Chiar și cele mai bune produse și servicii din piață au nevoie de promovare. Ca să ajungă la tine, potențialii clienți trebuie să te vadă, să te cunoască și să prindă încredere în ceea ce vinzi. Fie că deții un site de prezentare sau ai un magazin online, vei avea nevoie de o mână de ajutor, în condițiile în care vrei să-ți crești vizibilitatea și să atragi mai mult trafic organic.
Fiecare vizită în site se poate transforma într-o conversie. Și totuși…cum te faci cunoscut în industrie când există deja o competiție acerbă? Aici intervine rolul unui specialist SEO. Cu ce se ocupă și cum te poate ajuta? Află totul din acest articol.
Importanța optimizării motoarelor de căutare (SEO)
Fiecare zi vine la pachet cu milioane de căutări în Google, ceea ce înseamnă că optimizarea SEO este vitală pentru succesul afacerii tale. Întregul proces are în vedere îmbunătățirea vizibilității site-ului în rezultatele organice, afișate de motoarele de căutare. În linii mari, SEO te ajută să apari mai sus în clasament, atunci când utilizatorii caută anumite produse sau servicii relevante pentru business-ul tău. De ce este important să înveți cum să optimizezi SEO un magazin online și să accepți ajutorul profesioniștilor?
- Crești traficul organic în site;
- Îți faci numele cunoscut în industrie;
- Rămâi la curent cu mișcările principalilor competitori;
- Oferi o experiență îmbunătățită utilizatorilor;
- Înțelegi nevoile și așteptările publicului țintă.
Ce face un specialist SEO?
Rolul unui specialist în SEO este acela de a aduce site-ul tău mult mai aproape de potențialii clienți. Pentru a ajunge la rezultate optime, acesta abordează două direcții: SEO on-page și SEO off-page:
- Optimizare on-page: Abordând această direcție, specialistul verifică și îmbunătățește structura site-ului, viteza de încărcare, titlurile și metaetichetele, cuvintele cheie din conținut, imaginile, adaptabilitatea cu dispozitivele mobile etc;
- Optimizare off-page: În completare, se creează strategii de backlinking pentru a crește reputația online atât în ochii clienților, cât și în ochii motoarelor de căutare.
Care sunt responsabilitățile unui specialist SEO?
Un specialist SEO cunoaște și înțelege foarte bine modul în care funcționează motoarele de căutare, se adaptează continuu la noile schimbări și reglementări, creează un plan de acțiune bine ancorat în realitate și îl aplică pe cele două direcții, on-page și off-page. Iată câteva dintre responsabilitățile unui specialist:
- Dezvoltă strategii pentru creșterea vizibilității;
- Colaborează cu echipa de copywriting pentru a crea conținut calitativ;
- Analizează cuvintele cheie;
- Creează și implementează strategia de link building;
- Schimbă arhitectura site-ului, conținutul, link-urile și optimizează imaginile;
- Analizează statisticile și dă valoare datelor monitorizate;
- Analizează competiția pentru a descoperi noi oportunități de dezvoltare.
Impactul pozitiv asupra afacerii
Dacă ai bifat deja un curs de specializare și ai urmărit câteva tutoriale pe Youtube, înseamnă că faci parte din categoria celor care se gândesc să-și gestioneze singuri vizibilitatea în online. S-ar putea să-ți schimbăm radical concepția. De ce? Pentru că motoarele de căutare sunt în continuă schimbare. Doar un specialist, un om care face acest lucru zilnic, poate fi la curent cu noile reglementări, creionând cele mai inteligente strategii. O strategie SEO bine pusă la punct îți poate oferi un mare avantaj competitiv, în condițiile în care mediul online este în prezent destul de aglomerat. Când ar trebui să apelezi la un specialist? Ar fi câteva exemple:
- Când nu ai timp sau când nu cunoști pe îndelete tehnicile abordate în SEO;
- Când site-ul tău nu se clasează bine în rezultatele căutărilor;
- Când concurența ta folosește deja optimizarea SEO;
- Când preferi să te concentrezi pe activitatea ta de bază.
Așadar, dacă vrei să-ți îmbunătățești considerabil vizibilitatea și să obții mai mult trafic organic în site, atunci ar trebui să te gândești serios la o colaborare cu un specialist SEO.
plm