Ultima actualizare: azi, 01:23
Locale

FOTO. A început cea mai spectaculoasă etapă de construcție a noului pod peste Someș

A început cea mai spectaculoasă etapă de construcție a noului pod peste Someș, a spus, marți dimineața, 2 aprilie, primarul municipiului Satu Mare, Kereskenyi Gabor. El a precizat că pe cât este de spectaculoasă, această etapă se anunță a fi una dificilă.

,,Lucrările la podul peste Someș reintră pe făgașul normal după problemele birocratice pe care le-am întâmpinat. A început cea mai spectaculoasă, dar și cea mai dificilă etapă de construcție a noului pod peste Someș, tensionarea hobanelor”, a spus Kereskényi Gábor.

Primarul municipiului Satu Mare a anunțat, la începutul acestui an, că noul pod peste râul Someș trebuie finalizat în acest an, chiar dacă termenul de execuție a fost prelungit.

Deschiderea centrală a podului este de 195 de metri și se vor folosi 190 de tone de cablu de oțel.

2 comentarii

  1. Radu Răspunde

    Nu inteleg de ce a fost necesar sa faca un pod asa pompos si complicat de construit. Podul de pe centura tot cu 4 benzi a fost gata intr-un an, podul de la Seini a fosta gata si el într-un an. De banii astia si in timpul acesta se puteau face in oras 2 poduri si era mai util. Nu ma intereseaza sa fie pompos, trebuie sa lege orasul si atat.

    • comentator Răspunde

      @Radu, problema nu e numai că e pompos și scump. Ceea ce idioții de serviciu nu vor să vadă e că totul este ținut de acele hobane. Iar dacă ele cedează pa și pusi pod. Noi nu avem capacitate de întreținere pentru asemenea pod (nu avem cum să avem) și nici firme de specialitate nici măcar prin apropiere. Îți dai seama că dacă e ceva trebuie chemată firma de la dracu-n praznic și costă enorm? Podul din cauza soluției e cu 30% mai scump decât unul clasic. Astfel de poduri se fac unde terenul este instabil, mlăștinos și trebuie să aibă deschidere mare pentru circulația fluvială. Adică cum e podul Erasmus la vărsarea fluviului Rin în Marea Nordului și acolo frate este și ditamai port! Să-mi explice careva unde sunt întrunite aceste cerințe la noi????? Ca să nu mai spun că celelalte poduri menționate de tine sunt gata demult în exploatare (cea de pe variantă cel puțin) bine mersi! Voi știți că proiectantul care a proiectat vechiul pod care nu mai este și care era în locul podului Decebal a făcut la vremea sa ani grei de pușcărie pentru că a folosit material excesiv și a mers prea spre siguranță? Apoi i-au dat drumul autoritățile numai după ce a rezistat la inundația din 1970????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.