Ultima actualizare: azi, 10:34

Locale

TOP 3. Cele mai frecvente țepe luate de sătmăreni pe internet

Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Satu Mare a transmis astăzi un comunicat de presă, cu ocazia celebrării zilei mondiale a consumatorilor, în care prezintă reclamațiile întâlnite cel mai des în rândul sătmărenilor.

In domeniul  online  la nivelul  judetului  Satu Mare  au fost inregistrate   39 de reclamatii in anul 2017   si 4 reclamatii pe primele 2 luni  ale anului   2018  din care  :    21 de reclamatii  au fost cercetate   de comisarii institutiei noastre    (  16 in favoarea  consumatorului   )  restul  de 18 fiind redirectionate la alte comisariate judetene .

Primele trei cele mai reclamate aspecte au fost:

  • comenzi confirmate  si neonorate  (  patut pliabil de copii , camera auto,   lemne de foc , tricicleta
  • comenzi achitate si neonorate  ( uscator fructe , aparat aer  conditionat , televizor sony, samsung led
  • comenzi  de pe site-uri persoane  fizice ( parfumuri , textile ,incaltaminte  )

Alte aspecte reclamate de sătmăreni:

  •        comenzi  la alt pret decat cel de pe  site  ( centrala termica pe gaz  ,  vata pentru izolatii exterioare
  • produsele primite  –  necorespunzatoare calitativ    (   cuptor electric whirlpool ,hota   , congelator  ,incaltaminte de dama ,  smatphone , parfum versage  , televizor led  , marmura , telefon mobil  lg ,  set jante opel  ,cuptor cu microunde  , frigider , mixer  )
  • produsele primite nu corespund cu cele comandate  ( android tv  ,  congelator , telefon  )
  • costuri la returnare produs  -denuntare contract    ( incaltaminte  dama , huse auto  )
  • contractele de telefonie  mobila incheiate  la distanta  prin telefon  ( RCS &RDS ,   TELEKOM  ROMANIA )  au costuri mai mari  la facturare decat  cele negociate prin telefon
  • neprestare  servicii  comandate  (  neexecutare si montare usi  de garaj  )

Totodată, OPC transmite câteva metode de prevenire: 

Aflati de la cine cumpărati – cu cât aveti mai multe informatii despre producător, importator sau vânzător, cu atât mai bine, veţi şti cu cine să luati legătura, dacă apare vreo problemă;

Nu cumpărati produse incluse pe lista Sistemului de alertă rapidă – Comisia Europeană elaborează o listă a produselor periculoase identificate pe teritoriul UE. Aceste informatii sunt colectate în Sistemul de alertă rapidă.

Puteti accesa si site-ul OCDE privind produsele retrase de pe pietele din întreaga lume.; În cazul jucăriilor, verificati avertismentele privind siguranta – Informatiile disponibile on-line nu oferă întotdeauna avertismente clare în materie de sigurantă. Verificati cu atentie fotografiile sau ilustratiile produsului. De exemplu, jucăriile nerecomandate copiilor mai mici de 3 ani ar trebui să contină un avertisment sub forma unei pictograme;

Cititi instructiunile în materie de sigurantă pentru a lua cele mai bune decizii – dacă nu sunteti sigur că un produs este adecvat scopului, întrebati vânzătorul sau administratorul site-ului;

Cititi comentariile despre produs/site pentru a afla dacă au fost semnalate probleme de sigurantă;
Semnalaţi problemele de siguranţă întâmpinate, informati vânzătorul si contactati autoritatea competenta. Scrieti si un comentariu pentru a-i alerta pe alti potentiali cumpărători;

Luati în calcul înregistrarea produsului pe lângă fabricant, înregistrati-vă produsul pe site-ul fabricantului. Astfel veti primi imediat notificări privind produsele retrase, actualizările de software sau aspectele în materie de sigurantă;

Informati-vă în legătură cu produsele nesigure.

Foto: Youtube

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.