Ultima actualizare: azi, 16:46
Locale

Românii au început să cumpere mai multe produse în rate de la retaileri în loc să cumpere prin credite bancare

Orientarea spre consum este o trăsătură tipică românilor reieșind, parțial, și din background-ul istoric al țării. Cumva istoric s-a format că românii întotdeauna s-au orientat spre un consum mai puternic, doar că nu în fiecare perioadă istorică au avut posibilitatea să-și satisfacă absolut toate necesitățile și preferințele de consum. Acest lucru a determinat o creștere a volumului de produse procurat în ultima perioadă, și nu este vorba doar de cumpărăturile tradiționale cu achitare integrală, dar și de cumpărăturile în rate.

Românii cumpără în rate prin intermediul creditelor nebancare

Datele statistice (în special cele de la sfârșitul anului – luna decembrie) ne arată o creștere clară și stabilă a cumpărăturilor în rate. Și dacă cumva acest lucru se explică prin apropierea perioadei de sărbători, atunci un alt lucru este destul de curios. A crescut semnificativ volumul achizițiilor în rate prin intermediul IFN-urilor.

O observație au făcut și experții Foxy Credit. Se pare că băncile nu mai sunt atractive pentru români – aceștia preferă să analizeze oferte relevante de credite rapide online FoxyCredit pentru cumpărături prin intermediul altor organizații de creditare private.

În vederea celor expuse mai sus, relevantă ar fi întrebarea: “Care sunt avantajele instituțiilor de creditare nebancare?”. Principalul avantaj în acest sens se consideră a fi faptul că aceste instituții sunt prezente la punctele de comercializare. Astfel, din perspectiva unui cumpărător, este mai comod și mai rapid să contracteze un împrumut exact în acel moment și în acel loc unde face cumpărătura propriu-zisă. Plus la aceasta, chiar în momentul achiziției, de multe ori, cumpărătorul are posibilitatea de a alege instituția de la care să contracteze credit – o gamă variată de oferte este disponibilă spre vizualizare pe foxycredit.com.

Aici se conturează un alt aspect al cumpărăturilor în rate prin intermediul instituțiilor nebancare – cel determinat de o procedură mai simplă și mai rapidă atât de depuneri a cererii, cât și de aprobare a acesteia. De obicei, asemenea împrumuturi sunt oferite practic instantaneu, în decurs de mai puțin de o oră. Comparativ cu creditarea la o bancă, acest aspect prezintă un mare avantaj – cel al timpului economisit. Pe lângă aceasta, mai există încă câteva avantaje cheie în acest sens:

  • sunt acceptate și sumele mici
  • sunt acceptate și perioade de rambursare scurte (începând de la câteva luni)
  • se poate aplica online (adică este aplicabil și atunci când cumpărătura este efectuată pe site, nu neapărat într-un magazin fizic).

 

Digitalizarea a influențat și domeniul creditării nebancare

Dacă mai demult, pentru a face o achiziție în rae românii dintâi contractat un credit bancar, iar apoi făceau achiziția, acum totul este diferit. Achiziția merge în paralel cu contractarea creditului. Plus la aceasta, datorită digitalizării, un asemenea credit poate fi contractat în regim online. Toată procedură poate fi efectuată fără prezența fizică la vreo sucursală a companiei care oferă creditul.

Aceasta este o altă trăsătură cheie a procesului de obținere a creditelor nebancare. Clienții pot contracta asemenea credite instaneu, comod și rapid. Plus la aceasta, precum am menționat și mai sus, acest avantaj este valabil și pentru cumpărăturile online. Românii își fac cumpărăturile obișnuite pe site-ul magazinului, își formează coșul de cumpărături, iar apoi contractează creditul de consum pentru a achita produsese. Procesul s-a construit în așa fel, încât să fie unul fiabil și să acopere complet necesitățile de consum a clienților.

Toate aspectele și factorii menționați mai sus au determinat românii să ofere preferință anume creditelor nebancar atunci când vine vorba despre consum și anume procurarea produselor în rate. Analizând atât datele statistice, dar și evoluția pieței în domeniul creditării nebancare, devine evident că, cel mai curând, instituțiile nebancare vor rămâne competitive. Serviciile și produsele creditare oferite de către acestea, deocamdată, corelează perfect cu necesitățile de consum a românilor, ceea ce poate determină o competitivitate înaltă a instituțiilor din acest domeniu și în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.