Un număr de cinci școli din județul Satu Mare au semnat proiectul „Școala pentru toți, toți pentru Școală!”, cu scopul de a include copii romi în școală, în cadrul Programului de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România.
Astfel, Școala Gimnazială Săuca, în parteneriat cu Școala Gimnazială Doba, Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” din Moftinu Mic, Școala Gimnaziala Pir și Școala Gimnazială Vetiș au implementat, pe o perioadă de 16 luni, respectiv între 01.03.2022 și 30.06.2023, proiectul „Școala pentru toți, toți pentru Școală!”.
Programul contribuie la reducerea disparităților economice și sociale din Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale între statele SEE şi România, având ca obiectiv general dezvoltarea capitalului uman și a bazei de cunoștințe în România, iar rezultate specifice RCIS (Roma Children Inclusion in Schools) reprezintă creșterea capacității instituționale a școlilor de a asigura o incluziune efectivă a copiilor romi.
Printr-o abordare inovativă a procesului de învățare și prin desfășurarea de activități extra-curriculare în sprijinul elevilor se reduce sentimentului de discriminare și creste nivelul de incluziune socială și școlară.
Suma maximă alocată este de 458017.49 LEI, 85% din acest buget reprezintă grant SEE, iar 15% reprezintă cofinanțarea din bugetul național.
Programul este finanțat de către Mecanismul Financiar SEE și Guvernul României, statele donatoare fiind Norvegia, Islanda, Liechtenstein, iar operatorul de program este Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).
Obiectivele specifice proiectului sunt:
- formarea a 60 de profesori care lucrează cu elevi romi și neromi prin intermediul a două traininguri de formare;
- desfășurarea a 4 tipuri de activități extra-curriculare cu 200 de elevi pe parcursul a 16 luni;
- desfășurarea a 2 tipuri de activități de conștientizare cu părinți romi și neromi;
- crearea a 7 produse intelectuale -2 CSD + 5 materiale didactice;
- desfășurarea a 4 tipuri de activități suplimentare în cadrul proiectului.