Campionul s-a întors acasă, în Satu Mare. Colegii de la Autonet i-au pregătit o primire spectaculoasă lui Mani Gyenes, după ce riderul sătmărean a reușit un Dakar de senzație.
Pe 17 ianuarie, în Shubaytah s-a tras cortina peste cea de-a 47-a ediție a Raliului Dakar, cea mai solicitantă dintre cele organizate în Arabia Saudită. La finalul celor aproximativ 7.000 de kilometri Mani Gyenes (Autonet Motorcycle Team) a fost desemnat câștigătorul clasei Original by Motul, clasându-se pe locul 20 la general. Miercuri, 22 ianuarie, colegii de la Autonet Import i-au pregătit o primire de campion, la sediul companiei din Satu Mare.
În cadrul unei conferințe de presă, Emanuel Gyenes a declarat că motocicleta nouă l-a ajutat mult, fiind mai ușoară. ,,Nu a trebuit să repar nimic în plus față de service-ul zilnic, am avut timp să mă odihnesc”, a transmis Mani. El a mai precizat că cel mai greu moment a fost penalizarea de 15 minute, iar cea mai grea probă a fost cea de 950 de kilometri în două zile. De asemenea, de menționat că motocicleta campionului va fi expusă la Țiriac Collection.
Povestea Dakar 2025
Pe 3 ianuarie în Bisha, în partea de sud-est a Arabiei Saudite, s-a dat startul celei de-a șasea ediții desfășurate în Orientul Mijlociu. S-a mers apoi către nordul țării ajungându-se în zona canioanelor de la Al Ula pentru ca în a doua săptămână de cursă să se intre în Empty Quarter. Acest deșert vast din sud-estul Arabiei Saudite are printre particularități lacurile secate dintre dune.
Mani a condus la categoria Original (fără asistență tehnică) de-a lungul a 10 din totalul de 12 etape. O penalizare primită în etapa de 48 de ore – pentru că într-o zonă cu mult praf nu a marcat un waypoint trecând la 3 metri de el – i-a dat posibilitatea lui Benjamin Melot să preia conducerea. Mani a recuperat cele 15 minute de penalizare și, la intrarea în Empty Quarter, avea un avans de peste 13 minute în fața pilotului francez. Cum acesta din urmă este mai rapid în dune, a recuperat și a pornit pe ultima probă specială din postura de lider al clasei, având un avans de un minut. Chiar dacă proba a fost scurtă, doar 61 de kilometri, Mani a reușit să aibă un ritm atât de bun în ultima jumătate, încât la final a câștigat categoria cu un avans de 03 min 05 sec.
Din 15 starturi în Dakar, Mani Gyenes a ajuns la finish în 13 ediții și a strâns patru victorii: două la clasa Maraton în perioada când raliul se desfășura în America Latină și două la Original by Motul, clasa fără asistență tehnică, în Arabia Saudită.
,,Au fost 14 zile de cursă grele, o ediție dură cu mult frig și mă bucur că am terminat și am gestionat bine cele șase seturi de pneuri pe care am avut voie să le folosim în acest an. Mi-am dorit să termin în primii 30 în clasamentul general al clasei moto, dar nu credeam că voi ajunge pe locul 20. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă participarea mea la ediția 2025 a Raliului Dakar, și tuturor celor care mi-au lăsat mesaje de-a lungul celor aproape trei săptămâni petrecute în Arabia Saudită!“, a mai declarat Mani Gyenes.
Mani felicitări cu F MARE!
Felicitari.