Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, că la începutul săptămânii viitoare va avea loc şedinţa conducerii PNL care va decide numele viitorului ministru al Transporturilor, iar Ovidiu Silaghi este una dintre variantele luate în calcul pentru acest portofoliu.
“Forul statutar al partidului, Biroul Politic Naţional se va întruni la începutul săptămânii viitoare, probabil luni sau marţi, şi va face o nouă propunere pentru acest minister. Portofoliul rămâne bineînţeles la PNL şi vom face o propunere, vom discuta cu premierul Ponta şi vom continua”, a declarat Antonescu.
El a fost întrebat dacă este posibil să fie susţinut pentru această funcţie deputatul PNL Ovidiu Silaghi, fost ministru al Transporturilor în primul Cabinet Ponta.
“Este una dintre variante, dar decizia va fi luată de BPN şi nu are rost să vehiculăm mai multe nume înainte de această reuniune”, a precizat liderul PNL.
Relu Fenechiu a fost condamnat, vineri, de instanţa supremă, la cinci ani de închisoare cu executare în dosarul “Transformatorul”, iar fratele acestuia, Lucian, a primit o pedeapsă tot de cinci ani de închisoare cu executare, decizia nefiind definitivă.
Preşedintele Traian Băsescu a semnat, vineri, decretul de revocare din funcţia de ministru al Transporturilor a lui Relu Fenechiu, la propunerea premierului Victor Ponta, precum şi numirea şefului Guvernului ca interimar la Transporturi.
Surse politice declarau, vineri, pentru MEDIAFAX, că, neoficial, pentru postul de ministru a fost propus Ovidiu Silaghi, variantă pe care însă premierul Ponta o analizează încă la acest moment, având în vedere că acesta a făcut obiectul unei sesizări a Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI).
“Premierul vrea să se lămurească dacă nu vor apărea probleme în cazul lui Silaghi, dacă acesta va fi propus şi oficial de către PNL ca ministru”, au arătat sursele.
Agenţia Naţională de Integritate anunţa, pe 9 noiembrie 2012, că Ovidiu Silaghi, ministru al Transporturilor şi Infrastructurii în acea perioadă, nu poate justifica 206.798 de lei (aproximativ 45.955 de euro), reprezentând diferenţa între cheltuielile efectuate şi veniturile realizate în perioada 7 mai 2012-15 octombrie 2012.
ANI preciza că în perioada aprilie 2007 – decembrie 2008, Silaghi a ocupat funcţia de ministru pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, iar din 7 mai 2012 a fost învestit în funcţia de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii. Între aceste două mandate, respectiv în perioada 2009 – 7 mai 2012, Silaghi şi-a exercitat prerogativele de preşedinte al Consiliului de Administraţie al SC Romexpo SA.
În perioada 7 mai 2012 – 15 octombrie 2012, Ovidiu Silaghi a realizat, împreună cu soţia sa, Ariana, venituri salariale în cuantum de 24.872 de lei, iar modificările patrimoniale intervenite în aceeaşi perioadă au fost în cuantum de 231.670 de lei, rezultând o diferenţă nejustificată de 206.798 lei (aproximativ 45.955 de euro), potrivit ANI.
Agenţia Naţională de Integritate a sesizat atunci Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Oradea, în vederea începerii acţiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite şi veniturile realizate de către Silaghi în perioada exercitării funcţiei de ministru al Transporturilor.
De asemenea, ANI a sesizat Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, cerând să facă cercetări cu privire la tranzacţii financiare suspecte efectuate de Ovidiu Silaghi, împreună cu Ariana Silaghi.
Dosarul privind averea lui Ovidiu Silaghi a fost clasat în luna aprilie de Comisia de cercetare a averilor de pe lângă Curtea de Apel Oradea, care a constatat că provenienţa bunurilor este justificată.
dar bani care i a primit de la SASU pt functia atribuita nu i a trecut nicaieri?5…. eur.?
Citiva liberali din preajma familiei conducatoare a PNL Satu Mare, pupincuristii de-ai lui Sisi si Stef de abia asteapta o slujba la Bucuresti, la minister,doar nu i-a periat degeaba pe cei doi. Roman e pregatit sa fie director de cabinet, Buzasu sa revina pe functia de secretar de stat, Macec sa-l consilieze pe Silaghi, iar altii, penelisti satmareni, oamenii lui Sisi si Stef, sa ocupe functii inalte la nivelul administratiei centrale.Citiva dintre ei se pregateau deja in aberanta Scoala de vara a PNL Micro 17 Satu Mare, sub coordonarea strungarului de la UNIO, ajuns sef de birou la Aeroport, chiar daca nu are studii superioare, insa tipul asta mustacios si tuciuriu, Ratiu, are forta de convingere, reusind sa-l lamureasca pe Stef ca nevasta lui, educatoare la Draga mea,e foarte buna de directoare, ca doar a muncit pentru partid…
florine dar de unde esthi tu asa de sigur ..eu cred ca esthi un om de-al pnl-ului care se simte dat la o parte
Caline,nu toti cei care critica pe cineva o fac din razbunare, fiindca a fost dat de undeva la o parte. Situatiile prezentate sint arhicunoscute. Cine citeste presa online si comentariile afla multe despre politicieni, despre personalitati publice…
Lasa-l pe postac. Atata stie el…
Alti oameni nu se gasesc sa ne conduca?Numai corupti?In tot PNL-ul asta nu se gaseste un om cinstit si onest?Ne-am cam saturat de cloaca asta de parveniti si corupti!Te pomenesti ca modificarile patrimoniale sunt datorate castigului la LOTO….
sabrina dar daca nu esthi multumita de oamenii care ne conduc de ce nu iti incerci si tu norocul sa vezi cat e de usor
Un om cinstit,draga Caline, nu va razbi in politica de acum. E etapa fripturistilor , a pupincuristilor…
In PNL Satu Mare sunt multe loaze, secaturi, parveniti!
Românii – nespălaţii Europei de Sud-Est
Publicat la: 04.06.2009 20:56 Ultima actualizare: 04.06.2009 20:57
Româncele se reorientează spre cosmetice mai ieftine Foto: Octav Ganea
În 2008, românii au cumpărat produse cosmetice în valoare de 500 de milioane de euro
95 de milioane de săpunuri au fost cumpărate anul trecut
România s-a plasat în 2008 pe penultimul loc (12) într-un studiu realizat în 13 ţări din Europa de Sud-Est, în funcţie de câţi bani sunt cheltuiţi anual pe produse cosmetice şi de îngrijire personală. A rezultat că media în România este de 17 euro pe an cap de locuitor (atât femei, cât şi bărbaţi) alocaţi produselor cosmetice. Adică de aproape şase ori mai puţin decât slovacii, care ocupă prima poziţie, cu un buget de 94 de euro, potrivit unor date furnizate de compania L’Oreal. În total, românii au scos anul trecut 500 de milioane de euro din buzunar pentru produsele cosmetice. Ungurii, ruşii, sârbii, bulgarii şi ucrainenii cheltuie de departe mai mult decât românii. Doar turcii acordă mai puţină atenţie produselor cosmetice decât românii:13 euro pe an pe cap de locuitor. Pe primele locuri după Slovacia se află Grecia, cu 75 de euro pe cap de locuitor, Slovenia cu 58 de euro, Croaţia cu 44 de euro şi Republica Cehă cu 41 de euro.
Femeile, mai grijulii cu igiena
Chiar dacă media pentru România este de 17 euro pe cap de locuitor anual, femeile cheltuie ceva mai mult pe acest gen de produse. Româncele alocă 32 de euro anual pentru produse cosmetice. Cu toate acestea, ocupăm tot locul 12 şi la acest capitol. Femeile din Slovacia cheltuie anual 181 de euro pe astfel de produse, grecoaicele 144 de euro, slovencele cumpără produse în valoare de 112 euro anual.
„Industria frumuseţii din România nu este în criză, iar piaţa continuă să crească spre deosebire de alte ţări unde pieţele sunt mature. Eu nu am remarcat schimbări majore. Este drept că femeile pot cumpără acum branduri mai ieftine, pentru a face economii, dar continuă să se îngrijească”, a declarat Richard Matalon, country-managerul companiei de cosmetice.
4,5 săpunuri pentru un român anual, dar mai multă vopsea de păr
Anul trecut, românii au cumpărat 95 de milioane de săpunuri, adică aproape cinci pe cap de locuitor, în creştere cu 9% faţă de anul 2007. Valoarea totală a fost de 204 milioane de lei, în creştere cu 10% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte produsele de îngrijire a părului, românii au plătit 292 de milioane de lei pentru 31 de milioane de sticle de şampoane şi 61 de milioane de lei pentru şase milioane de balsamuri.
Cea mai mare creştere s-a înregistrat în cazul produselor de vopsit părul, astfel că în 2008, românii au cumpărat vopsea de păr în valoare de 185 de milioane de lei, în creştere cu 28% faţă de 2007. Şi pe segmentul deodorantelor s-a înregistrat o creştere de 17% faţă de 2007, ajungându-se la o valoare de milioane de 307 milioane de lei. Ritmul de creştere al pieţei pentru acest an se va reduce la 10%, faţă de 16% cât a fost în 2008. (A.G.)
Te pasionează călătoriile? Recunoaşte destinaţiile de vacanţă şi câştigă