La sediul Consiliului Județean Bihor a avut loc astăzi o întâlnire cu președinții Consiliilor Județene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureș privind propunerile de finanțare a unor lucrări de modernizare a drumurilor județene din Regiunea de Dezvoltare Nord -Vest. Au participat la întâlnire: Zamfir Ciceu – preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mihai Adrian Ştef – preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare, Tiberiu Marc – preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Cornel Popa – preşedintele Consiliului Judeţean Bihor şi Kiss Alexandru – vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
În cadrul întâlnirii s-au discutat unele probleme privind dezvoltarea rețelei de transport auto propuse a fi finanțate prin Programul Operațional Regional 2014-2020 în Regiunea de Dezvoltare Nord – Vest.
De comun acord s-a hotărât nominalizarea tronsonului I ca și traseu prioritar propus la nivelul județelor: Bihor, Cluj, Sălaj, Maramureș, Satu Mare.
Tronsonul prioritar I va avea următorul itinerar:
Salonta – Tinca – Belfir – Șoimi – Pocola – Beiuș – Stâna de Vale – Remeți – Valea Drăganului – Ciucea – Românași – Jibou – Benesat (Racord Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A) – Ulmeni – Ardusat (Racord Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare) şi (Racord Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19) – Șomcuta Mare – Cavnic – Bârsana – Dragomirești.
Lungimea totală a traseului de 363,405 km cu o valoare totală estimată de 215 milioane euro.
Termene estimate de implementare:
- Realizare S.F. + cerere de finanțare: intervalul 15.06.2014 – 15.04.2015
- Realizare PT + Detalii de execuție: intervalul 15.04.2015 – 15.10.2015
- Semnare contract de finanțare: 15.10.2015
- Semnare contract de lucrări: 15.06.2016
- Finalizarea lucrărilor: 15.06.2020
Aceste termene sunt termene limită – ele vor fi cu siguranță devansate.
Traseul prioritar propus de comun acord împreună cu județele: Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureș, a avut în vedere în special: conexiunile cu TEN-T -urile existente în regiune, dezvoltarea industrială în zonă, legăturile transfrontaliere, dezvoltarea ratei de navetism, dezvoltarea infrastructurii de turism în județele din Regiunea de dezvoltare Nord-Vest.
Cu ocazia întâlnirii, preşedinţii consiliilor judeţene prezente au reiterat ideea că realizarea Autostrăzii Transilvania reprezintă un element capital pentru dezvoltarea judeţelor din regiune. Aceştia au afirmat că vor solicita includerea Autostrăzii Transilvania în Strategia de Dezvoltare Regională, ca proiect prioritar major.
Nr Crt |
JUDEȚUL |
Lungime km |
Valoare Euro |
1 |
Bihor |
116,728 |
59.201.368 |
2 |
Cluj |
33,04 |
10.262.000 |
3 |
Sălaj |
26,75 |
20.000.000 |
4 |
Satu Mare |
67,997 |
55.441.679 |
5 |
Maramureș |
118,89 |
70.936.775 |
TOTAL |
363,405 |
215.841.822 |
Valoare totală proiect: 215.841.822 Euro
Finanțare: 85% – U.E.
13% – Buget National
2% – Buget Local
Buget local aproximativ 4.500.000 Euro
Prezenţi la conferinţa de presă găzduită de preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, omologii acestuia din Satu Mare, Adrian Ştef, din Maramureş, Zamfir Ciceu, şi din Sălaj, Tiberiu Marc (acesta sosit cu întârziere “din cauza drumurilor proaste”, după cum singur a spus), au afirmat că, deşi judeţele din Regiunea Nord-Vest au şi alte proiecte, acesta a întrunit consensul tuturor celor şase judeţe, ceea ce este o premieră, deoarece este în beneficiul tuturor.
Preşedintele Consiliului Judeţean Satu Mare Adrian Ştef a amintit importanţa drumul expres Nyiregyhaza – Satu Mare – Baia Mare, atât pentru judeţul Satu Mare cât şi pentru judeţul Maramureş, pentru accesul către autostrăzile Europei.
În cadrul tronsonului prioritar aprobat pe raza judeţul Satu Mare se vor moderniza legăturile:
- Ardusat – Borleşti – Pomi – Cărăşeu – Păuleşti – Satu Mare
- Pomi – Pod peste râul Someş – Seini – Racşa Vii – Racşa – DN19
- Limită de judeţ Sălaj – Nadişul Hododului – Hodod – Bogdand – Corund – Hurezu Mare – Dobra – Beltiug Băi – Beltiug – DN19 A
Referitor la traseul cu numărul doi importanţa acestuia se justifică prin asigurarea unei legături directe între Ţara Oaşului şi Ţara Codrului.
Tronsonul cu numărul trei a fost astfel propus şi însuşit de preşedinţii Consiliilor Judeţene pentru a cuprinde Beltiug Băi inclusiv pentru dezvoltarea turistică a zonei.
Cei patru şefi de CJ au precizat că fiecare judeţ va trebui să facă studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru drumurile judeţene pe care le gestionează.
Sursa: Consiliul Judeţean
USL este o gloata de mincinosi! Cica 67 de km pana in 2020!!! RUSINE sa va fie, Stef a promis ca o sa faca 100 dd km in mandatul lui! DEMISIA guvernare de hoti si mincinosi!!!
cine imparte…parte-si face !!
De ce Acasul e lasat pe dinafara ?
De ce Drumul Acs-Unimat-Sacaseni-Tasnad nu este prins nicaieri ??
De ce ?