A fost aprobat proiectul care are în vedere realizarea unei pasarele pietonale și velo în intersecția Crinul din municipiul Satu Mare. Proiectul a fost aprobat joi, 23 mai, în cadrul ședinței Consiliului Local al municipiului Satu Mare
Poriectul va fi finanțat din fonduri europene, fiind în valoare de 34.477.285 lei. Totodată, au mai fost aprobate două proiecte importante pentru municipiu.
„Pregătim viitoarele proiecte finanțate din fonduri europene. Consilul Local Satu Mare a aprobat în ședința de joi trei noi proiecte finanțate din fonduri europene, în valoare totală de 322 milioane de lei
– Sistem integrat de monitorizare a traficului și mobilitate inteligent în Municipiul Satu Mare, în valoare de 145.235.582 lei
– Piste velo și sistem de monitorizare a traficului rutier în Municipiul Satu Mare”, în valoare de 142.228.632 lei
– Pasarelă pietonală şi velo intersecţia Crinul”, în valoare de 34.477.285 lei”, anunță Primăria municipiului Satu Mare.
Pasajul de la intersecția Crinul
Pasajul suprateran se propune a fi realizat prin realizarea unei compoziții de platforme concentrice, cu o simetrie axata, cu structură metalică. Platformele vizează tipurile de utilizatori propuși (pietoni/cicliști) și sunt conectate cu spațiul public median propus, unde pot avea acces cicliștii ce doresc să tranziteze zona. Platforma va fi dotată cu lifturi ce deservesc accesul și tranzitul persoanelor cu dizabilități, din toate punctele orientative ale intersecției, potrivit proiectului.
De asemenea, se propune inserția spatiilor înverzite într-un procent ridicat de ocupare, cu vegetație adaptată condițiilor climatice specifice zonei în vederea oxigenării mediului înconjurător, ținând cont de parametri ridicați de poluare în zona studiata, cu flux intens de trafic auto. Se va efectua un sistem de iluminat al pasajului cu tehnologii noi, eficiente energetic cu sisteme de iluminat alimentate cu panouri solare si se va asigura scurgerea apelor pluviale. Totodată, se va realiza modernizarea, extinderea și eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public aferent zonei cu sisteme de iluminat cu panouri led. Pista pentru bicicliști va fi cu dublu sens, având o lățime degajată de 2.5 m, adiacentă aleii pietonale principale cu lățimea de 3,5 m.
Rezultatul aşteptat al proiectului constă în reducerea traficului auto în intersecția Crinul, prin timpi de așteptare în intersecție drastic reduși pentru conducătorii auto, iar pietonii și bicicliștii vor putea avea flux continuu în condiții de siguranță.
Obiectivul proiectului este reducerea emisiilor de carbon prin îmbunătățirea mobilității urbane, a mediului urban și creșterea calității vieții în municipiul Satu Mare.
Cum spunea jean Luc Picard – Engage! To the Final Frontiere! Numai klingonienii sau romulanii să nu se supere. E SF tot ăsta. În loc să urcați pietonala peste trafic mai bine ați fi băgat traficul auto în pasaj și dispărea tot zgomotul din intersecție instantanteu. Și era și mai ușor de făcut că aici va fi veșnic bai cu lifturile. Știu eu de ce zic asta. Așa cum am transmis la Panait cu viurile lui cu malul Someșului sau cu Grădina Romei și aici e valabil, nu mai fumați atâta că e tare marfa și mai reduceți doza. Dar dacă tot insistați pe această cale estimez că pentru asta ne trebuie minim 6-7 ani ca să fie dat în folosință. Și ca să vezi pentru un pasaj ar ajunge maxim 2 – avem exemplul Oradea – și nici lifturi nu ar trebui, absolut deloc. Iar partea pietonală la nivelul solului ar fi chiar mai plăcut pentru ochi. Cum e acum centrul vechi. Acolo trebuie să ne placă dar aici nu e voie????? Care va zice că la pasajeșe subterane este problemă când plouă, da este problemă. Dar asta din cauză că toată concepția s-a proiectat greșit și este subdimensionat. De aia.
Speram totusi ca nu se distruge acel spatiu verde vechi si unic deja existent in acea zona pentru a crea aceasta monstrozitate.
Da, este bine venit proiectul pt descongestionarea traficului. Ideal era unul si la Burdea in special pentru pietonii care ocolesc ff mult. Problema este ca aceasta conceptie este foarte scumpa si complicata ( durata mare de executie, deranj maxim in trafic) se puteau face pasaje subterane pt pietoni si biciclisti cu banda rulanta continua pt cei cu probleme de mobilitate la preturi mult mai mici si mai putin deranj.Ce este bine sa inteleaga municipalitatea este ca nu trebuie sa primeze proiectele faraonice ( vezi si podul hobanat ) ci utilitatea si integrarea lor cat mai rapida. Sunt f multe de facut cu privire la infrastructura critica si este pacat sa pierdem timp si bani europeni doar din dorinta de a ne fălii!Daca tot vrem sa facem liste cu realizari este bine sa fie mai lungi decat scurte dar pompoase!Apoi intervine si latura ecologica, la ce folosesc mii de tone de beton turnate intr-o intersectie? Poate doar celui care toatna, sa fie…Tarr?
@Primărică, corect. Vezi că aici va mai fi o problemă. Eliminând traficul pietonal de la nivelul solului traficul auto va fi și mai rapid și în flux continuu și vom avea veșnic câte un grăbit înfipt în careva stâlp de susținere a acestei supratraversări. Știi prea bine cum se circulă dacă se elimină nevoia să mai fii atent la ceilalți. Sunt de acord și eu că deja e prea de tot în anumite zone dar asta nu înseamnă că trebuie să implementăm supermega proiecte ca asta. Iar la final ne vom screme că hopa nu ne-am gândit la mentenanța mult mai scumpă. Cum va fi în acest caz sau cum va fi și în cazul podului hobanat.
La ce scara sunt facute aceste proiecte utopice care apar mai nou? Ca nu corespund cu realitatea de pe teren.
La scara unu pe una!😂😂
Merge și una pe unu,mai ales pentru leneși 😜
Facem zona de promenada deasupra intersectiei cu puncte de belvedere spre apartamentele de la etajul 1? Chiar este nevoie de aceasta ‘solutie’? Asa cum au spus si altii, existau variante mai bune. Plus ca va necesita mentenanta continua si permanenta ca sa nu ne cada in cap. Este urat si invaziv.
Corect este urat și invaziv! Ce Promenada este aceea in care inhalezi toate noxele dintr-un sens giratoriu foarte circulat. Dacă se gândeau puțin, in condițiile in care chiar era necesar sa toarne atât beton mai bine introduceau traficul velo și pietonal subteran, făceau o pasarela tip bretea suspendată peste sensul giratoriu doar pentru cei care se deplasează liniar pe Careiului.Și din nou întreb proiectele acestea de infrastructura in baza căror studii se fac sau ce visează unii după chef cu lăutari și votam in Consiliu?
@Vizionaru, tu nu vezi ca proiectele sunt facute pentru firme, nu pentru satmareni.
E greu de priceput ca sunt fonduri europene si atunci de ce sa nu faci ceva cu care sa te falesti??? Na ce sa faci… atata tam-tam ca si la pietonala de pe Somes, ca nu-i bine, ca nu are utilitate ca dreaq ca masa apoi uite cat de misto arata!
Totuși, să nu uităm că Sătmarul nostru este la câmpie și intersecțiile sunt aproape de albia Someșului, terenul este aluvionar, ceea ce ar face foarte scumpă o soluție subterană! Nu imposibilă, ci doar scumpă.
Eu aș merge pe pasaj subteran pe centrul axului pentru direcția Careiului, sens giratoriu pentru celelalte direcții și pasajul suprateran pentru pietoni.
Ascultă la mine, în zona respectivă chiar nu e problemă. Poate nu mă crezi dar în zonă freaticul e la sub 10 m (-12-16 m chiar). Serios. E o nenorocită de argilă galbenă în strat de vreo 3 m grosime care nu lasă ca apa să urce. Ce era apă la fundația bisericocatedralei neterminate era de la infiltrația laterală dinspre râu și biserica e cu 2-3 metri (ochiometric zic că nu cunosc exact cotele) mai jos decât intersecția. Dacă umblai cât s-a făcut NEPI puteai vedea și tu. Nu e nici o problemă cu asta. Apa care este în pasaje este de la ploaie. Iar asta se poate rezolva ușor cu o canalizare pluvială dimensionată cum trebuie nu cum sunt prin oraș în momentul de față majoritatea și atenție pompe de apă cu capacitate mărită. Asta ca să nu mai povestim că un pasaj de asta este infinit mai ieftin decât OZN-ul ăsta. Îți spune asta un geotehnician. Nu vă dați cu părerea unde chiar că nu vă pricepeți. Nici eu nu comentez despre medicii care operează pe cord deschis sau despre bomba atomică. Așa că ….
De la a arata misto pana la complet functional/sustenabil/foarte bine e cale lunga. Se putea si mai bine. Si aici e marea problema, ca se poate si mai bine si nu-i totuna. Si sa nu uitam de vegetatia si asa saraca (ca am luat recent ‘premiu’ la spatii verzi) e ciuntita grav la fiecare asemenea interventie (si ar putea sa nu fie).
S-a mai incercat cu pasaj subteran la gara, sub sinele de tren. Mergeti sa constatati rezultatul!
E în capătul opus al orașului, alte condiții geologice și nici nu s-a făcut cum trebuie, nici săpat și nici izolat. Apoi nici de întreținut nu s-a întreținut mai deloc. De fapt nici nevoie mare nu era de pasaj numai că a fost diliul nu știu cărui secretar de partid. Poate nu țtiai așa că află de la mine condițiile locale de fundare sunt diferite la aeroport față de ce e la Cubic. Du-te și mătură mai bine curtea și nu filozofa că nu e de tine.
Imi pare rau ca mi-am permis o remarca in legatura cu acest subiect. Site-ul acesta va apartine in mod evident, iar singurul in masura sa aveti pareri sau remarci sunteti dumneavoastra.
Ție să-ți pară rău că vorbești despre lucruri despre care habar nu ai. Dacă eu sunt verificator de proiecte cu atestat MLPAT la cerința Af și cu asta mă ocup zi de zi permite-mi să-mi exprim părerea avizată. Că de prea multe ori se bat câmpii pe aici de unii care se pricep la orice. Așa că lasă tu ironiile ieftine, bine? Eu doar aș fi curios dacă măcar s-a analizat posibilitatea realizării acolo a unui pasaj subteran. Îți spun eu că era o soluție mult mai bună și se putea implementa infinit mai ieftin și mai repede. Ca să nu mai povestim că suma alocată acestui proiect de vreo 8 milioane de euro cu tot cu TVA mi se pare enorm.
parerile mele:
cred ca cei care au autorizat acest proiect, prea s-au uitat la multe seriale SF
cred ca orice studiu de fezabilitate pertinent si dezinteresat ar fi facut ar fi dat “pas” acestui proiect.
un proiect utopic, grandoman si inutil la fel ca si pasarela. Astept sa fiu huiduit aici. Uitati-va la urcarea noua pentru biciclisti de pe langa casa de cultura: are aceeasi dimensionare exagerata cat aia de urcare cu masini laterala pe podul Decebal.Hai sa turrnam betton cat mai mult. Vin sa intreb: chiar este nevoie de acest proiect utopic? Alte prioritati nu are SM?
Mare lucrare. Dar când se va termina. La noi (in SM) se începe lucrarea, se taraganeaza, se suplimenteza, se intrerupe, se reazvizeaza, se…, se… etc. Centura a durat 5 ani, podul l-au început, avea termene de finalizare 22.11.2022, nu peste mult trecem în 2025 și podul e încă la nivel de trambulina în Someș. Un proiect care se va finaliza probabil peste …., nu se stie. În stilul acesta de lucru nu se poate estima. ILUZII, DOAR ILUZII….
Exact. Tocmai de aia ziceam că ar fi cazul să tratăm problemele și să încercăm să le rezolvăm pe cât posibil mai simplu. Asta va necesita probleme serioase și la partea de întreținere. Exact ca și podul hobanat. Adică ne complicăm singuri.