Ultima actualizare: azi, 22:21
Locale

Cum să te menții sănătos când lucrezi de acasă

În ultimul an, lucratul de acasă, a devenit ceva normal pentru multe persoane. E ceva ce vine atât cu avantaje cât și cu dezavantaje. Pe de o parte, nu mai pierzi vremea pe drum, în funcție de specificul jobului poți chiar să-ți faci propriul program de lucru.

Pe de altă parte, există riscul să faci mai puțină mișcare, să ai o poziție nesănătoasă la calculator. Tentațiile ronțăitului sunt mult mai mari acum că nu mai e cine să-ți facă observație că mănânci în fața calculatorului. Vestea bună e că toate aceste probleme pot fi contracarate ușor, astfel ca tu să te menții în formă chiar și când lucrezi de acasă.

Fă-ți timp pentru tine

Lucrând de acasă parcă ai senzația că nu e nevoie să-ți planifici timp pentru relaxare. Nimic mai greșit! Faptul că lucrezi de acasă nu te scutește de suprasolicitare sau stres, dimpotrivă.

Așa că asigură-te că ai puțin timp pentru tine zilnic. Fie că ieși la o plimbare, faci sport, citești o carte sau faci o baie relaxantă, orice activitate care te ajută să uiți de grijile zilnice e bine-venită.

Creează-ți un program de lucru

Ideea de a lucra oricând vrei sună tentantă la început. Există însă riscul de a pierde multă vreme cu nimicuri și să te trezești la finalul zilei că trebuie să sacrifici ore de somn pentru a termina tot ce aveai de făcut.

Cel mai simplu mod de a preveni asta e să-ți stabilești un program zilnic pe care să-l respecți. Nu trebuie să fie 8 ore fără întrerupere. Poți să îți planifici programul cum dorești, atâta timp cât îl respecți. Cel mai important: alege ora la care închei programul de lucru și încearcă să nu o depășești! Ai nevoie de odihnă și relaxare chiar dacă stai toată ziua acasă.

Nu neglija dieta

Gătește mai mult decât comanzi. Iar dacă timpul nu îți ajunge nicicum sau nu te pricepi la bucătărie, alege opțiuni sănătoase atunci când comanzi mâncare. Aproape toate restaurantele livrează în această perioadă, așa că nu ai nicio scuză.

Nu te rezuma însă doar la dietă. Suplimente precum vitaminele și mineralele sunt extrem de importante pentru sănătate. În plus, ia în considerare și un supliment precum CBD cu omega-3. Acesta poate ajuta la sănătatea retinei, extrem de importantă când petrecem mult timp la calculator. În plus, el susține sistemul imunitar și celulele creierului și combate inflamația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.