment ce in locul actualelor trotuare vor fi rampe de 5 metri inaltime ?
In primul rand trebuie sa vedem cine a dat autrizatie de connstructie la acel loc . Nu parcare nu nimic . Dar sa fie la fatada. Din pacata constructii fara cap.