Ultima actualizare: ieri, 22:30
Locale

Cardul de sănătate, obligatoriu din 1 mai. Un singur sătmărean refuză să-l folosească

cjas satu mareÎncepând cu data de 1 mai, folosirea cardului de sănătate va deveni obligatoriu. Conducerea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, formată din preşedintele-director Georgeta Pop, directorul de relaţii contractuale, Mihaela Curta şi directorul economic Daniela Olariu, au prezentat astăzi, într-o conferinţă de presă, ultimele detalii.

Potrivit acestora, la nivel judeţean mai sunt 8500 – 8700 de carduri nedistribuite, procesul fiind continuat de Poşta Română. În judeţ o singură persoană a refuzat să-l ridice şi să-l folosească pe motiv că religia i-ar interzice acest lucru.

Practic, de vineri, cardul devine unicul instrument de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pentru asiguraţii care au intrat în posesia lui.

Pentru cei aproximativ 500.000 de asiguraţi de la nivel național care nu au primit cardul de sănătate, furnizorii de servicii medicale vor verifica în sistem calitatea de asigurat a pacientului pentru a-i oferi serviciul necesar. Serviciile medicale acordate fără card de sănătate vor fi monitorizate separat. Se vor face demersurile necesare pentru transferul cardurilor de la o casă de asigurări la alta, pentru a înlesni punerea în posesia asiguraţilor a cardurilor de sănătate.

Tot de la această dată, furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări care nu vor avea funcţional sistemul cardului şi nu vor valida serviciile medicale cu cardul, atunci când asiguratul se prezintă cu el, vor suporta costurile serviciilor acordate din venituri proprii.

Georgeta Pop a subliniat faptul că asiguraţii trebuie să înţeleagă că acest card are menirea de a eficientiza sistemul de asigurări de sănătate, putând fi urmărit astfel modul cum sunt utilizaţi banii în sistem, de unde vor fi decontate doar acele servicii medicale pe care ei le validează. Totodată, în data de 1 mai este asigurată permanenţa în toate casele de asigurări din ţară pentru activitatea cu publicul. De asemenea, se asigură asistenţa tehnică pentru asiguraţi şi furnizorii de servicii medicale.

Furnizorii care întâmpină probleme legate de utilizarea cardului de sănătate au la dispoziţie Helpdesk-ul din cadrul CNAS pentru a solicita lămuriri şi ajutor, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Asiguraţii pot apela numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate pentru  orice probleme sau nelămuriri legate de cardul de sănătate, de luni până vineri în intervalul 08:00 – 20:00, la numărul de telefon 0800.800.950.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.