Ultima actualizare: azi, 12:10

Locale

Autorizarea unui cod CAEN

O firmă își poate extinde activitatea în timp, situație în care dacă nu are autorizat codul CAEN specific activității respective trebuie să parcurgă o procedură în acest sens.

Completarea documentelor

Există un pachet de acte specifice, care trebuie redactate, pentru a se produce această modificarea. După completarea actelor, acestea se depun la registrul comerțului, fiind instituția competentă să soluționeze dosarul. Pachetul de acte necesare diferă în funcție de tipul de firmă.

În cazul SRL, asociatul unic sau asociații (dacă sunt mai mulți) trebuie să adopte decizia asociatului sau decizia asociaților prin care se hotărăște completarea actului constitutiv al firmei cu codul CAEN dorit.

Astfel, în cazul în care există mai mulți asociați trebuie să fie toți de acord, având în vedere că această modificare conduce la modificarea actului constitutiv al firmei. Orice decizie care implică modificare actului constitutiv se adoptă cu votul tuturor asociaților cu excepția cazului în care asociații au derogat de la această regulă.

În cazul PFA, sunt necesare mai puține documente, întrucât aici nu există act constitutiv și, deci, nici necesitatea unei decizii a asociatului / asociaților etc.

În ambele cazuri, atât la SRL, cât și la PFA, se va mai completa declarația pe proprie răspundere prin care se va indica locul unde se desfășoară activitatea respectivă, existând trei posibilități.

Locul desfășurării activităților

Registrul Comerțului este informat prin declarația de mai sus cu privire la locul unde se desfășoară activitatea economică, existând trei variante:

  • activitatea se poate desfășura la sediul firmei;

  • activitatea se poate desfășura la sediul secundar / punct de lucru;

  • activitatea se poate desfășura la terți, în afara sediului social.

Există activități care datorită naturii lor se pot desfășoară la sediu sau sediu secundar, cum este un magazin mixt, un salon de coafura etc., dar și activități care potrivit naturii se desfășoară în afara sediului, cum sunt construcțiile, care se desfășoară la clienți / beneficiari, transporturile, curățenie etc.

Există și o categorie de activități care pot fi prestate de oriunde și ne referim la cei care lucrează online. Aceștia pot declara că îți desfășoară activitate la sediu, dar și în afara lui, în funcție de cum lucrează efectiv.

Durata în care se produce modificarea

Procedura de adăugare a unui cod CAEN nu ar trebui să dureze mai mult de cinci zile lucrătoare, iar termenul poate fi și mai mic de atât.

După redactarea pachetului de acte, acestea se depun la registru. Registrul acordă termen ziua următoare când, dacă totul e în regulă, dosarul se admite și se produce modificarea.

Procedura online

Toate procedurile de la registrul comerțului pot fi parcurse online, inclusiv cea de autorizare a codului CAEN.

Pentru a depune însă actele online este nevoie de semnătură electronică. Cine nu o are poate apela la serviciile unor firme (cum este și cea din linkul de trimitere) care se ocupă doar cu aceste proceduri.

Avantajul procedurii online este reprezentat de faptul că nu este necesar niciun drum la registru sau alte instituții, totul se poate face din fața calculatorului, fiind un mare avantaj în mod special pentru cei din diaspora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.