Ultima actualizare: ieri, 20:44

Publicitate

8 lucruri pe care ar trebui să le știți despre Moët & Chandon

Moët & Chandon este cu ușurință cel mai important nume din șampania de lux. Înrădăcinată în 277 de ani de vinificație franceză și ingeniozitate în marketing, casa de Champagne este cea mai mare din lume, producând aproape 30 de milioane de sticle în fiecare an. Totuși, indiferent cât de populară ar fi marca, există sigur câteva lucruri pe care nu le cunoașteți despre ea. Iată 8 lucruri despre celebra casă de șampanie Moët & Chandon.

Numele Moët este nobil

În 1445, regele Carol al VII-lea al Franței i-a făcut nobili pe frații Jean și Nicolas Moët (cărora, ironic, le-ar fi plăcut probabil să sărbătorească cu niște șampanie). Titlul a continuat până în 1743, când descendentul lor, comerciantul de vin Claude Moët, a fondat Maison Moët în Épernay, teritoriul său de comercializare a vinului.

Chandon a intrat în afacere prin căsătorie

Ca brand și afacere, Moët & Chandon s-a dezvoltat de-a lungul generațiilor: mai întâi a fost Claude, apoi mai târziu nepotul său Jean-Rémy Moët, care a ajutat cu adevărat la crearea și globalizarea identității Moët. Când fiul său Victor Moët a preluat conducerea în 1832, i s-a alăturat cumnatul Pierre-Gabriel Chandon de Briailles. Numele Chandon a trecut ulterior iazul în 1973, când Moët & Chandon s-a stabilit drept Domaine Chandon în Valea Napa, fiind primul producător francez care a făcut acest lucru.

Moët & Chandon reprezintă putere

Este cea mai mare casă de șampanie din lume, producând aproape 30 de milioane de sticle anual, inclusiv semnăturile sale Moët Impérial, Rosé Impérial, Ice Impérial, Rosé Ice Impérial și Grand Vintage Champagnes, care variază de la an la an. Stilul său semnătură, găsit în Moët Impérial, este atât fructuos, cât și elegant: fructe moi, amestecate cu note de cereale delicioase cu nuci, toate legate împreună în învelișul cu bule al șampaniei. În cazul în care vă întrebați unde păstrează toate aceste lucruri bune, există mai mult de 43 km de crame subterane la moșia Moët din Épernay.

Este favorita reginei Elisabeta a II-a

Casa Moët & Chandon face parte din cel mai mare conglomerat de lux din lume (LVMH, alias Louis Vuitton Moët-Hennessy, care s-a format în anii 1980). Deci, poate că este firesc ca Moët să dețină ceea ce se numește un „mandat regal” pentru a-i furniza reginei Elisabeta șampanie. Familia regală o adoră atât de mult încât Moët a fost șampania aleasă pentru nunta lui Charles și Diana din 1981.

Casa face și Dom Perignon și Hennessy

Moët & Chandon produce băuturi de lux. Sunt producătorii Dom Perignon, lansând oficial marca în 1921 ca o șampanie vintage de lux. De asemenea, fac Hennessy Cognac, pe care au început să îl producă în anii 1970. Dom Perignon este produs numai în timpul recoltelor bune și durează un deceniu în plus, motiv pentru care cea mai recentă recoltă disponibilă este Dom Perignon 2009.

Napoleon a fost un fan Moët timpuriu

Vorbind despre „identitate de lux”, nimeni altul decât Napoleon Bonaparte a fost cunoscut că și-a sărbătorit victoriile cu Moët & Chandon. Napoleon se presupune că l-a întâlnit pe Jean-Rémy Moët la școală când era tânăr, iar relația a continuat de-a lungul anilor, alimentată de obiceiul lui Napoleon de a face provizii de bule înainte de fiecare campanie militară majoră, argumentând că „în victoria se merită, în înfrângerea are nevoie de ea.”

Se face cu trei struguri – și o sută de vinuri diferite

Clasicul Moët Impérial de la Moët & Chandon este realizat cu trifecta tradițională a strugurilor de Champagne: Pinot Noir, Chardonnay și Pinot Meunier. Dar asta nu este întreaga poveste. Acești struguri sunt adunați din sute de parcele (terenuri dintr-o podgorie) situate în sute de sate din regiunea Champagne bogată în calcar. Deci, în timp ce componentele sunt simple ca nume – trei struguri clasici – asamblarea șampaniei Moët este un proces complex, care reflectă un mozaic de terroir.

Este prima șampanie care a fost pulverizată vreodată după o mare victorie

Un Jeroboam din Moët & Chandon i-a fost înmânat lui Dan Turney în 1967 după ce șoferul subestimat a câștigat cursa Le Mans de 24 de ore cu Ford GT40. Nu este clar dacă a fost o inspirație divină (o șoaptă de la Dom Perignon însuși?), dar Turney a deschis imediat sticla și pulverizat conținutul său asupra sa și a mulțimii, începând tradiția acum atemporal

Un comentariu

  1. Lmbct Răspunde

    Moet, de la Epernay.,Franta.As electrician an Franta si acuma facem au nou laborator pt ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.