Ultima actualizare: ieri, 21:05
Locale

Kereskenyi Gabor anunță achiziția a 17 autobuze electrice în municipiul Satu Mare

Primarul Kereskenyi Gabor a anunțat, astăzi, că urmează să fie achiziționate 17 autobuze electrice marca Karsan în municipiul Satu Mare.

Potrivit declarației primarului, aceste autobuze electrice vor fi însoțite de 23 de stații de încărcare. Valoarea totală a contractului este de 64.2 milioane de lei, fiind finanțar prin PNRR.

„Am semnat contractul privind achiziția din fonduri europene a 17 autobuze electrice marca Karsan.  Acestea vor fi însoțite de 23 stații de încărcare pentru autobuze electrice. Valoarea contractului este de 64.2 milioane lei și este finanțat prin PNRR. Cu cele 17 autobuze electrice, Primăria Municipiului Satu Mare va ajunge la 45 autobuze noi cumpărate în ultimii 6 ani”, transmite Kereskenyi Gabor.

8 comentarii

  1. Maci Laci Răspunde

    17 bombe pe roți mai bine zis.

    • abc Răspunde

      Bombe că bombe pe roți dar nici nu fac față. Stau toată noaptea la încărcat apoi ziua abia de apucă să facă jumate din cât face un autobuz clasic. Gândit cu fundul. Și culmea la final vom ajunge acolo că va mai trebui să achiziționăm să se acopere traseele care înseamnă alți șoferi, altă cheltuială în plus. Se va amortiza când va ninge vara cu ******.

  2. Aalex Răspunde

    🤣🤣🤣Ce specialist sunteti

    • abc Răspunde

      Numai citez dintr-un articol de acum o lună tot de la portalsm.
      “…… există riscul ca „fenomenul Oslo” să se repete şi în alte oraşe, cum e Satu Mare. Aici primele maşini electrice au fost achiziţionate de cei de la Apaserv. Unii angajaţi nu sunt pe deplin mulţumiţi de noile vehicule. După un anumit timp, acumulatorii se golesc destul de rapid, necesită mult timp pentru reîncărcare iar în unele cazuri nu este suficient timp pentru ca maşina să stea în priză deoarece apar noi intervenţii. Dacă în cazul unei maşini pe benzină/motorină alimentarea se face în 2 minute, aici necesită mult mai mult timp. Practic maşina nu poate fi exploatată în acest timp.
      Mai mult decât atât, societatea Transurban este în procedură a achiziţie a 17 autobuze electrice. Se doreşte ca acestea să aibă autonomie de 250 de km, însă şi cele din Oslo aveau declarată o autonomie identică, dar din cauza frigului (până la -30 de grade Celsius) autonomia s-a redus la jumătate. Condiţiile sunt diferite, dar multe semne de întrebare rămân.”
      Nu am inventat nimic, aici e vorba de nemulțumirea celor de la Apaserv în acest caz care sigur ai văzut și tu că au multe mașini de astea cu care circulă. Degeaba vom avea autobuze dacă stau jumate din timp la încărcat deci nu pot face traseele câte trebuie. Și stai să vezi ce va fi când ne trezim că trebuie schimbate acumulatoarele vechi! Tu știi cât costă una așa de-a moca ca să schimbi la o mașină electrică aflată deja în exploatare? No acum rânjește prostule! Că toate sunt și pe banii noștrii.

  3. Cosmin Răspunde

    A folosit inteligenta artificiala sau prostia umana sa ia aceasta minunata decizie pentru un oras ca Satu Mare. Poate ar trebui sa vada daca nu mai sunt si alte alternative.

  4. Nichipercea Răspunde

    Ce fain! Dupa ce s-a desfiintat reteaua electrica de troleibuze, amu fugim dupa autobuze electrice. Nota 2 cu steluta! 😂

    • Lili Răspunde

      Stâlpii au rămas, cablurile se pot pune din nou. Cred că este o soluție de luat serios în calcul.
      Cred că dacă ar fi viabilă linia vechiului număr 1 ar acoperi bine mare parte din oraș.
      Cei care iau aceste decizii au în vedere că aceste investiții necesită și întreținere, reparații? Sunt avute în vedere în bugetele viitoare?

      • 🤔🤔🤔 Răspunde

        E puțin mai greu decât atât. Stațiile de transformare care au deservit linia au fost dezafectate, devalizate că sunt goale și unele sunt deja proprietatea unor persoane fizice, deci nu sunt în proprietatea primăriei. Iar fără stații de transformare nu poți asigura funcționarea liniilor de alimentare a vehiculelor. E puțin mai complicat săî repui în funcțiune ceva dezafectat și nefolosit de 20 de ani ca să nu mai vorbim că Electrica este un partener dificil, greu de convins în asemnea cazuri. Exact cum nu poți lămuri CFR-ul cu pasajul închis la cimitir la gară ca să fie redeschis circulației. Sau tot ei ca să se realizeze pe viitor un pasaj pe Rosetti cum e pe Goga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.