Ultima actualizare: azi, 20:09
Locale

Austriecii de la Strabag blochează dezvoltarea Aeroportului Internațional Satu Mare

Austriecii de la Strabag blochează dezvoltarea Aeroportului Satu Mare după ce au pierdut licitația. Aeroportul este presat de timp căci finanțarea vine din fondurile europene (FEDR) dedicate reabilitarii si modernizarii infrastructurilor aeroportuare din Romania, iar Strabag profită de asta, informează clujust.ro.

Satu Mare, alaturi de alte aeroporturi din Romania au aplicat si au obtinut banii necesari din fonduri europeane. Proiectul va oferi judetului un aeroport mai functional, mai mare, care indeplineste toate standardele internationale de siguranta.

Aeroportul International Satu Mare este pus intr-o situatie ingrata. Practic, aeroportul este blocat de catre o firma austriaca care, dupa ce a pierdut licitatia, a decis ‘’sa moara si capra vecinului’’. Cei de la Strabag, clasati pe locul doi in cadrul procedurii de achizitie publica, au decis sa depuna contestatie la CNSC impotriva rezultatului procedurii.

Astfel, semnarea contractului de proiectare si executie va fi blocata pana la pronuntarea unei decizii de catre instantele competente, iar intarzirea provocata de firma Strabag, coroborat cu faptul ca programul european de finantare inceteaza la finalul anului 2023, va face ca Aeroportul Satu Mare sa piarda fondurile europene, indiferent de rezultatul contestatiei.

La Satu Mare, la licitatia pentru reabilitarea si modernizarea infrastructurii aeroportuare, asocierea condusa de Strabag, din care face parte si o alta firma din Cluj, a iesit pe locul doi si a pierdut incredintarea contractului care a fost facuta catre asocierea Bog’Art – Drumuri Bihor  – UTI.

Sursa: clujust.ro

 

 

 

25 comentarii

  1. H&R Răspunde

    Scor 1-1. Numai ca noi stam la pierdere.

  2. Unguru civilizat Răspunde

    Io zic sa mearga acolo in civilizatiea lor, la ce dracu stau pe tara asta.

    • un cunoscător Răspunde

      No hai să-ți explic atuncea cum se dau banii în Ioropa așa pur neîntâmplător!
      Când erau italienii cu președenția UE (Romano Prodi) noi am primit bani pentru refacerea drumurilor naționale. Atunci s-a refăcut și drumul către Cluj între altele. Cine a fost cu lucrările? Astaldi! Adică italienii.
      Când am vrut să intrăm în mUE și ni s-a fluturat sub nas posibilitatea ce a trebuit să facem? Să vindem Petrom. Cui i-am vândut? Către OMW. Cine era președinte la UE atunci? Pur întâmplător Austria. Ei vin aici ca să ia banii ce primim de la mUE și să le ducă înapoi la ei. Că doar n-o fi ei fraieri! No cam așa se dau banii europeni. Durerea în cazul de față este că lucrarea trebuie terminată anul ăsta că altfel se pierde. La cum mișcăm noi în front eu zic că putem pune cruce. Și dacă facem gălăgie ne vom trezi și cu tărăgănarea podului 3 care cine face? Strabag. Ajunge? Așa de sfinți sunt austriecii când e vorba de bani mulți că dracul e mielușel față de ei. Asta valabil și la ceilalți sfinți autoproclamați, adică neerlandezii.

      • H&R Răspunde

        Franciaország január–június 2022
        Cseh Köztársaság július–december 2022
        Svédország január–június 2023
        Spanyolország július–december 2023
        Belgium január–június 2024
        Magyarország július–december 2024
        Lengyelország január–június 2025
        Dánia július–december 2025
        Ciprus január–június 2026
        Írország július–december 2026
        Litvánia január–június 2027
        Görögország július–december 2027
        Olaszország január–június 2028
        Lettország július–december 2028
        Luxemburg január–június 2029
        Hollandia július–december 2029
        Szlovákia január–június 2030
        Málta július–december 2030

        • H&R Răspunde

          Románia január–június 2019
          Finnország július–december 2019
          Horvátország január–június 2020

        • un cunoscător Răspunde

          Da, dar unii au agenda lor prestabilită. Pe la unii banii sunt cei importanți mult-mult peste ce se întâmplă și ce se concepe/acceptă la noi. Iar acele țări își protejează interesele financiare fără cea mai mică jenă. Chiar pot fi foarte agresivi dacă îi calci pe bătătură.

          • H&R

            Adevarat. Romania, vacuta holstein a europei. Cam sado-mazo dar romanilor le place…la nebunie.
            Mulge EU Elvetia USA Ukraina Rusia Moldaaavia sa nu uitam, mancare tzoki, si daca nj da lapte mai primeste si o bat… corectie.

  3. ………. Răspunde

    Asa se intampla cand o tara e condusi de fanarioti.

    • Vulpea bi-polara Răspunde

      Pai doar un fanariot ar pune botul la povestea ca santierul acela se poate face fara inchiderea aeroportului. Adica, refac pista, platforma etc…dar avioanele zboara.

      • De aici înțelege fiecare ce vrea Răspunde

        La ce trafic avem eu zic că se pot angaja și la asta. Dacă nu era cursa aia charter de la New York cu evreii care s-au dus la memorialul de la Sighet nu știu cu ce se mai făleau acum.

  4. Cosma Adrian Răspunde

    Selina este firma din Oradea care este responsabilă pentru ratarea continuării autostrăzii A3 între Biharia și Chiribiș!
    Firma are un obicei de a sublicita, adică oferă mult sub prețul pieței doar pentru a câștiga licitația, iar apoi cere să fie majorată valoarea contractului!!
    Din acest motiv, firma are aviz negativ de la Ministerul Transporturilor, deci oricum nu putea semna contractul de execuție!
    Un fel de tehnicAssist de Bihor!

  5. s.m. Răspunde

    Or cum la traficul care este, sau mai mult, nu este! Nici o alta cursa In afara de cele din UK si Bucuresti. Nu vad, de ce ar trebui bagati alti bani pentru modernizare. In toti acesti ani nu au fost in stare sa atraga alte curse gen Germania, Italia, Franta, Irlanda etc. ca sa fie justificat ca ar trebui facute acele moderizari.

    • H&R Răspunde

      Cine-i sefu’ la aeroport SM? Unde locuieste? Nah vezi?

    • Sâcă Răspunde

      Eu din experienta meseriei mele, dau perfectă dreptate lui s.m. Cel puțin Gearmata, Clujul Aradul și Oradea sau dezvoltat după 2000 odată cu investitorii care veneau in Ardeal din Treviso ,Bologna Verona etc ,cu doua curse săptămânal .Urcai să bei o cafea în așteptare la Oradea, pe lângă o apă chioară, stăteai la masă și scaune din pal acoperit cu material ieftin ca tapițerie . Ulterior ori de câte ori mergeam, vedeam cum se miscă treburile spre bine (altfel erau ca niște autogări de provincie)

  6. Adevărul Răspunde

    Directorașul cu noua lui gașcă de hoți incompetenți a pierdut proiectul…..

  7. Sorin Răspunde

    Dl. Director a scos la concurs posturi cu cerințe cu studii superioare de lungă durată și el are puși la conducere oameni ce nu au nici diplomă de Bacalaureat sau cu studii medii, pe care ia numit peste noapte din necalificați, șefi…..El face legea la Aeroport….

    • Sindicalistu Răspunde

      Pai are de ales? Daca “profesionistii” au plecat dupa ce io prins cu mainile varate adanc in banii sindicatului, motorina, materiale de la garaj etc?

      • Sorin Răspunde

        Ai dreptate dle sindicalist, “meseriașii” au plecat din cauza hoției ce e acolo. Hoții tot acolo au rămas, doar sunt filmări cu ei.

      • Sindicalistu Răspunde

        Adica directoru io prins pe “profestionisti”.

        • Sorin Răspunde

          Vroiai să spui de Hoții de lemne, dle Sindicalist?
          Doar niște profesioniști fac așa ceva și pe urmă șterg filmările ptr. că Dna. Mis Polițista doarme in bocancii statului.

          • Sindicalist

            Sorin sau cumva Florin? 🤔
            Parca recunosc numele acesta de pe un profil olx, ce oferea servicii de detaling auto in timpul serviciului (asta pe langa import china si comert cu auto rulate – cu tot cu fiscalu adus acasa de nevestica).

  8. Politista Răspunde

    Oare vaca acela scarboasa, doamna grozava, mis militian groza, cand dracu va fii eliminat de acolo?
    Dracul sa ia odata, de rautacioasa si proasta ce e.

    • Tolo Răspunde

      Te-a făcut la permis? Ai luat-o pe interzis? 🤣🤣

    • Corleone Răspunde

      S o pupați in dos!!!hotilor !!contravenientilor și scursurilor ce sunteți !!!in frunte cu slugoii politici de pe aeroport!!!

  9. Nha Răspunde

    Ar trebui facute niste modificari la termenele de solutionare a contestatiilor, sa fie intre 1-3 luni max!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.