Patronii firmelor de transport marfă din judeţul Satu Mare forţează reduceri de salarii pe fondul pandemiei! Un şofer de camion, care a muncit aproape neîntrerupt pe întreaga stare de urgenţă, ne-a reclamant faptul că unii proprietari de firme încearcă să le reducă salariile cu până la 1.000 de lei pe motiv că afacerea le-ar fi fost afectată de pandemia, asta în condiţia în care firmele nu şi-au oprit deloc activitatea.
“Suntem mai mulţi angajaţi ai unei firme de transport marfă care am fost contactaţi de patron şi ni s-a spus că trebuie să ne reducă salariile cu 1.000 de lei pentru că este afectat de pandemie. Decizia nu ni se pare corectă atâta timp cât noi nu ne-am oprit deloc activitatea, ba mai mult, am riscat foarte mult făcând curse în străinătate în plină pandemie. Patronii uită de faptul că am fost alături de ei în perioadele dificile, iar acum mizează pe faptul că s-au întors români din străinătate şi speră să-i angajeze. Se înşeală însă amarnic, pentru că aceştia vor pleca înapoi după calmarea situaţiei. Noi nu vom accepta reducerea de salariu şi suntem decişi să plecăm, nu putem fi bătaia de joc a nimănui. Am făcut zeci de curse în stare de urgenţă, puteam să ne îmbolnăvim, ne-am pus familiile în pericol”, ne-a declarat un şofer.
Mai mult decât atât, prețul motorinei s-a redus foarte mult de la declanşarea epidemiei, astfel că le-au scăzut costurile.
O parte dintre aceştia sunt hotărâţi să-şi înfiinţeze o asociaţie sau sindicat prin care să atragă atenţia asupra problemelor şi să-şi apere drepturile.
*Menționăm că imaginile sunt cu caracter ilustrativ.
Asta se întâmplă când accepți contract cu minim pe economie + diurna. Știu că nimeni nu o să îți ofere 2000 – 2500 de euro pe contract, știu ca nu aveți de ales, dar din păcate, acest lucru îl știu si patronii.
Din pacate asta-i realitatea. Acceptam tot felul de smecherii la salariu ,patronii castiga din toate punctele de vedere,te foloseste si acum zice pa. Asta pt ca nu s-a mers de la inceput pe ideea mai bine un venit mai putin dar care sa figureze si in contract si din care beneficiezi de o pensie corecta, sa va fi infintat in asociatii si afiliati la un cartel sindical care sa va apere drepturile, dreoturi cuprinse intr- un statut al soferilor din transporturi. Bineinteles ca s- a pierdut mult timp dar ar putea fi o tema de reflectat pe viitor astfel si peste inca 20 ani veti tot in acest punct sau si mai rau.
Asa se intampla din pacate, din cauza faptului ca 80 la suta din administratorii firmelor de transport sunt niste tarani paduchiosi transformati in patroni peste noapte.
Sa mearga ei pe 10 tiruri odata si sa se faca milionari atunci nu oe pielea cuiva. Pacat ca s- a acceptat ce am spus mai sus. Acum va fi greu sa- i schimbi dar nu imposibil.
Da nu-s de vină patronii,părerea mea este că șoferii sunt principalii vinovați,de ce nu se opresc din lucru o zi sau două,sa vedem pe unde își scot cămașă domnii patroni??