În urmă cu un an, CFR anunța că a scos la licitație trei contracte de realizare a studiilor de fezabilitate (SF) pentru electrificarea liniilor de cale ferată pe traseul Arad – Oradea – Satu Mare – Jibou – Dej. Traseul este împărțit în trei loturi: Boiu (Bihor) – Oradea, Oradea – Satu Mare și Satu Mare – Baia Mare – Jibou – Dej. Pe ruta Satu Mare – Carei – Oradea lucrurile sunt în pregătire, informează jurnaliștii de la bihon.ro.
Valoarea estimată a SF-urilor pentru cele trei loturi era estimată la aproape 40 de milioane de lei, iar durata contractelor este de 30 de luni. Potrivit datelor anunțate în noiembrie 2023, pentru linia 328 Arad – Oradea, studiul de fezabilitate urma să se realizeze pe secțiunea Boiu Bihor – Oradea – Arad, iar valoarea contractului era estimată la 6 milioane lei, iar pentru linia 400 Oradea – Carei – Satu Mare, CFR estima un cost de 13 milioane de lei. Ulterior acelui anunț, postat pe site-ul de licitații publice SEAP, CFR nu a mai oferit nicio informație privind continuarea procedurilor pentru demararea investițiilor.
În decembrie 2024, conducerea CFR SA anunța tronsoanele feroviare prioritare la electrificare prin intermediul finanțărilor provenite de la Fondul de Modernizare. Într-o notă trimisă de CFR SA regionalelor din țară, se solicita introducerea unor modificări în documentația de licitație pentru elaborarea SF-urilor. Printre tronsoanele care urmau să aibă prioritare la electrificare se numărau Arad – Oradea și Oradea – Carei – Satu Mare. CFR SA le cerea regionalelor să demareze procedurile de achiziție a SF-urilor pentru tronsoanele respective.
Deoarece despre ruta Oradea – Carei – Satu Mare nu s-a anunțat nicio licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate, cei de la bihon.ro s-au adresat conducerii centrale a CFR SA. Ca urmare, directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA, Ion Simu-Alexandru, a comunicat următoarele:
„Documentația pentru lansarea procedurii de achiziție a Studiului de fezabilitate, prima etapă a proiectului de electrificare a secției de cale ferată Oradea – Carei – Satu Mare (Lotul 4), este în pregătire. La nivelul conducerii SRCF Cluj a fost întocmit Caietul de Sarcini, fiind de asemenea demarată și o procedură de consultare a pieței, pentru obținerea unei valori financiare estimate, pentru etapa de execuție a lucrărilor de electrificare. Menționăm faptul că proiectele feroviare de electrificare, prioritizate la nivelul întregii rețele feroviare, vor fi finanțate din fonduri nerambursabile, prin programul Fondul pentru modernizare”.