Ultima actualizare: azi, 13:29
Locale

Femeie rănită într-un accident, în Austria. A murit în Satu Mare, după câteva zile. Soțul dă vina pe șofer

O sătmăreancă ce se întorcea din Germania a fost rănită într-un accident, iar câteva zile mai târziu aceasta a decedat la Spitalul Județean Satu Mare. Ea se afla în calitate de pasager într-un microbuz de transport persoane, microbuz ce a fost implicat într-un accident pe o autostradă din Austria. În urma impactului, femeia a fost rănită, însă a refuzat transportul la spital, precizând că se va trata în țară. Doar că, la doar câteva zile de la accident, aceasta a decedat. Șoferul microbuzului nu a fost găsit vinovat, însă soțul femeii cere să se facă dreptate.

Potrivit informațiilor PortalSM, în data de 06/07.01.2019, sătmăreanca se afla în calitate de pasager într-un microbuz de transport persoane care se deplasa din Germania spre România. În Austria, pe autostrada A1, în raza localității St. Polten, microbuzul a fost implicat într-un accident care a provocat femeii o fractură la nivelul tibiei stângi. Aceasta a primit primul ajutor din partea echipajului de salvare ajuns la fața locului, ca ulterior să își continue deplasarea spre România. Ajunsă în țară, starea de sănătate a femeii s-a înrăutățit, motiv pentru care s-a prezentat la spitalul din Satu Mare, unde a decedat în data de 10.01.2019, ora 03.18, din cauza unei tromboze pulmonare ce a condus la stop cardiac.

Cum s-a produs accidentul

Cu ocazia audierii în calitate de suspect/inculpat, șoferul microbuzului a declarat că la data de 06.01.2019, în jurul orei locale 15:00, în calitate de angajat al unei firme ca și conducător auto, firmă care se ocupă de transport persoane, a condus microbuzul marca Mercedes Sprinter de 8+1 locuri, din direcția orasului Sinmaringen din regiunea Stuttgart către Satu Mare. În jurul orei 00:05 – 00:10, având patru pasageri, printre care și victima, circula pe banda 3 de circulație, cu aproximativ 110-115 km pe oră, moment în care a observat faptul că în fața sa a virat brusc la stânga un ansamblu de vehicule format dintr-o autoutilitară cu remorcă. A încercat să evite coliziunea cu ansamblul de vehicule care circula în fața sa, însă nu a reușit și a intrat în coliziune cu remorca.

În cauză nu s-a stabilit exact locul impactului (pe banda 1 sau pe banda 3), însă raportat la avariile celor două autoturisme este posibil ca șoferul ansamblului de vehicule să fi pătruns pe banda pe care circula microbuzul. În aceste condiţii, nu i s-ar putea imputa șoferului microbuzului nepăstrarea unei distante corespunzătoare faţă de autoturismul din faţa sa, si nici faptul că nu ar fi adaptat viteza la condiţiile de drum, a reieșit din cercetările efectuate la fața locului.

,,Astfel, nu s-a putut stabili în concret acţiunea sau inacţiunea culpabilă a inculpatului care a contribuit la survenirea decesului victimei, iar pe de altă parte, se apreciază că şi în ipoteza în care s-ar constata că inculpatul nu a respectat întocmai măsurile de prevedere pentru exercitarea atribuţiile care îi reveneau în calitate de conducător auto nu se poate stabili o legătură de cauzalitate directă sau indirectă între încâlcarea acesteia şi rezultatul produs”.

Victima a refuzat transportul la spital: ,,Internarea i-ar fi dat o șansă”

În urma impactului, victima a acuzat dureri la nivelul picioarelor, a primit îngrijiri medicale la fața locului de la medicii austrieci, însă a refuzat să fie transportată la o unitate medicală declarând faptul că dorește să își continue drumul cu intenția de a se interna la spitalul din Satu Mare.

,,Potrivit raportului de expertiză medico legală nr. 1532/10 din 04.03.2020, decesul victimei s-a datorat trombemboliei pulmonare, complicatia directă a unei fracturi de gambă stânga. Din suplimentul la raportul de expertiză medico legală rezultă că internarea numitei în momentul accidentului i-ar fi dat o şansă de supravietuire, cu mentiunea că TEP s-ar fi putut produce si dacă susnumita ar fi fost internată si ar fi primit tratamentul anticoagulant specific. Nu există date obiectiv stiinţifice pe baza cărora să se poată afirma cu certitudine că internarea susnumitei imediat după accident i-ar fi putut salva viaţa. Între fractura de gambă şi deces există o legătură de cauzalitate indirectă, TEP fiind o complicatie apărută în evolutia fracturii de tibie”.

Soțul femeii cere să se facă dreptate

Șoferul microbuzului nu a fost găsit vinovat de decesul sătmărencei, însă soțul femeii cere să se facă dreptate: “A solicitat desființarea soluției de clasare și trimiterea cauzei la procurorul de caz în vederea completării urmăririi penale”. (…) ,,Prin plângere este criticată soluţia de clasare, apreciindu-se că în cauză soluția de clasare este rezultatul interpretării greșite a probelor şi că nu au fost administrate suficiente probe în ceea ce priveşte dinamica producerii accidentului, considerând că în acest sens ar fi necesară efectuarea unei expertize privind dinamica producerii accidentului”.

Dosarul se află acum pe masa judecătorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.