Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Satu Mare a transmis astăzi un comunicat de presă, cu ocazia celebrării zilei mondiale a consumatorilor, în care prezintă reclamațiile întâlnite cel mai des în rândul sătmărenilor.
In domeniul online la nivelul judetului Satu Mare au fost inregistrate 39 de reclamatii in anul 2017 si 4 reclamatii pe primele 2 luni ale anului 2018 din care : 21 de reclamatii au fost cercetate de comisarii institutiei noastre ( 16 in favoarea consumatorului ) restul de 18 fiind redirectionate la alte comisariate judetene .
Primele trei cele mai reclamate aspecte au fost:
- comenzi confirmate si neonorate ( patut pliabil de copii , camera auto, lemne de foc , tricicleta
- comenzi achitate si neonorate ( uscator fructe , aparat aer conditionat , televizor sony, samsung led
- comenzi de pe site-uri persoane fizice ( parfumuri , textile ,incaltaminte )
Alte aspecte reclamate de sătmăreni:
- comenzi la alt pret decat cel de pe site ( centrala termica pe gaz , vata pentru izolatii exterioare
- produsele primite – necorespunzatoare calitativ ( cuptor electric whirlpool ,hota , congelator ,incaltaminte de dama , smatphone , parfum versage , televizor led , marmura , telefon mobil lg , set jante opel ,cuptor cu microunde , frigider , mixer )
- produsele primite nu corespund cu cele comandate ( android tv , congelator , telefon )
- costuri la returnare produs -denuntare contract ( incaltaminte dama , huse auto )
- contractele de telefonie mobila incheiate la distanta prin telefon ( RCS &RDS , TELEKOM ROMANIA ) au costuri mai mari la facturare decat cele negociate prin telefon
- neprestare servicii comandate ( neexecutare si montare usi de garaj )
Totodată, OPC transmite câteva metode de prevenire:
Aflati de la cine cumpărati – cu cât aveti mai multe informatii despre producător, importator sau vânzător, cu atât mai bine, veţi şti cu cine să luati legătura, dacă apare vreo problemă;
Nu cumpărati produse incluse pe lista Sistemului de alertă rapidă – Comisia Europeană elaborează o listă a produselor periculoase identificate pe teritoriul UE. Aceste informatii sunt colectate în Sistemul de alertă rapidă.
Puteti accesa si site-ul OCDE privind produsele retrase de pe pietele din întreaga lume.; În cazul jucăriilor, verificati avertismentele privind siguranta – Informatiile disponibile on-line nu oferă întotdeauna avertismente clare în materie de sigurantă. Verificati cu atentie fotografiile sau ilustratiile produsului. De exemplu, jucăriile nerecomandate copiilor mai mici de 3 ani ar trebui să contină un avertisment sub forma unei pictograme;
Cititi instructiunile în materie de sigurantă pentru a lua cele mai bune decizii – dacă nu sunteti sigur că un produs este adecvat scopului, întrebati vânzătorul sau administratorul site-ului;
Cititi comentariile despre produs/site pentru a afla dacă au fost semnalate probleme de sigurantă;
Semnalaţi problemele de siguranţă întâmpinate, informati vânzătorul si contactati autoritatea competenta. Scrieti si un comentariu pentru a-i alerta pe alti potentiali cumpărători;
Luati în calcul înregistrarea produsului pe lângă fabricant, înregistrati-vă produsul pe site-ul fabricantului. Astfel veti primi imediat notificări privind produsele retrase, actualizările de software sau aspectele în materie de sigurantă;
Informati-vă în legătură cu produsele nesigure.
Foto: Youtube