Ultima actualizare: ieri, 20:44

Locale

FOTO. Cum arată primul autobuz electric românesc. Va fi două săptămâni în Satu Mare

Noul ATP Bus este testat timp de o săptămână pe traseele din Satu Mare. Autobuzul electric este pus la dispoziție de compania ATP Trucks Automobile din Baia Mare, în cadrul unei campanii de promovare în România.

Pe tot parcursul anului 2021, ATP Bus a susținut sesiuni de testare fiind prezentat pe rutele clasice în mai multe orașe din România: Oradea, Brăila, Făgăraș, Târgu Mureș, Turda, CLluj-Napoca, Sibiu, Sighișoara, Bistrița. De asemenea, a avut prezentări și în București și în Bacău.

Dorind să devină parte din procesul de modernizare a transportului public urban în România, ATP Bus este disponibil mai departe pentru teste astfel încât cei interesați, companii publice sau private, pot solicita înscrierea în graficul de prezentare pentru anul în curs. În acest context a ajuns și în SATU MARE, pentru următoarele două săptămâni ATP Bus rămânând la dispoziția companiei de transport locală Transurban.

Pe scurt, reamintim câteva caracteristici ale prototipului ATP Bus: are în total 83 de locuri, o lungime de 12,18 m; în varianta de configurație specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK. Motorul electric al autobuzului este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat prin parteneriatul dintre DANA și Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

ATP Group activează din 1995 în domeniul auto ca furnizor de produse şi apoi servicii integrate pentru profesioniștii din lumea transporturilor. În 2019, strategia de inovare demarată o dată cu producția primelor produse ATP Trucks – autobasculanta și autobetoniera Truston, a condus la consolidarea poziţiei ATP Group pe piaţa auto din România iar ulterior, la redefinirea liniilor sale de business: ATP Trucks – producție camioane, ATP Bus – producție autobuze, ATP Motors – dealership auto, Hefton – utilaje și echipamente pentru construcții, Stamer – semiremorci/suprastructuri, ATP Automotive – producție și distribuție piese auto pentru camioane.

8 comentarii

  1. ecologist Răspunde

    Promovați la greu autovehiculele electrice. Foarte bine! Dar aici e un mare DAR! Dacă prin absurd toată lumea ar trece sau măcar majoritatea pe vehicule electrice toată rețeaua electrică ar pușca din toate părțile. Ne-am da foc constant la toate stații de transformare, vă spun eu! Pentru că nu e dimensionat deloc la un asemenea consum! Mă gândesc că teoretic și Electrica știe asta. Mă gândesc.🤔🤔🤔😲
    Dar tot e un pas spre direcția bună.

  2. Techno Răspunde

    Bateriile la un bus costa peste 100k de euroi…. Dupa 6 ani da rateuri…. E plin in Olanda de masini de 5-6 ani, electrice de vanzare, la7500 euroi, nimeni nu vrea sa cumpere alta baterie….
    Nu degeaba ungurii au comandat sute de autobuze pe hidrogen…… : alimentezi sub 10 minute, nu ai treaba cu durata de viata a bateriei.

  3. GB Răspunde

    Recent am discutat cu o cunoștință pe tema viitorului în domeniul auto și mai ales a transportului în comun(acesta fiind șofer de autobus cu experiență în Norvegia) și mi-a spus că și ei au trecut prin dilema aceasta electric/hidrogen, iar după testări de mai mulți ani au optat pentru un viitor cu hidrogen pentru transportul în comun(lucrează pe așa ceva). Părerea lui :
    – ” Viitorul sunt autovehiculele pe hidrogen și nu cele electrice!”

  4. Fanica Răspunde

    Autobuzele și mașinile electrice nu sunt sustenabile.
    Am mașină electrică și mă gândesc să o vând …..
    Iarna dacă pornesc încălzirea nu pot să o parcurgă mai mult de 100 110 kilometri cu el ……
    Vara merg 240-280 de km cu o încărcare care durează 4-6 ore

  5. Eu Răspunde

    Toate ca toate! Dar cand se deschide Autogara de pe Botizului? Sa mai scapam de cei de pe Corvinilor! Este aglomerat strada Corvinilor in apropierea Mag. Kaufland

  6. Norick Răspunde

    CÂND NU SE VA MAI UITA PRIMARUL ÎN CURUL OAMENILOR!!!! SATU MARE ORAȘ HAOTIC BEZMETIC!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.