Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

Sistemul sătmărean de sănătate, în atenţia prefectului Eugeniu Avram

sedinta Prefectura (7)Prefectul judeţului Satu Mare, dr. Eugeniu Avram, a convocat miercuri, 9 iulie, de la ora 14:00, o şedinţă de lucru cu reprezentanţii sistemului public de sănătate sătmărean.

Întâlnirea a avut ca scop indentificarea problemelor cu care se confruntă sistemul sanitar la nivelul judeţului Satu Mare şi găsirea de soluţii pentru acestea. La şedinţă au participat Erica Venemozer, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Satu Mare, Marian Tămaş, medic în cadrul UPU Satu Mare, Cristian Lupu, director medical al Spitalului Orăşenesc Negreşti-Oaş, Gabriela Notariuş, director medical la Serviciul Judeţean de Ambulanţă Satu Mare, Elisabeta Raţ, managerul Spitalului Municipal Carei, Sergiu Ioan, manager al Spitalului de Pneumoftiziologie Satu Mare, din partea Casei de Asigurări de Sănătate a participat Mihai Ciorbă şi din partea Direcţiei de Sănătate Publică Satu Mare a fost prezent directorul executiv Dorina Dragoş Guran şi şef serviciu Lidia Tămaş.

După prezentarea situaţiei specifice din fiecare unitate sanitară şi a unui punct de vedere din partea reprezentantului Ministerului Sănătăţii în teritoriu, respectiv Dorina Dragoş Guran, director executiv DSP, s-au desprins următoarele probleme: lipsa personalului medical şi a personalului auxiliar din toate unităţile sanitare, insuficienta finanţare a unităţilor sanitare care duce la asigurarea cu greutate a stocurilor de medicamente şi materiale sanitare, precum şi imposibilitatea modernizării a dotărilor existente sau noi achiziţii de aparatură de specialitate (CT, RMN, staţii de sterilizare, centrale termice). Totodată reprezentaţii serviciului de urgenţă au atras atenţia în cadrul întâlnirii că populaţia apelează la serviciul de urgenţă 112 şi în cazuri nejustificate.

sedinta Prefectura (4)

Problemele identificate vor fi transmise ministerului de resort însoţite de propuneri concrete de modificări legislative şi solicitarea de fonduri necesare continuării furnizării serviciilor medicale în judeţ.

Prefectul dr. Eugeniu Avram a dispus iniţierea unor măsuri care să ducă la o mai bună colectare a contribuţiilor de la fondul asigurărilor de sănătate şi face un apel către populaţie de a nu apela la serviciul de urgenţă 112 decât în cazurile strict necesare pentru a nu se ajunge la blocarea acestuia sau la suportarea contravalorii serviciilor nejustificate. Populaţia este rugată să apeleze cu încredere la serviciile oferite de către centrele medicale de urgenţă organizate la nivelul judeţului Satu Mare.

Sursa: Prefectura Satu Mare

6 comentarii

  1. veterinaru Răspunde

    Alege ceva dulce, daca se poate ciocolata cu lapte sau… frectie la picior de lemn!

  2. ghita Răspunde

    PENIBILI!ACUM CATEVA VREME,MADAM dragos guran ,A FOST NEVOITA SA DEMISIONEZE PENTRU CAZUL DE TOXIINFECTIE DE PE CAREIULUI.DE FAPT,A DEMISIONAT DE OCHII PRESEI SI A OAMENILOR CARE ASTEPTAU MASURI.IN REALITATE,ACESTA MADAMA ESTE IN CONTINUARE DIRECTOR,DAR CA ACUM ARE TITLUL DE INTERIMAR.NENE AVRAM ,MAI PENIBIL DE ATATA POTI SA FII?FELICITARI SI LA MAI-MARE,!ORICUM FACI CE TI SE DICTEAZA!MAI BINE RAMANEAI SEF DE LABORATOR ,CA ACOLO AI FACUT CEEA CE STI MAI BINE SI CHIAR AI FACUT-O FOARTE BINE,FARA SA FI NEVOIT SA ASCULTI DE TOATE NULITATILE.INCA NU E TARZIU.!!!

  3. cetatean Răspunde

    Asemene masuri poate dispune Guvernul Romaniei si nu…. Ne bagam in seama.

  4. Niste informatii Răspunde

    Instrumentar vechi şi insuficient, materiale sanitare, dezinfectanţi şi reactivi – lipsă, şi operaţii efectuate doar în regim de urgenţă sau chiar amânate – acestea sunt condiţiile în care lucrează în ultima perioadă chirurgii Spitalului Judeţean Satu Mare.

    Din cauza datoriilor neachitate, unii dintre furnizori au încălcat contractul cu spitalul şi au refuzat să efectueze aprovizionarea determinând sincope în secţia Chirurgie, în timp ce pentru înlocuirea instrumentarului de la Blocul Operator, în lipsa banilor necesari, conducerea instituţiei medicale va apela la bunăvoinţa sponsorilor.

    Din cauza datoriilor acumulate, care se ridică în prezent la peste 20 de milioane de lei, unii dintre furnizori au încetat să aprovizioneze Spitalul Judeţean Satu Mare cu medicamente, materiale sanitare şi dezinfectanţi. Managerul Erica Venemozer confirmă că în prezent în spital există o criză, dar spune că furnizorii au încălcat clauzele contractuale, urmând ca situaţia să fie remediată.

    “Am avut furnizori care ne-au anunţat că din cauza datoriilor pe care le avem faţă de ei nu vor mai furniza medicamente, materiale sanitare, reactivi şi dezinfectanţi. Însă, conform contractului încheiat cu Spitalul Judeţean, ei nu au dreptul să sisteze furnizarea, în caz contrar noi putem rezilia contractele, iar prin negociere în regim de urgenţă putem apela la alţi furnizori” – a declarat managerul Erica Venemozer.
    În completare, directorul medical Paula Mare afirmă că deşi cunosc situaţia financiară a Spitalului Judeţean, unii dintre furnizori se prezintă totuşi la licitaţii: “Unii dintre furnizori se prezintă la licitaţii deşi ştiu foarte bine că avem datorii faţă de ei, deci conform contractului au obligaţia de-a furniza medicamente, materiale sanitare, reactivi şi dezinfectanţi”.

    Lipsa banilor şi-a pus amprenta şi pe secţia Chirurgie, cea mai afectată la ora actuală din cadrul Spitalului Judeţean. Cu o vechime de peste 15 ani, instrumentarul Blocului Operator se impune a fi înlocuit. Cu instrumente chirurgicale vechi şi insuficiente, medicii au ajuns să efectueze operaţiile cu întârziere sau chiar să le amâne.

    Chirurgul Dumitru Fanea afirmă: “Înstrumentarul nu e doar vechi, ci şi foarte puţin. Prin utilizarea îndelungată, o parte a trebuit aruncată. Deoarece este tot mai puţin, e nevoie să-l sterilizăm mai des, ceea ce duce la degradarea continuuă. Părerea mea este că situaţia este generată de lipsa de comunicare între departamentele din spital. Medicamentele şi toate celelalte sunt treaba Aprovizionării, care nu ar trebui să se trezească pe ultima sută de metri că nu avem cu ce să lucrăm”.

    Managerul Erica Venemozer spune că întrucât suma necesară este prea mare, înlocuirea instrumentarului va fi posibilă doar cu ajutorul sponsorilor: “Instrumentarul de la Blocul Operator e învechit, are deja peste 15 ani de utilizare. Noi avem deja adjudecată licitaţia pentru achiziţionarea de instrumentar nou, dar ne lipsesc banii. Ca atare, dorim să apelăm la bunăvoinţa sponsorilor şi a populaţiei. Pentru un nivel minim al instrumentarului ar trebui cam 200.000 lei, pentru înlocuirea integrală, 600.000 lei”.

    Situaţia secţiei Chirurgie va fi şi mai dificilă în perioada următoare. Supusă unor lucrări de reparaţii şi igienizare, până în luna august secţia va fi inaccesibilă în totalitate. Din acest motiv, intervenţiile chirurgicale vor fi efectuate doar în regim de urgenţă.

    • maria szabo Răspunde

      asteptam aplicarea reformei de sanatate ca si intarile UNIUNII EUROPENE,nu stiu de ce se amana de atatia ani,chiar daca trebuie sa suportam prin coplata si asigurari facultative.dorim servicii umanitare,serviciile veterinae sunt mai umane decat cele in sistemul de sanatate.

  5. Racsan Răspunde

    Pana veti avea asmenea manageri de spital asa veti duce de rapa spitalele din iudet. Datorii de 20 milioane nu-s putine.Nu asteptati prea mult schimbatile si stabiliti criterii de perfornanta in menajment pana nu-i prea tarziu.Sponsorizarea sa nu fie un criteriu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.