Ultima actualizare: azi, 16:16
Locale

Protecția Consumatorului a aplicat amenzi de 1,7 milioane lei în anul 2014

conferinta CJPC, Maria Pinter (10)Şeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Satu Mare, Maria Pinter, și-a prezentat activitatea desfășurată pe parcursul anului 2014. Comisarii CJPC au efectuat peste 1700 acțiuni de control și au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 1.754.400 lei.

CJPC Satu Mare a efectuat un număr de 1789 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor.

Acțiunile s-au desfășurat în următoarele domenii : produse alimentare – 565 de acțiuni, servicii alimentare – 234 de acțiuni, produse nealimentare – 612 acțiuni, servicii nealimentare – 275 de acțiuni, produse și servicii financiare 81 de acțiuni, alte segmente 22 de acțiuni .

În  urma acțiunilor de control s-au aplicat sancțiuni contravenționale fiind încheiate un număr de 1229 procese verbale de constatare – contravenţie.

• Valoarea produselor și serviciilor neconforme  controlate  cu abateri de la prevederile legale a fost de 1604.5 lei, din care 492,10 lei reprezintă valoarea celor provenite din spaţiul extracomunitar (30%);

• Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în anul 2014, comisarii CJPC SATU MARE  au aplicat  sancțiuni contravenționale cu avertisment și  amenzi contravenţionale în valoare de 1.754.400 lei, valoarea produselor și serviciilor neconforme controlate fiind de 3.099.808 lei.

Pe parcursul anului 2014  consumatorii  persoane fizice au depus la Comisariatul Județean Pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare un număr de 562 de reclamații din care 406, respectiv  72 % pe produse și servicii nealimentare. 

Din totalul reclamaţiilor înregistrate,  87 de reclamații au fost redirecționate la alte instituții sau alte comisariate județene, 27 reclamații au fost clasate, 5 reclamații au fost retrase fiind cercetate  la nivelul Județului Satu Mare, 443 de reclamații  din care soluționate în favoarea consumatorilor, 314 reclamații respectiv 70,1 % din totalul reclamațiilor cercetate, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate 21,4 % sau  nesoluţionabile 7,5 % .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.