Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

Probleme tehnice la Podul Decebal. Executantul așteaptă soluții

circulatie paralizata satu mare7Reprezentanții firmei care execută lucrările de reabilitare a Podului Decebal au precizat astăzi, în cadrul întâlnirii pe care au avut-o la sediul Primăriei Satu Mare cu primarul Kereskenyi Gabor, că au apărut unele probleme de natură tehnică. Aceștia au spus că o parte a proiectului nu coincide cu realitatea din teren și că au solicitat soluții de la firma proiectantă. Chiar și în acest caz, executantul lucrărilor spune că podul va fi gata în termenul stabilit inițial. 

În cele ce urmează redăm integral comunicatul de presă remis de Primăria Satu Mare în acest sens. 

”În data de 20.07.2016 ora 13:00 a avut loc o întrevedere între Primarul Municipiului Satu Mare și reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL Zalău, firma care se ocupă de reparațiile capitale la Podul Decebal. Întâlnirea a fost solicitată de Primarul Municipiului Satu Mare, domnul Kereskényi Gábor, ca urmare a nemulțumirii cetățenilor în privința ritmului în care se desfășoară lucrările de reparații la pod.

Lucrarea are o valoare de 7.700.666,19 lei, la care se adaugă TVA și cuprind următoarele categorii de lucrări:

–          Decaparea carosabilului podului pânî la placa de suprabetonare

–          îndepărtarea trotuarelor

–          executarea unei șape de egalizare

–          executarea unui strat de hidroizolație

–          turnarea straturilor de asfalt pe carosabil

–          montarea bordurilor

–          montarea tubulaturilor de protecție a cablelor în trotuar

–          executarea trotuarelor

–          schimbarea stâlpilor de iluminat și a corpurilor de iluminat

–          recondiționarea balustrăziilor

–          lucrări de reparații la intradosul podului

–          lucrări de reparații la carosabil și trotuare la ramoe de acces și la bretele de racord

–          semnalizare rutieră orizontală și verticală

–          lucrări de curățire și vopsire conducte

–          lucrări de protejare cablaj electric și de telecomunicații.

Reprezentanții societății SC DRUM INSERV SRL au afirmat că în urma decapării asfaltului au constatat anumite diferențe pe teren față de proiectul elaborat de proiectant. Pentru rezolvarea problemelor constatate a solicitat soluții tehnice de la proiectantul lucrării, SC PRO CONS XXI SRL BUCUREȘTI. Printre problemele ridicate de executant se numără următoarele:

–          inexistența vutei lângă grinda parapet

–          existența unor denivelări mari în tablierul podului

–          existența umpluturii de piatră într-o anumită zonă deși în proiect era prevăzut placa de beton

–          demontarea cablelor de pe stâlpi nu era prevăzută

–          existența unor crăpături în placa de suprabetonare

În momentul de față continuă curățarea podului de resturi de bitum și pregătirea suprafeței pentru așternerea șapei de egalizare.

În ciuda acestor probleme reprezentanții firmei SC DRUM INSERV SRL ne-au asigurat că își mențin termenul limită de realizare a părții carosabile a podului principal și a viaductelor, adică termenul de 15 septembrie 2016. Menționăm faptul că lucrările de reparații la carosabilul podului durează 10 săptămâni ( 5 săptămâni pe primele două benzi atacate care se află în lucru și alte 5 săptămâni pe celelalte două benzi încă neatacate).

Primarul și responsabilii cu investiția vor monitoriza permanent execuția lucrărilor.

Vă mulțumim pentru înțelegere și solicităm respectarea semnalizărilor și a presemnalizărilor cât și o atenție sporită în trafic.”

9 comentarii

  1. Mihai Răspunde

    Ar face bine primarul sa nu mai streseze firma care executa lucrearea si sa ii lase sa munceasca. Se vor grabi si vor face cine stie ce greseli care ne va costa apoi si mai mult.

    • Fara Cap Răspunde

      Drum Inservo si Inserco sunt niste glume de firme. Datorii la furnizori si faliment.

      Astia au si crezut ca ce au scris aia din Bucuresti ii adevarat? Au indepartat aia stratul de asfalt sa vada daca sunt crapaturi in placa de beton?
      Amatori.
      Pun pariu ca ii primul pod la care se baga.

      Sa nu vorbim de anagajatul de la primarie care a scris comunicatul. Pluralul la cablu ii cable …

      Daca nu se fac reparatii serioasa la structura, care dupa cum se vede are ceva probleme, o sa ne trezim intr-o zi cum un singur pod peste Somes.

      Se mira de crapaturi cand aproape zilnic toate greutatea ii pe partea stanga a podului, spre podul Golescu. Acuma au mutat toata greutatea pe partea dreapta. Oare nu trebuia compensata cumva aceasta mutare a centrului greutati pe durata lucrarilor?

      Inca o data se vede cat de amatori sunt unii.

      • Fara Cap Răspunde

        Crapaturile si restul problemelor la structura trebuie luate in serios, nu numai reparate.
        De ce au aparut? Cat de periculoase sunt?

        Ele sunt un semn al starii actuale a podului si al uzurii acestuia.

        Nu va jucati de-a constructorii pentru cateva sute de mii de lei furati de la stat.

  2. Robert Răspunde

    o pista de biciclete ? d-nul primar a promis 50 km de pista biciclete in municipiu. Aici nu e cazul ?

    • x-ulescu Răspunde

      Langa podu CFR ..mai sunt picioarele de la podu vechi CFR,
      nu se poate face o punte pietonala pe ele ..eventual cu fonduri europene ??

      • Y-cescu Răspunde

        Eu zic ca s-ar putea face chiar si un pod rutier cu o sungura banda pt. masini mici care merg dimineata din M17 spre Centru sau Botizului si pentru cele care vin in sens invers dupa masa(drum reversibil).Sunt niste rigori tehnice care zic eu ca se pot rezolva de catre o persoana tenace care nu da inapoi la prima flituire.Trebuie o solutie care sa asigure o demontare rapida in caz de inundatie(tablieri detasabili sa retractabili) trebuie rezolvata situatia patrimoniala cu CFR,si chestiuni tehnice care interfereaza cu legislatia in domeniu.

  3. Norick Răspunde

    Noi tot asteptam al III-lea pod , iar acuma deja si al II-lea este distrusa…. 😀 🙂

  4. Karlos Răspunde

    pista de biciclete pe podul Decebal ? ai fumat ceva ?

    renuntati la un trotuar pietonal (cel de pe partea cu cimitirul) si faceti largire de benzi …

    constructorul lucreaza cu 7 oameni la decopertarea podului …probabil se asteptau ca dau 2 maini de dispersit si e gata podul …

    • Y-cescu Răspunde

      Au fost propuneri cu bretele la pod.Era bine cum zici sa fi renuntat la trotuare(oricum pietonii sunt in pericol)si sa faca inca o banda spre cimitir care sa se intoarca pe sub pod spre M17(ori spre Ardeleana ori pe langa Dig).Pt. pietoni trebuia proiectate pasarele usoare ,,agitate” de pod sub nivelul actual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.