Am fost cu toții acolo – sunteți într-un magazin sau navigați online, treceți prin lista de cumpărături cu viteza unei tornade, când un obiect strălucitor vă încetinește brusc. Sigur, nu știați că vă mai doriți încă o pereche de ochelari de soare drăguți sau câteva rochii de damă, dar acestea sunt adorabile și veți merge la plajă weekendul viitor și chestia este că … trebuie să le aveți!
O achiziție impulsivă din când în când este în regulă, dar problema este că rareori se oprește acolo. Din ce în ce mai multe cumpărături încep să se acumuleze și, înainte de a vă da seama, aveți un teanc de ochelari de soare și rochii abia purtate și o remușcare serioasă a cumpărătorului.
Cu toții suntem vinovați de un consumerism puțin frenetic din când în când, dar cum putem reduce aceste comportamente – și să ne salvăm portofelele și sufletele în acest proces? Citiți mai departe pentru întrebările pe care trebuie să vi le puneți înainte de a cumpăra ceva nou, pentru a vă ajuta să vă eliberați de cultura lucrurilor, odată pentru totdeauna.
1) De ce vreau asta?
Dacă ați putea să vă puneți o singură întrebare din această listă, asta ar trebui să fie. Rar avem câteva minute să stăm cu noi înșine și să ne întrebăm „De ce vreau asta?” înainte de a cumpăra ceva.
Acesta este motivul pentru care poate fi foarte util să decideți în avans ce doriți să cumpărați, astfel încât să aveți timp să vă gândiți de ce doriți ceva. Poate că este la reducere sau poate este o investiție. Luați în considerare dacă încercați doar să justificați o achiziție, spre deosebire de necesitatea efectivă a articolului în cauză.
2) Când și cât de des voi folosi acest lucru?
Articolul pe care doriți să îl cumpărați este ceva pe care intenționați să îl folosiți des? Și dacă da, cât de des? Dacă nu vă puteți vedea purtând sau folosind ceva în mod regulat, probabil este timpul să vă gândiți din nou.
Descoperă aici ideile zilei pentru rochii!
3) Cum mă face să simt această achiziție?
Cheltuirea banilor este o decizie emoțională, fără îndoială. Este important să vă întrebați cum vă face să vă simțiți cu adevărat achiziția – de ce doriți să cumpărați ceva și care sunt emoțiile dvs. care înconjoară acel lucru?
Poate fi foarte ușor să vă îndrăgostiți de un marketing atrăgător, spre deosebire de a te înțelege de fapt de ce vă doriți ceva. Dacă știți că lucrul pe care îl cumpărați vă va face să vă simțiți bine pentru o vreme, mergeți mai departe cu achiziția. Dar, dacă credeți că cumpărați ceva doar pentru a vă simți bine în acest moment, acest tip de bucurie nu este niciodată durabil.
4) Acest articol se potrivește cu ceea ce am?
Ați cumpărat vreodată o cămașă grozavă care arăta atât de bine în dulap, doar pentru a descoperi că nimic din dulapul dvs. nu se potrivește bine cu ea? Bun venit în club! Aproape că nu are rost să cumpărați ceva dacă nu aveți nimic cu care să se potrivească.
Dacă vorbim despre haine, atunci este timpul să începeți vizualizarea ținutelor, atunci când doriți să achiziționați ceva nou – mai degrabă decât să vă gândiți la îmbrăcăminte în termeni de piese individuale. Și, dacă vorbim despre mobilier, asigurați-vă că piesa se potrivește cu ceea ce este deja în camera dvs. de zi, înainte de a vă scoate cardul de credit.
5) Este stilul meu?
Să recunoaștem, nu ne putem aștepta să reușim să ni se potrivească chiar fiecare tendință. Doar pentru că ceva este considerat la modă nu înseamnă că este potrivit pentru dvs.!
Acest lucru este valabil pentru aproape orice – haine, încălțăminte, mobilier, etc. Nu încercați să forțați ceva dacă nu este stilul dvs. Probabil că veți ajunge să nu purtați sau să nu folosiți articolul și să regretați achiziția.
Da, este posibil ca brandul să fi pus mulți bani într-o publicitate eficientă – dar dacă nu vi se potrivește, nu este util pentru nevoile dvs. sau pur și simplu nu este stilul dvs., atunci este timpul să continuați.
Cea mai importanta intrebare:
Am bani sa cumpar ceva nou?