Foarte multe treceri la nivel de cale ferată fără barieră din județul Satu Mare sunt extrem de periculoase. Au în dotare așa numitele Cruci ale Sfântului Andrei ca mijloc de semnalizare, dar acestea sunt foarte vechi, deteriorate, foarte greu vizibile noapte. Astfel că aceste cruci se pot transforma foarte rapid în cruci ale morții.
Ultimul accident feroviar produs pe teritoriul județului Satu Mare, cel de ieri seară, de la trecerea peste cale ferată de pe șoseaua de centură de la Botiz, când un Tir a fost pur și simplu spulberat de un tren, scot în evidență aceste neajunsuri.
Crucea Sfântului Andrei care semnaliza trecerea peste calea ferată fără bariere de aici era foarte veche și greu vizibilă. Nu mai sunt nici reflectorizante ca să poată fi vizibile de la distanță.
Așa cum se poate observa în această fotografie, banda reflectorizantă din partea din spate a Tir-ului este foarte activă în cazulunei lumini puternice, cu ar fi blițul unui aparat foto, în timp ce semmul Crucea Sfântului Andrei nu reacționează în niciun fel la această lumină. Nici măcar semnul de circulație STOP nu reacționează la lumină ca fiind reflectorizant.
Toate acestea, cumulat cu multitudinea de cratere aflate în apropierea trecerii de cale ferată au putut duce la accidentul produs ier seară la Botiz.
Cine știe câte astfel de treceri peste calea ferată atât de prost semnalizate mai sunt în județul Satu Mare. Dacă mai adăugăm, în multe cazuri, și vizibilitatea foarte redusă a ceea ce se întâmplă pe calea ferată din cauza tufișurilor de lângă șina de cale ferată, drumul până la o tragedie este foarte scurt. Și poate fi împiedicat.
La Botiz nu sunt bariere pe care le lasa angajarul cfr jos manual
Nu e cumva o eroare umana
Neglijenta in serviciu?
Nu sunt bani dragă George ptr. bocteri, tu nu vezi că peste tot s-au desființat?
Unu i bocter
Altu i manipulatorul de bariere