Ultima actualizare: azi, 22:30
Locale

STATISTICĂ. Presa online, creştere spectaculoasă. Ziarele şi televiziunea, în picaj

Presa online se află în creştere spectaculoasă, devenind principala sursă de informare în special în rândul tinerilor, în vreme ce televiziunea şi ziarele tipărite au scăzut foarte mult, acestea fiind preferate de publicul în vârstă, arată un studiu SNA Focus, dat publicităţii de BRAT.

Potrivit graficului prezentat, peste 90% din tinerii până în 34 de ani se informează din presa online şi doar 9% mai urmăresc presa tipărită. A doua sursă de informare pentru tineri o reprezintă social media şi sectorul OOH (out of home advertising), după care urmează platformele VOD (Video on demand). Televiziunea şi podcasturile sunt pe acelaşi loc. De remarcat este foptul că doar 9% din tineri răsfoiesc ziarele tipărite şi doar 6% ascultă radioul.

De cealaltă parte, publicul de peste 65 de ani se informează în principal de la televizor şi din campaniile OOH. Şi în acest segment de vârstă, presa online este peste prea scrisă, adică 22% din vârstnici consumă conţinut media online şi doar 13% mai aruncă un ochi prin ziarele tipărite.

Tendinţele sunt foarte clare, motiv pentru care bugetele de publicitate ale firmelor care doresc promovare eficientă în 2023 se orientează exclusiv spre online. În mediul online costurile pentru a ajunge la un posibil client sunt mult mai mici şi eficienţa este mult mai mare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.