Ultima actualizare: ieri, 21:05
Locale

Trezoreria va elibera extrase de cont în format electronic

Trezoreria va elibera extrase de cont în format electronic. Ordinul ministrului finanƫelor publice nr.2425/2019 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.235/2003, publicat in Monitorul Oficial nr.  548 din 3 iulie 2019, reglementează eliberarea extraselor de cont în format electronic (fișier PDF cu XML atașat), semnate cu certificat digital emis de Ministerul Finanțelor Publice, cu certificat digital calificat sau cu sigiliu electronic, titular Ministerul Finanțelor Publice, după caz, fără perceperea de comisioane, pentru toate conturile de disponibil deschise pe numele operatorilor economici și altor entități la unitățile trezoreriei statului.

Reprezentanții legali ai operatorilor economici și ai altor entități care nu sunt de acord cu accesul la vizualizarea și descărcarea extraselor de cont în format electronic al persoanelor înregistrate pe baza certificatului digital calificat ca utilizatori ai serviciilor «Spațiul Privat Virtual» și/sau «Depunere declarații on-line» notifică în scris unitatea trezoreriei statului la care au deschis conturile de disponibil referitor la faptul că nu optează pentru această modalitate de primire a extraselor de cont. Începând cu prima zi lucrătoare de la depunerea notificării, unitățile trezoreriei statului sistează punerea la dispoziție a extraselor de cont în format electronic, acestora urmând a le fi puse la dispoziție extrasele pe suport hârtie.

Pentru eliberarea extraselor pe suport hârtie se percep comisioane la nivelul stabilit prin ordin al ministrului finanțelor publice emis potrivit art. 10 alin. (10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare lei.

 

Sursa: Finanțele Satu Mare

6 comentarii

  1. victor Răspunde

    wow! va intra trezoreria in secolul XX !!

  2. Cristina Răspunde

    Mi se pare o tampenie. Contabilitatea este tinuta de o firma de contabilitate care are peste 100 firme. Firma de contabilitate nu sta sa listeze extrasele pentru toti clientii. Mi-a spus clar. Iar eu sunt obligata sa iau semnatura electronica ca sa pot sa imi scot extrasele. Adica iar trebuie sa ma plimb pe la Trezorerie ca si pana acum pentru ca nu am semnatura digitala. Cred ca mai voiau niste bani de fapt. Si de ce se pot vedea doar 30 zile? Nu sunt bani sa se faca o platforma, nu?

    • Unu' Răspunde

      Am o prietenă care se numește tot Cristina, care are o firmuliță și avea cam aceleași probleme pe care le ai și tu, de aceea îmi permit să încerc să-ți răspund.
      Păi în primul rând, contabilitatea tu ai externalizat-o către o firmă sau persoană autorizată, nu este obligatoriu, dacă te pricepi o poți face chiar tu! Dacă nu-ți convin serviciile firmei de contabilitate, o poți schimba foarte ușor, sunt câteva zeci care fac inclusiv acest lucru! În fond, tu plătești și primești exact ce plătești!
      În al doilea rând, cu o semnătură digitală poți accesa mai multe servicii administrative, nu doar ANAF! Dacă ar fi să decid eu, nici n-aș sta pe gânduri! Când am avut firmă, am avut și semnătură digitală!
      Pot să se vadă doar 30 de zile deoarece trebuie să se conformeze normelor GDPR, care nu permit stocarea informațiilor cu caracter personal mai mult de 30 de zile!
      Sper că măcar parțial te-am lămurit!
      O zi bună să ai!

  3. Gabriel Răspunde

    Ideea este buna, dar partea cu certificatul digital calificat, este dezastru. Pentru cei care nu stiu, ca sa ajungi sa ai contul ala pe Spațiul Privat Virtual, trebuie facut cam asa: cauti o firma care vinde certificate de astea si completezi un formular. Atentie! Certificatul asta se compune din doua parti: certificatul propriu-zis si un suport pe USB. Trebuiesc luate amandoua. Pret 170-200 lei pe an. Dupa completarea formularului, vin pe email o caruta de PDF-uri care trebuiesc listate in 1-2 exemplare, semnate.. si cu toate astea si cu o copie la CI trebuie mers la banca Transilvania de exemplu, achitat si… in 2 zile lucratoare vine stick-ul cu chestia. Apoi se completeaza un document de confirmare si se trimite, dupa care vine pe email inapoi confirmat. Intre timp, trebuie facuta o imputernicire (F105 de la ANAF) si apoi, cu toate astea si cu scanare la CI, se deschide cont in Spatiul Virtual. Rezulta o foaie listata cu care trebuie mers la ANAF in termen de 10 zile (!!) si confirmat cu buletinul si alte hartoage ca suntem reali. Apoi asteptam emailul de la ANAF ca s-a activat contul. Pe site-ul ANAF mai scris ca sut probleme cu emailurile de pe yahoo… si apar intarzieri si de 30 de saptamani pana la primire. Daca treceti prin toate astea, vedem ce mai urmeaza. La Trezoreria noastra nu exista nici un cont facut pana la data de azi. Conluzia: voi face o cerere ca vreau extrasele pe hartie, cu plata, si intre timp o iau usor pe drumul hartiilor la stat. PS. Se incepe cu o incalzire usoara: “parter – cam.34 etajul 3, iar parter… si revino maine cu toate hartiile”.

  4. Gabriel Răspunde

    revin… Scuze de mici greseli. Intarzierea emailului pe Yahoo de la ANAF poate fi de cateva saptamani, doar. 🙂

    • Unu' Răspunde

      Vezi că uneori Yahoo aruncă în SPAM multe mesaje importante! Aruncă o privire și acolo (în folderul SPAM!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.