Temă de gândire. Găsirea unui loc de parcare în municipiul Satu Mare este tot mai grea. După instalarea noii administrații, în urmă cu un an, treptat s-au luat unele măsuri în zona centrală care au dus, implicit, la diminuarea locurilor de parcare. Bineînţeles, nu ne referim aici la parcările special amenajate ci la locurile unde unii şoferi mai găseau câte un loc fără să fie amendaţi.
De exemplu parcarea autoturismelor pe platoul din Piaţa 25 Octombrie a fost limitat, acum intră aici mai puţin de jumătate din maşinile care parcau în trecut. Primarul Kereskenyi Gabor a restricţionat şi parcarea de pe străduţa din faţa Primăriei. Acum, după incidentul cu distrugerea terasei, intrarea autoturismelor este interzisă şi în faţa agenţiei Tarom. Deci zeci de autoturisme parchează acum în locuri “legale”. În aceste condiţii, găsirea unui loc de parcare corespunzător este foarte grea.
Ba mai mult, angajaţii unor instituţii vin cu autoturismele la serviciu, le parchează lângă sediu şi blochează foarte multe locuri de parcare exact când şi contribuabilii ar avea nevoie de ele.
Pe lângă toate acestea, parcul auto este în creştere la Satu Mare.
Primarul Kereskenyi Gabor a recunoscut că există aici o problemă şi a prezentat modelul de la Oradea, unde parcarea în zona centrală este permisă doar pentru 30 de minute.
“În municipiul Oradea nimeni nu poate să parcheze peste o jumătate de oră în zona centrală. Ba mai mult, municipiul Oradea, undeva la 4,3 % din venitul propriu îl face din venitul din parcări. Vorbim de o sumă mare, de 1,5 milioane euro, care este în creştere. Considerăm că trebuie să luăm în vedere acest lucru. Din păcate, la noi obişnuinţa este că dacă avem treabă la o instituţie, la o unitate de învăţământ, dacă ne ducem copii la şcoală, dorim să parcăm cu toţii în faţa intrării, în faţa porţii instituţiei, ceea ce altundeva nu prea se întâmplă”,a spus edilul.
Aşadar, întrebarea care se pune este următoarea: Aţi fi de acord cu limitarea parcării la 30 de minute în centru?
Da!asa este corect !Parchezi,rezolvi,pleci.Insa trebuie foarte bine delimitate aceste zone si alternate cu zone de lunga staționare dar si aceasta nu mai mult de trei ore,taxate progresiv (a treia ora 300%)sunt si persoane care merg la restaurant,la joaca cu copii ,la mall ,la film ,etc se poate crea disconfort atât agenților economici cât si cetățenilor.Daca o sa fie implementat responsabil si cu cap acest sistem este foarte bun.
Sint foarte multi care merg la “sala” cu masina.Parcheaza cit mai aproape de banda de alergare,netinind cont ca blocheaza totouarul,distruge zona verde.Coboara din masina si urca direct pe “banda de alergare” ca trebe aratat celorlalti “jeepanul” nou primit de la taticu in loc sa mearga pe jos sau cu bicicleta.Si pe drumul pina la “sala” se face miscare,se ard calorii.Caz concret zona mall-ului de pe str Stefan cel Mare.
Serios, s-a trezit și primarul că parcarea în centrul unui oraș poate aduce bani frumoși?
Dar totuşi locuri de parcare când se vor face?. De când se taxeaxã locurile de parcare în oraş nu au apãrut parcãri. Ce fac cu banii încasați plus din amenzi?. Aşteptãm un rãspuns concret sãtmãrenii acestui oraş
Dar când se va interzice accesul auto în centru și se va transforma centrul vechi în zonă pietonală?!?
da de ce trebuie interzisa circulatia in centrul vechi ?nu mai este loc pe trotoare ,in parc ,sau?ce se rezolva cu aceasta masura?se aglomereaza (se sufoca mai bine zis) traficul in zonele adiacente centrului vechi,poluare,zgomot,stres,calxoane ,pentru ce?toata lumea ii da inainte cu inchiderea centrului vechi dar nu are nici un argument solid sau o solutie pentru ce va urma.dam din gura ca asa e trendu…e eco si european,hai sa fim seriosi!
da, o sa fie super, o sa fie non stop ca la ziua orasului? ce se va intampla pe drumul din jurul parcului? va ramane gol si asfaltat? si aveti cumva impresia ca lumea se va plimba pe drum??
As fi perfect de acord. Se practica in multe alte orase din tara si in strainatate cu intervale diferite de timp de la 30-min pana la 2-3-ore si cu preturi diferite, depinde de zona in care ai parcat. Zonele in multe cazuri sunt delimitate, trasate cu diferite culori pentru parcare scurta,lunga sau pentru locuitorii acelui zone. Doar ca ar trebui construite si niste parcari P+ in care in caz de nevoie masina se poate lasa mai multe ore iar plata se face la ora. Trebe umblat si la taxa de parcare. Parchezi in buricul orasului ca esti lenes sa faci cateva sute de metri in plus atuncea sa fi dispus sa platesti pretul aferent. Masinile parcate in zone interzise cum ar fi locurile rezervate celor cu probleme locomotorice in maximum 10 minute sa fie amendate si ridicate.
Daca tu ai avea atat locuinta cat si sediul firmei in zona centrala si NU ai avea posibilitatea sa parchezi nici autoturismul privat ( si nici angajatii firmei,) atunci ce ai face ! Ce fel de aberatii mai debitati ? De ce credeti ca toti cei care locuiesc sau lucreaza in zona centrala au doar fite ????
Bineinteles! coroborat cu o politica ecologista, infiintare piste de biciclete, promovarea modurilor de deplasare alternative, etc..
ce sa faci in 30 minute,ca nu poti rezolva nimic? pierzi 5 minute pana iti pui tichet ca nici un parcometru nu functioneaza. mai raman 25 minute…mergi la banca de ex.unde sigur stai 15 minute cel putin la cum se misca aia…mai 10 minute…vrei o cafa trebuie sa o iei intravenos ca iti iau hingherii masina..sunteti normali? ce sa faci in 30 minute? nimeni nu mere ptr.30 minute in centru.
Așa este cine merge in centru pentru juma de ora?In centru se merge in sejur de minim 5 zile ,cu cortu ,cu soacra,cu purcelu,eventual All inclusiv.Daca tot te-ai chinuit sa ajungi in centru trebuie sa stai frate,sa se merite efortu!Ce early-booking,last-minute,in centru e full-sezon !
ba fraiere nici sa mananci nu ai timp in 30 minute..nu iti poti rezolva problemele in 30 minute…nu te da destept ca se vede ca nu esti..sau stai pe banii altora si nu ai viata care sa insemne si altceva decat pareri obosite
Sa mori tu șmechere?! Da cum ghicești tu omu ,vai …..Era o gluma ,da probabil ești unu dăla stresat foarte si mai ești si foarte simțitor de te jignești instant.Sifon…
Baliverne…nu mai aveti ce nascoci???
S-ar putea face parcări semicentral deservite de microbuse care fac turul centrului in pretul biletului parcarii.Pe de altă parte in centru s-ar putea admite parcarea la preţ piperat.Hai că piper există!
Si cine lucreaza in centru, ce face?
Merge cu mijloacele de transport în comun sau își schimbă jobul!
Păi tocmai ăștia sunt problema! Din cauza (nu datorită!) acestora este necesară o astfel de măsură!
Este lipsă de bun simț și de respect, față de ceilalți concetățeni, să ocupi un loc de parcare în plin centru pentru cel puțin 8 ore, când e criză de locuri de parcare în oraș!! Lipsă ce civilizație!
Soluția e simplă: Parchezi sub pod și mergi pe jos; iei un taxi; mergi cu autobusul; mergi cu bicicleta sau pur și simplu, mergi pe jos!
Peste 10 ani am făcut traseul M17 (piață) – Centru (zona Aurora-Piața Mare) pe jos, și nu din lipsă de alte mijloace de deplasare, aveam și mașină (și personală și de servici, lucram la privat!) și bicicletă! Dacă vrei, se poate!
Masura este in teorie una buna, insa depinde de cum va fi aplicata. Eu zic ca ar fi bine sa se gandeasca un sistem de genul: parchezi masina 30 de minute platesti x lei, vrei mai mult de 30 de minute platesti x lei ori 10. Si asa s-ar descuraja clar parcarile aiuristice din centru. Insa pe cale de consecinta trebuie sa se asigure si locuri de parcare astfel incat sa oferi si o alternativa celor care doresc totusi sau chiar au nevoie sa isi duca masina cat mai aproape de locul de munca. La noi asa se face treaba asta… prima data creem obligatii si abia intr-un final drepturi. 🙂
corect!daca primaria ar face niste parcari supraetajate in centru (asa cum au facut cei de la Oradea,a caror exemplu vor sa-l urmeze )atunci aici cei care vin cu masina la serviciu si cine are “multa” treaba in centru ar putea parca linistiti pe baza de abonament.Pentru riverani sa se emita doua tipuri de abonament 24/7 pe bani si de la 13-08/5 zile lucratoare gratis.Taxarea in centru sa fie la 30 de min nu mai mult de trei ore si sa creasca progresiv .Este o chestie care se poate face.Insa cel mai adevarat loc de parcare care putea rezolva aproape total si cu o investitie minima problema parcarii ,fostul teatru de vara ,a fost retrocedat ilegal de Gyula popilor catolici si acum in loc ca Primaria sa incerce un parteneriat public privat (si popii au nevoie de bani,a zis chiar Papa) se autorizeaza nu stiu ce rahat de constructii zen si astfel se pierde cea mai mare si ieftina utilitate a acestui teren.
Foarte nesimtiti angajatii unor institutii. Nu imi pot inchipui cum pot sa isi permita sa mearga la munca cu masina… niste nesimtiti!! :))) iar voi mai mult decat penib ili… mai bine ati organiza voi sistemul de parcări si sa decideti care pe unde sa parcheze, si cat timp sa stea.
Intreb si eu! Locuri de parcare când se vor face?. De când se taxeaxã locurile de parcare în oraş nu au apãrut parcãri. Ce fac cu banii încasați plus din amenzi?. Acum au prins gustul banilor si Politia Locala sta zilnic la panda sa dea amenzi sa aiba bani cu care sa se indestuleze. De ce nu fac paracri special pentru abonamente? Abonamentele sa fie valabile pe zone dar si abonamnte valabile in toate zonele cu cost suplimentar. Tot ce se face e cu susul in jos.
corect again! banii incasati din plata parcarilor cat si cei din amenzi pentru parcari ilegale sau fara tichet sa fie consolidati intr-un cont special .din acest cont se poate linistit plati rata pentru un credit din care sa se construiasca sau amenajeze parcari.daca folosim acesti bani pentru prime ,salarii aberante si chiolhanuri este ca si cum politia locala si adp-ul se transforma in srl-uri care primesc in patrimoniu moca parcarile si domeniul public .