Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

Importul de mașini Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzis în România

Importul de mașini Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzis în România. În încercarea de a reduce din gradul de poluare, autoritățile române se pregătesc să interzică importul de autoturisme cu normă de poluare sub Euro 5.

În planul Național pentru Energie și Schimbări Climatice (PNIESC) al României se prevede: „Reducerea emisiilor GES (gaze cu efect de seră), prin menţinerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică şi prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 şi Euro 4”.

România este nevoită să ia astfel de măsuri pentru a-și respecta promisiunea față de Comisia Europeană legată de reducerea poluării și eficiența energetică.

Potrivit statisticilor, vârsta medie a parcului auto din România este de 15,4 ani, cu mult peste media Uniunii Europene (11 ani).

24 comentarii

  1. abc Răspunde

    Cu alte cuvinte, romanul cu pantalonii rupti in kur, vrea sa-i schimbe pe costum Armani !

  2. vorbe Răspunde

    Vrajeala..n-ar fi rau deloc sa interzica euro 3 si 4.. dar ma refer la diesel. Euro 4 si 5 diesel polueaza mai mult ca euro 1 si 2 benzina. Urasc dieselul,polueaza ca dracu cu sau fara filtre.Nu stiu de ce mai fabrica motoare diesel.

  3. ciprian Răspunde

    Era si timpul, toate corhazurile au ajuns in Romania

  4. Inca un nimeni Răspunde

    Din cate stiu eu nu avem o problema remarcabila cu poluarea in Romania. SI daca aceasta exista se datoreaza dispartiei filtrelor de carbon (paduri). In schimb avem o problema cu achizitia de autoturisme noi care in vest sustin economia. La romani prea merge ca au alte prioritati.

    Si ca sa producem vehicule noi, cate emisii de carbon se produc?
    Ca sa le topim pe cele vechi, ca sa producem energia electrica?
    Taxam omul de rand ca oricum e prost si nu merita mai mult.

    P.S
    Energia nucleara este cea mai curata

  5. Săracu Răspunde

    Cu alte cuvinte omul de rînd nu mai are voie să aibă mașină , doar boierii se vor plimba cu mașina( magistrați, polițiști, șefii din alte structurii, patronii)

  6. jkhjh Răspunde

    Dati salarii ca si in celelalte tari si atunci isi va permite si omul de rand sa-si achizitioneze o masina noua, sau cel putin mai doua(2-3)ani.

  7. Satmarean Răspunde

    Dar nu este nici asta o solutie ca daca ai salar minim pe economie trebuie sa ai neaparat orice masina indiferent cat polueaza numai sa fie si sa nu-ti pese de cei din jur. Totodata ar trebui verificati si cei de la ITP cum isi fac datoria mai ales ca la masinile mai vechi se face in fiecare an si atunci nu ar trebui sa vad o masina cu motor diesel mai ales care urca podul sa se fac un nor gros dupa el. Solutia pt cei cu venituri reduse ar fi sa predea masina cea veche si sa-si cumpere alta care nu polueaza (ex Dacia )

    • shumaheru Răspunde

      dacia ??? nu se compara cu cazanele de marca din 95 ,bmw , audi ,…salariu minim …da au prestgiu de aparat

    • Badea Gheorghe Răspunde

      Se lucreaza acum la un proiect care sa interzica E3 si E4,iar la E5 vechimea masinii sa nu depaseasca 5 ani.Persoanele care poseda astfel de masini vor fi obligati sa le radieze din circulatie,primind in schimb un vaucher cu o valoare cuprinsa intre 1000 si 3000 de euro,fara insa a fi obligat sa-l foloseasca la achizitionarea unui alt autoturism,acesti bani putant fi intrebuintati si la cumapararea altor produse(electronice,materiale de constructii,biciclete sau ATV-uri). Pana in 2050 UE(posibil chiar la nivel global) doreste trecerea totala la vehicule cu propulsie electrica.Recent au intrat in teste motoarele pe baza de hidrogen lichid in combinatie cu oxigen lichid(la fel ca unele propulsoare de racheta) care vor echipa aeronavele comerciale,posibil chiar propulsie nucleara.Asadar sa nu va mire faptul ca in curand veti primi somatie sa va prezentati pentru a vi se radia masina din circulatie,iar in schimb veti primi un vaucher de cumparaturi.Dupa ce legea va intra in vigoare,cei care vor dori sa-si achizitioneze masini cu propulsie electrica vor fi ajutati de stat,cu fonduri primite de la UE,in cuantum de 50% din valoarea vehiculului(aprox.15-20 de mii de euro cel mai ieftin).Cei care insa nu-si vor putea permite achizitionarea unui astfel de vehicul,vaucherele primite vor putea fi folosite la achizitionarea de biciclete cu propulsie electrica plus o reducere de 25% din valoarea velocipedului.Transportul in comun va fi asigurat exclusiv de autobuze cu propulsie electrica.Partea buna a legii este faptul ca se vor putea folosi mai multe vauchere la achizitionare.Astfel ,5-6 prieteni sau vecini,care nu-si vor putea permite diferenta de bani,vor aduna vaucherele ,isi vor achizitiona un autoturism,si-l vor folosi pe rand la deplasari , sau chiar impreuna.

      • altu fără bmw Răspunde

        Tu trăiești în România? Ceea ce spui nu se va realiza nici în 100 de ani la noi! Nu putem derula nici programul “Casa verde” cum trebuie. Asemenea inițiative sunt foarte bune dar nu le putem susține financiar deocamdată. Inclusiv în Norvegia sunt probleme, dacă ești în domeniu știi și tu foarte bine și acolo sunt bani grămadă. Ce ai scris e SF pentru noi.
        Utilizarea în transport comun a vehiculelor cu hidrogen nu se poate aplica pe scară largă pentru că infrastructura rutieră nu pentru astfel de vehicule este concepută. Te las să ghicești cam unde e problema. Ideea în sine în schimb e ok.

      • Norick Răspunde

        Badea , mi-ai facut ziua mai fericita.. Mersi..:-)
        P.S. se pare ca te uiti la prea multe filme SF 🙂
        P.S. 2 chestia cu vecinii a fost topul nr 1 . 😛
        Peace ! 🙂

      • SF Răspunde

        Ai baut carbit badee?de unde scoti ce ai scris aici?
        (vaucher pt radiat E3/E4/E5 de 1000-3000…sunt masini in categoria asta ce depasesc 10000. ……fonduri 50% din valoare(15-20 mii minim)adica iti trebuie minin 10000 sa ai cu ce circula?
        Si cea mai tare se pune un grup de prieten sa ia o masina sa o imparta).
        Posibil ce ai zis,dar nu asa cum le-ai expus tu,si sigurat nu in viitorul apropiat.

      • Altu Răspunde

        Ce fumezi,domnule? Vreau și eu, poate o văd pe soție cu 30 de ani mai tânără.

      • Unu' Răspunde

        Vezi bade, unii chiar nu cunosc ironia și umorul!

  8. dacia Răspunde

    De ce nu va place Dacia?
    E omasina ieftina , buna , sigura si fabricat la noi.
    Mai bina se cumpara tot feluri de putregaie .
    Si acuma sa mira daca statul vrea sa introduca astfel de modalitati ca sa scape de ele.

    • Normalul Răspunde

      La Logan problema e ca dupa aproximativ 5 ani apare rugina in mai multe locuri. Tabla pe dinauntru nu e nici vopsita nici galvanizata si rugina iese repede in ctiva ani. Eu am un Ford Fiesta de 16 ani si nu am nicio rugina nicaieri dar are tabla galvanizata pe ambele parti si vopsea la exterior. Masina functioneaza excelent.

  9. altu fără bmw Răspunde

    Cumpărați-vă biciclete Pegas sau Tohan. Sunt ieftine, românești și Euro77 cel puțin. Nu aveți probleme nici cu parcatul doar cu hoții de biciclete.?

  10. muller roland Răspunde

    eu Muller Roland reprezint firma serioasa solartec.ro ce vinde kit de conversie electric – 5000 euro pentru orice masina. mai ieftin nu gasiti. garanție 10 ani. made in Germany. tva 0. nu vă luați după zvonurile care circula pe internet despre mine, nu sunt țepar. livrare garantata, plata in avans

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.