Construirea drumului expres Satu Mare – Baia Mare ar putea începe în acest an. Deputatul PNL de Maramureş, Florin-Alexandru Alexe, a anunțat, miercuri, 10 ianuarie, că drumul expres Baia Mare-Satu Mare va fi lansat în licitaţie publică, iar lucrările ar putea începe în acest an, informează ziare.com.
Proiectul a fost propus de peste 20 de ani, pentru a fi realizat în diferite guvernări.
“Punem proiectele necesare dezvoltării Maramureşului în prim-plan! Aşa cum am promis, Drumul expres Satu Mare-Baia Mare urmează să devină realitate. Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transportului, a anunţat noi veşti bune privind dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. În anul 2024 este vizată lansarea licitaţiilor pentru execuţia de lucrări a peste 750 de km de drumuri de mare viteză, printre care şi Drumul expres Baia Mare-Satu Mare. La finalul anului 2023, pe traseul drumului expres s-au executat ultimele foraje pentru completarea studiului geotehnic. În continuare, vom face toate demersurile necesare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere”, a spus Florin-Alexandru Alexe.
Drumul expres Baia Mare – Satu Mare – Petea (vamă şi punct de frontieră spre Ungaria) este un proiect de peste 20 de ani care a fost propus pentru a fi realizat în diferite guvernări, însă a fost mereu amânat din planul de investiţii.
DATE TEHNICE:
Drum Expres Satu Mare -Baia Mare : în lungime de 72,51 km, va străbate traseul Satu Mare (DN 19 din Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare) – Botiz – Odoreu – Livada – Medieșu Aurit – Apa – Seini – Pomi – Ardusat – Recea – Tăuții Măgherăuș – Baia Mare (Bd. Independenței) și pentru care e prevăzută execuția a 29 pasaje, 22 poduri, 8 noduri rutiere, 142 podețe, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii, respectiv un centru de întreținere și coordonare a traficului.
Interesele au facut acest traseu idiot. Sa ajunga un baimarean la Oar, unde va fi trecerea de frontiera, trebuie sa treaca somesul de 3 ori. Nu era mai simplu si mai usor spre BM-Ardusat-Pomi-Paulesti si o varianta ocolitoare de SM prin sud? Nu trebuia construit inca un pod pe Somes, Satu Mare avea centura de ocolire completa si in sud.
… și nici nu era un traseu complicat de trasat. La sud de Someș există încă fostul traseu al trenului juji, terenul stă degeaba și putea să ducă prin acest drum la dezvoltarea zonei care este vai și amar acum. Ecologiștii exact asta au propus când au fost consultați. Apoi s-a luat decizia asta că doar consultarea a fost doar ca să fie. Dar ca să vezi cineva avea interes ca acel drum să meargă unde va merge. Și nici exproprierile nu erau așa costisitoare și dificile ca în cazul acesta bătut în cuie. Iarăși e ca și în cazul podului 3. Facem un proiect umflat ca să umplem conturile unora. Cine nu mă crede să verifice în detaliu cam unde va trece drumul în zona orașului Livada. Cred că intuiți de ce zic asta. Și în contrasens să se uite cum se va lega viitorul drum expres la autostrada maghiarilor cherestul peste heghi, ciopârțind terenurile celor din Vetiș. Iar la final va fi ca și în cazul Sătmărel. Adică rămâne cum a vrut Bucureștiul, că doar ei dau banii. Iar dacă se vociferează zgomotul nu ajunge nicicum la urechile lor. Nici nu-i interesează, proiectul să fie făcut.
Ai dreptate Alex, dar s-a vrut o legătură directă Dx și cu Halmeu + eventualele interese imobiliare, așa s-a ajuns la această aberație de drum!
Legat de interese imobiliare:
– valoarea despăgubită de stat pentru suprafața expropriată este sub valoarea pieței, și îți și taie terenul în bucăți inutilizabile, practic rămâi cu bucăți mici de cealaltă parte a drumului, la care nu ai acces facil!
– acces la Dx nu se face pentru fiecare parcelă, bătălia va fi pentru capete și în zonele adiacente acceselor la Dx, deci doar un număr limitat de potențiali beneficiari.
Așa că nu prea cred că s-au făcut intervenții în acest sens! Dimpotrivă, am câteva cunoștințe asociate într-o societate agricolă care se opun vehement construirii pe această variantă, tocmai din cauza celor expuse la primul punct, și se vor lupta în instanță cu CNAIR, așa că sunt sceptic cu privire la demararea lucrărilor!
Oricum, o porțiune din drum este la nivel de drum național cu 2 benzi pe sens, cu limitare de viteză la 70 Km/h în zona podului!
Nu limita este problema, ci faptul că pe DN au drept de acces inclusiv biciclete, căruțe și … pietoni!!!
Deci va fii o chestie cu dichis 😉
Ce-a mai prosată ştire pe care am citit-o, cum dracului să înceapă lucrările, dacă tu nu ai licitat-o încă, acest drum expres se va împărţi pe 2-3 tronsoane, şi dacă o scpt la licitaţie în acest an, deşi tare nu cred, o licitaţie durează cel puţin un an cu contestaţii şi alte prostii, după care mai durează până se emite câteva lunii bune până la emiterea autorizaţiei de construire, la ora actuală trebuia să avem un constructor pe drumul expres Satu Mare – Oar, şi nici acum nu a fost scoasă la licitaţie, deci despre ce dracului mai vorbim, prin anul 2026, ar putea începe ceva, deputatul PNL care a comentat prostia asta, îi pe lângă subiect rău de tot, tocmai ne arată ce idiot şi prost de om îi.
Touché, mon cher!
Dar dă bine înainte de alegeri, că pulimea nu știe ce și cum și-i putem fraierii cum (credem noi) că vrem!
Problema suntem noi ăștia care nu suntem vrăjiți ușor de alde deputați-supozitor!
Hihi, drum expres mai lung decat traseul DN?! WTF?! 😂
Asta am auzit-o si acum douazeci de ani. De muuuuult se tot construieste drumul “espreso” Satu Mare- Baia Mare. Pe site–ul CNAIR nici nu apare ca o investitie urgenta.