Situația Samfest, incertă. Se caută sponsori

3 iulie 2013 | 11 comentarii

samfest rock 2012 (19)Situația festivalurilor Samfest Jazz și Samfest Rock rămâne în continuare incertă, căutându-se și alte variante de finanțare, astfel încât cele două evenimente culturale să nu fie acoperite integral din bugetul local.

La sfârșitul săptămânii trecute, conducerea Centrului Cultural G.M. Zamfirescu anunța printr-un comunicat de presă că Samfest Jazz și Samfest Rock au fost anulate, din lipsă de fonduri. Informația a survenit ca urmare a faptului că la rectificarea bugetară, cele două evenimente nu au mai primit finanțare.

Cu toate că, inițial, în proiectul de hotărâre ce prevedea rectificarea bugetară, a fost cuprinsă și suma de 140.000 de lei pentru organizarea festivalurilor Samfest, în ședința comisiei de buget, s-a luat decizia direcționării acestor bani către FC Olimpia, motivându-se că organizatorii nu au depus un proiect fundamentat, iar numărul spectatorilor este prea mic.

Viceprimarul Marcela Papici a declarat că a avut o întâlnire cu directorul Centrului G.M. Zamfirescu, în care i-a solicitat o situație cu toate costurile legate de organizarea celor două festivaluri (onorarii trupe, sonorizare, scenă, cazare).

Papici a afirmat că cele două evenimente nu vor mai fi organizate integral din bani publici, având în vedere că Primăria funcționează pe baza taxelor și impozitelor colectate, bani care trebuie direcționați către cât mai mulți cetățeni.

Viceprimarul a spus că se implică în mod personal pentru a găsi și alte surse de finanțare a celor două festivaluri. Aceasta a precizat că este nevoie de un proiect fundamentat, în care să fie specificată suma atrasă din sponsorizări, respectiv care este necesarul ce trebuie acoperit din bani publici, urmând să fie prezentat primarului Dorel Coica.

Papici a menționat că au fost deja opt ediții ale celor două festivaluri, fiind cunoscute, iar organizatorii pot găsi mult mai ușor sponsori, astfel încât Samfest să fie organizat și anul acesta.

Vrem să fim cofinanțatori ai acestor festivaluri, însă în niciun caz nu vom asigura integral din bani publici organizarea lor. Există și alte variante, se pot identifica sponsori. Nu vreau ca aceste evenimente să moară, însă Primăria nu este generatoare de venituri, funcționează din taxele și impozitele colectate, care trebuie direcționate către cât mai mulți cetățeni. Oricât ne-am dori, trebuie să ne raportăm și la buget. Încercăm să identificăm posibile variante de finanțare, altele decât bugetul local”, a declarat viceprimarul Marcela Papici, care a precizat că în acest moment situația este incertă.

 

Etichete: , , , ,

Categorie: Locale

Comentarii (11)

Trackback URL | RSS Feed comentarii

Responsabilitatea juridică a comentariilor revine în totalitate autorilor, care își asumă în întregime și consecințele legale

  1. Gramatik spune:

    Intre subiect si predicat nu se pune virgula. Gramatica de clasa a II-a.

  2. Satmarean spune:

    Traditia Samfest, distrusa de incultura unor indivizi de a directiona banii de la cultura la fotbal, la Olimpia. Nu cred ca abordarea este corecta. In mod normal,Stef, Coica, Papici si Babut trebuiau sa gaseasca bani pentru Olimpia in alta parte, nu sa-i ia de la cultura!

  3. Maria Barraccu spune:

    Puneti-l pe Babut si pe Naguale sa aduca trupele de jazz si rock si atunci se vor gasi bani la buget. Sa mai sifoneze Babut alte 3000 de euro asa cum a facut la Revelion, Ziua Orasului si Ziua Judetului !

  4. Daniel spune:

    As adresa conducerii Primariei cateva intrebari. De ce nu se desfiinteaza Centrul GM Zamfirescu? Cum s-a desfiintat Serviciul de Parcari si a trecut in subordine la altcineva ADP cred, asa se poate face si cu astia de la GM Zamfirescu, care freaca menta pe acolo. De ce e nevoie de 9 angajati sau cati sunt acolo? Ce fac ei tot anul? Lucreaza pt 3-4 evenimente care sunt in timpul anului?? As vrea sa se spuna de exemplu domnul Petrut ce face in timpul serviciului? Si ca o concluzie, cand am intrebat de cineva din primarie ca de ce nu se pune balustrada pe podul Decebal, ca Doamne fereste sa fie un accident si pietonii nu sunt deloc protejati pe trotuar, mi s-a spus ca nu sunt bani. Pai pt astfel de prostii sunt??

  5. Daniel spune:

    Cam asa ceva, insa ei trebuie sa inteleaga ca nu de aia sunt platiti, sa stea cu mana intinsa, sa astepte sa vina banii publici. Se pot face multe chestii, parteneriate etc. Eu cred ca pt ce fac ei pe acolo, vreo 2-3 persoane din primarie se poate ocupa lejer.

  6. Maria Barraccu spune:

    Si Butka sa sifoneze banii prin aparatele de alungat ciori !

  7. Maria Irina Pop spune:

    De ce nu-l punem primar pe “Daniel” ca tare bine se pricepe la toate? :)In spatele unui pseudonim e tare in “cur”…Cum poti sa compari casa de cultura cu serviciul de parcari?Esti prost?Sau asa esti tu…Sau vorba aia ,,faci mutre sau asta e privirea ta ?”Mai da batut in cap mai esti.Cei de la centrul cultural chiar au reusit sa faca festivale foarte reusite care au ajuns sa fie cunoscute la nivel national si international.Da nu ai participat tu la alea.Erai ocupat….Nu ai vrea sa faca prima editie a festivalului de manele si sa umple stadionul?Iar tu sa vi sa tai panglica la prima editie?Poate asa nu ai sa mai “compui” aberatii din astea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • RSS
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest