Ultima actualizare: ieri, 22:11
Locale

Gara din Satu Mare, din nou pe lista de modernizări. Investiție de peste 120 milioane lei

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pregătește documentațiile pentru modernizarea sau reabilitarea a 47 de stații de cale ferată, aflata în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice și morale, informează transilvaniabusiness.ro. Pe lista ministerului se află gările din Petroșani, Baia Mare și Satu Mare.

,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în cadrul Programului Transport 2021-2027. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA, precum și din alte surse.

Principala țintă a lucrărilor o constituie clădirile de călători ale staţiilor de cale ferată, cu accent, pe zonele de acces (intrare-ieşire), pe spaţiile destinate serviciilor de călători pe zona comercială, cât şi elementele de legătură cu liniile CF reprezentate de peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, precum şi elemente de siguranţă şi confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranţă între linii, rampe.

Investiție de peste 120 milioane lei în gara din Satu Mare

Stația CF din Satu Mare, clasat ca monument istoric de interes local, datată în 1899, urmează să treacă printr-un proces de modernizare în valoare de 121,32 milioane lei. Lucrările vizează modernizarea corpului de clădire și durează 20 de luni.

Gara Satu Mare nu are facilități pentru persoanele cu dizabilități de vedere, de auz sau locomotorii. Accesul individual la peroane, altele decât peronul de la linia 1, nu se poate realiza în condiții de maximă siguranță.

Accesul la peronul lat care deservește liniile II și III se realizează la suprafață, direct de la peronul liniei 1, prin treceri pietonale la nivel. Pentru peronul de la liniile II și III există un acces la un pasaj subteran care face legătura cu peronul liniei 1 dar este nefuncțional, fiind inundat și insalubru, intrarea în pasaj este îngrădită doar parțial existând riscul producerii unor accidente.

Proiectul pune accent pe modernizarea clădirilor din stația de călători, în special, pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, precum și pe asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, cu handicap vizual sau auditiv. Totodată, se vor efectua lucrări de ridicare a nivelului peroanelor, reabilitarea copertinelor, reabilitarea/modernizarea pasajelor, pasarelelor și asigurarea accesului la peroane intermediare. Clădirea de călători se consolidează integral, conform recomandărilor expertizei tehnice și se restaurează.

Noile compartimentări ale clădirii de călători vizează fluidizarea circulațiilor și facilitarea accesului călătorilor la noile funcțiuni aferente clădirii, funcțiunile din subsol se mențin. Spațiile clădirii de călători din parter se recompartimentează, atât pe zonele destinate călătorilor cât și pe zonele destinate personalului CFR Călători și CFR Infrastructură. Casele de bilete vor avea intrări independente și vor fi dotate cu grupuri sanitare proprii

18 comentarii

  1. Satmarean 1 Răspunde

    Ar fi bine sa se rezolve si traversarea liniei ferate intre str Grivitei si str Cimitirului .

    • Constantin Răspunde

      O pasarela pietonala ar fi solutia

      • @Constantin Răspunde

        Pe care nu va folosi nimeni. Omul s-a referit la deschiderea acelei secțiuni pentru circulație rutieră. Nimeni nu vrea să recunoască că în momentul în care într-un proiect este implicat și CFR orice inițiativă oricât de bună ricoșează din ei ca din perete. Așa că luați-vă gândul.

  2. Cosmin Răspunde

    E pe lista si pe aceeași lista e ai dj 193 pentru modernizare si s-au facut carpeli desi in ziar sa scris ca se face modernizare. Minciuni

  3. @@Constantin Răspunde

    pasajul rutier ar ramane blocat la orele de varf, ca treacavun tren trebuie minim 5 minute. Pasaj suprateran, sau subteran ar fi soluția

    • @Constantin Răspunde

      Când se vorbește de reluarea legăturii toată lumea se plânge de circulația cu mașina pe acolo că s-a întrerupt și trebuie ocolit mult. După tine cum se poate să faci un pasaj peste calea ferată care să permită circulația mașinilor pe acolo??? Aproximativ ai idee de unde trebuie să plecea acel pasaj ca să nu mai povestim că nu are loc să coboare înapoi la nivelul solului spre Botizului că distanța e prea scurtă?????? Numai uită-te cum arată pasajul de pe Fabricii. Unde faci așa ceva aici că nu ai spațiu destul? Și până la urmă pentru ce?

  4. No spa Răspunde

    Dacă ar da drumu la circulație pe acolo s-ar fluidiza circ. pe Botizului, dar de cîți ani și nimic.

  5. Zoli Husi Răspunde

    Nici “pasarile de noapte” nu isi mai fac veacul p-acolo asa puscata o ajuns gara

  6. willy Răspunde

    Vânzare! Mini aparatul de aer condiționat portabil răcește, hidratează și reîmprospătează. Silențios și portabil, poate fi dus la serviciu sau la plajă, răcește perfect și rapid camera. Preț foarte frumos – https://use.my/arctrum

  7. Costi Răspunde

    Speram ca modernizarea merge mana in mana cu restaurare adecvata pe un monument istoric clasa B, una din putinele cladiri emblematice pe care le mai avem in Satmar.

  8. H&R Răspunde

    Electrificarea în loc de diesel?

  9. Ce-fery Răspunde

    Mai pe romaneste , doare nu doare , am mostenit un RollsR. de la MAV si in 50ani l-am transformat intr-un Oltcit.

  10. S Răspunde

    Degeaba reabiltezi cladirea cand tot sistemul feriviar e de tot rahatul, mii de studenti ar merge de exemplu la Cluj cu trenul daca drumul nu ar dura 6 ore jumate. In orice tara civilizata 180 de km cu trenul dureaza mai putin de o ora.

    • Teodor Răspunde

      Sa nu mai vorbim de 400km/h. S-ar putea face naveta SM-CJ.
      Dar asta, numai si numai, undeva prin anul 2250.

  11. Karolyi Răspunde

    UDMR a promis reabilitarea autogării și în mandatul trecut
    Rezultate?! Nimic
    Sa vedem cu Gara…

  12. @Karolyi Răspunde

    @Karolyi, rogu-te frumos nu minți. Astea-s promisiunile de acum 4 ani printre care sală polivalentă și bazin de înot plus zona de agrement Noroieni care apare iar ca și ciorba reîncălzită. Nicăieri nu s-a promis asta din simplul fapt că nu se poate reabilita ceva ce nu este a ta. Dar dacă citești materiall ai destule să te legi de capul primarului. Că din ce se pare promisiunile au rămas doar promisiuni și acum 4 ani. https://portalsm.ro/2020/09/live-gabor-kereskenyi-si-a-prezentat-realizarile-si-planurile-pentru-un-nou-mandat/

  13. morgan Răspunde

    Vânzare! Mini aparatul de aer condiționat portabil răcește, hidratează și reîmprospătează. Silențios și portabil, poate fi dus la serviciu sau la plajă, răcește perfect și rapid camera. Preț foarte frumos — https://use.my/arctrum

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.